Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Podnikání na Slovensku je takřka shodné jako v Česku

Z důvodu podobné mentality a shody jazyků podniká na Slovensku mnoho českých podnikatelů. Slovensko má daňovou soustavu, zákony a systém úřadů téměř shodný s Českou republikou. Rozhodnutí o podnikání by měla předcházet úvaha opřená o znalost konkurence. „Strategia podniku” může být rozhodujícím faktorem úspěchu.

Inzerce

Slovenské daně

Po zvolení strategie je dobré znát rozsah a výši daní. Daňové zatížení je 29,3 % k HDP. Od 1. ledna 2004 zavedlo Slovensko daňový systém, ve kterém byla zavedena rovná daň ve výši 19 % pro daň z příjmu fyzických osob, daň z příjmu právnických osob a daň z přidané hodnoty. Byla zrušena daň darovací, dědická a daň z převodu nemovitosti. Majetkové daně jsou na Slovensku mininimální.

Další velkou výhodou je fakt, že Slovensko od roku 2004 neměnilo výši daní ani způsob jejich výpočtu. Proto je výběr daní přehledný, vyzkoušený a vzbuzuje důvěru. Oproti České republice nemá Slovensko tak drastické metody vymáhání daňových pohledávek. Exekuční činnost je korektní a nemá za cíl likvidaci podnikatele. „Vymáhanie pohľadávok” zajišťuje také řada společností a jejich pomoc je skutečně účinná. Proto není třeba se bát na Slovensku investovat.

Výše daní na Slovensku

U daně z příjmu fyzických osob je sazba 19 %.
Výše nezdanitelné části základu daně je 4.025 €, pokud je základ daně 15.387 € a 7.872,48 € pokud základ daně je vyšší než 15.387 €. Při hrubém příjmu 1.000 € dosahuje čistá mzda 765,20 €, náklady zaměstnavatele činí 1.352 €. Celkové zdanění práce je ve výši 43,4 %.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

U daně z příjmu právnických osob je jednoduchá daň ve výši 19 %.
Daň z přidané hodnoty má základní výši 19 %, ale existuje i sazba 10 % a 6 %.
Zaměstnanec platí na sociálním pojištění 9,4 % z hrubé mzdy. Sociální pojištění zahrnuje odvody na nemocenské pojištění, důchodové pojištění, invalidní pojištění a pojištění v nezaměstnanosti. Zaměstnavatel odvádí na sociálním pojištění 25,2 % z hrubé mzdy zaměstnance.
Za zdravotní pojištění zaměstnanec zaplatí 4 % z hrubé mzdy a zaměstnavatel odvádí na zdravotním pojištění 10 % z hrubé mzdy svého zaměstnance.

Založení společnosti na Slovensku nebo využitíready made sro

Všechny předchozí údaje potvrzují, že Slovensko je stabilní zemí s pochopitelným a nízkým zdaněním. A nedochází k neustálým změnám sazeb a odvodů jako v České republice. Také založení společnosti netrvá dlouho a má přesná pravidla. Solečnost s ručením omezeným je možné založit a zapsat za přibližně 10 dní. Obchodní rejstřík pro zápis vyžaduje listinu ve formě notářského zápisu, bezúhonnost společníků a povinnost vložit minimální vklad. Společnost se registruje na příslušném daňovém úřadě podle místa firmy do 30 dnů ode dne získání povolení k podnikání. Zaměstnavatelé se také registrují k platbě sociálního zdravotního pojištění u příslušné zdravotní pojišťovny a místní správy sociálního zabezpečení.

K úspěšnému podnikání se musí nejen naplnit litera zákona, ale také zvolit vhodný druh reklamy. Společnost by měla mít zapamatovatelný název a přehlednou presentaci. Marketing by měl profesionál svěřit zavedené firmě a nechat si vypracovat „design manual“, který zajistí propagaci služeb nebo výrobků na Slovensku.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Inzerce