Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Pozemek jako investice. Vyplatí se?

Na internetu kolují různé příběhy o tom, jak investor koupil pozemek za pár korun za metr, následně se díky změně v územním plánu z tohoto pozemku stala stavební parcela a investor ji klidně až za stonásobnou cenu prodal. Takové štěstí ale nemá každý, respektive spíš ho nemá skoro nikdo. Investice do pozemku není vždy procházkou růžovým sadem a má svá specifická rizika. Pokud se ale budete držet osvědčených postupů, můžete tato rizika minimalizovat téměř na nulu. Pak pro vás investice do pozemků bude téměř vždy výhodná.

Inzerce

Pozemek nebo parcela?

Na úvod začněme vysvětlením dvou základních pojmů. Pozemkem se podle katastrálního zákona rozumí část zemského povrchu oddělená od sousedních částí hranicí územní jednotky, hranicí katastrálního území, hranicí vlastnickou, hranicí stanovenou regulačním plánem, územním rozhodnutím nebo územním souhlasem, případně hranicí jiného práva. Parcelou je pak pozemek, který je geometricky a polohově určen, zobrazen v katastrální mapě a označen parcelním číslem.

Svět, ve kterém neexistuje inflace

Přistupme rovnou k výhodám investice do pozemku. Pozemek představuje trvalou hodnotu, která není ovlivňována inflací. Je velmi likvidním majetkem, můžete jej prakticky okamžitě zpeněžit nebo použít jako bankovní zástavu. Pozemky jsou nezničitelné a zcela nezávislé na společenském uspořádání nebo hospodářském cyklu. No a konečně pozemků je na planetě omezené množství, nelze je tisknout (jako peníze nebo akcie) či jakkoliv rozmnožovat. Cena půdy proto do budoucna jenom poroste.

Na co si dát pozor?

Ať už kupujete pozemek pro bydlení nebo zemědělskou půdu, nikdy se nenechte nalákat jen fotkami nebo chvalozpěvy ze strany prodejce. Vždy se běžte na pozemek osobně podívat, prohlédněte si nejbližší okolí. Ověřte si v katastru nemovitostí, zda je vše řádně zapsáno a pokud čemukoliv nerozumíte, nebojte se zeptat. Ještě před nákupem si udělejte představu, jak budete pozemek využívat. Ne všechny pozemky jsou určené k zastavění, můžete je využít i jinak – třeba pěstováním ovoce nebo pronajímáním místním zemědělcům jako trvalou travní plochu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Při nákupu pozemku buďto naplno využijte svých obchodních dovedností nebo svěřte obchod do rukou spolehlivé realitní kanceláře, která výhodnou nákupní cenu zařídí za vás. V obou případech se řiďte radami v tomto článku a dostanete velkou šanci, že nákup pozemku se stane vysoce výnosnou investicí. Držíme palce.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

petr-macek-web

Finanční řízení firmy v nepříznivé době | Petr Macek (Caflou)

milan-pichlik-web

Marketing bez cookies a měření na internetu | Milan Pichlík (eHub)

Právě vyšlo

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

Premium
martin-penicka-web

Zažité metody nefungují. Řízení firmy je velmi komplexní | Martin Pěnička (TisknuLevně.cz)

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

TOP header

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Inzerce