Poslední léta plná výzev pro téměř všechna obchodní odvětví zanechala svoje stopy ve světě velkoobchodu stejně jako mezi maloobchodníky. Právě kvůli těmto změnám je zřejmá i výrazná změna v přístupu obchodníků k zákazníkům stejně jako ke svému vlastnímu podnikání. Objevují nové přístupy a zkoušejí stále kreativnější řešení k přilákání nových klientů, jakož i k zachování vlastní zákaznické základny, což se v současnosti pro obchodníky jeví jako jeden z nejtvrdších oříšků. Vzhledem k nepříznivému ekonomickému vývoji a paradoxně narůstající konkurenci jsou tyto úkoly stále komplikovanější a spektrum nástrojů na změnu tohoto stavu se neustále rozšiřuje.
Jedním z hlavních nástrojů pro maloobchodníky se v posledních letech staly manipulace s vlastním obchodním prostorem. Jestli je tento typ řešení nejšťastnější, je otázkou, ale přesto tomu tak je. Prvním a nejvýraznějším trendem je zkracování životnosti vybavení obchodů. Před přelomem tisíciletí se prodejny vybavovaly na desítky let, aby se do nich už nemuselo investovat, pokud základní vybavení a klasické regály splnily svůj účel. Dnes se už obchody vybavují jen na dohledné období a ideálně z dostupných a finančně nenáročných materiálů. Obchodníci mají tak možnost jednoduše vybavit prodejnu bez nutnosti investovat velké množství peněz. Jedinou nevýhodou tohoto trendu je snížená kvalita vybavení, které je časem potřeba měnit, případně upravovat.
Kromě životnosti jsme změny pocítili i v oblasti času stráveného v prodejnách. Obchodníci se snaží prostřednictvím změn ve vybavení prodejních prostor prodloužit čas klientů strávený nakupováním. Důvody jsou prosté. Strávíte více času nakupováním – máte více času na to, abyste si vzpomněli, co jste chtěli koupit, nebo máte více času na objevování a zkoumání zboží.
Poslední a asi nejvýraznější změnou je technologizace nakupování. To, co bylo před časem výsadou obchodů elektro, je dnes často standardem při nakupování ve všech odvětvích. Myslíme tím přístup na internet, lcd monitory, zvukové systémy, infoportály a podobné technologické prvky, které mají ulehčit a zpříjemnit proces nakupování.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Paradoxně nejmenší změny se staly v přístupu ke koncovým spotřebitelům, přičemž ti by mohli mít vícenásobně vyšší potenciál než inovace jakéhokoliv jiného druhu. Jestli je problém na straně obchodníků nebo na straně státu, který by mohl zvýšit podporu podnikatelského prostředí na Slovensku, je otázkou, ale pokud chceme zůstat objektivní, tento problém vznikl nejspíše přičiněním obou stran. Pozitivem ovšem zůstává, že se kromě samotných obchodů mění i obchodníci a svítá na lepší časy.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 12 hodinami
Před 12 hodinami
Před 3 týdny
Před 3 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Před 3 týdny
Před 3 týdny