Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Inzerce: Nejnovější trendy v oblasti vybavení obchodů

inzerce
Před 10 roky

Poslední léta plná výzev pro téměř všechna obchodní odvětví zanechala svoje stopy ve světě velkoobchodu stejně jako mezi maloobchodníky. Právě kvůli těmto změnám je zřejmá i výrazná změna v přístupu obchodníků k zákazníkům stejně jako ke svému vlastnímu podnikání. Objevují nové přístupy a zkoušejí stále kreativnější řešení k přilákání nových klientů, jakož i k zachování vlastní zákaznické základny, což se v současnosti pro obchodníky jeví jako jeden z nejtvrdších oříšků. Vzhledem k nepříznivému ekonomickému vývoji a paradoxně narůstající konkurenci jsou tyto úkoly stále komplikovanější a spektrum nástrojů na změnu tohoto stavu se neustále rozšiřuje.

Jedním z hlavních nástrojů pro maloobchodníky se v posledních letech staly manipulace s vlastním obchodním prostorem. Jestli je tento typ řešení nejšťastnější, je otázkou, ale přesto tomu tak je. Prvním a nejvýraznějším trendem je zkracování životnosti vybavení obchodů. Před přelomem tisíciletí se prodejny vybavovaly na desítky let, aby se do nich už nemuselo investovat, pokud základní vybavení a klasické regály splnily svůj účel. Dnes se už obchody vybavují jen na dohledné období a ideálně z dostupných a finančně nenáročných materiálů.  Obchodníci mají tak možnost jednoduše vybavit prodejnu bez nutnosti investovat velké množství peněz. Jedinou nevýhodou tohoto trendu je snížená kvalita vybavení, které je časem potřeba měnit, případně upravovat.

Kromě životnosti jsme změny pocítili i v oblasti času stráveného v prodejnách. Obchodníci se snaží prostřednictvím změn ve vybavení prodejních prostor prodloužit čas klientů strávený nakupováním. Důvody jsou prosté. Strávíte více času nakupováním – máte více času na to, abyste si vzpomněli, co jste chtěli koupit, nebo máte více času na objevování a zkoumání zboží.

Poslední a asi nejvýraznější změnou je technologizace nakupování. To, co bylo před časem výsadou obchodů elektro, je dnes často standardem při nakupování ve všech odvětvích. Myslíme tím přístup na internet, lcd monitory, zvukové systémy, infoportály a podobné technologické prvky, které mají ulehčit a zpříjemnit proces nakupování.

Inzerce

Paradoxně nejmenší změny se staly v přístupu ke koncovým spotřebitelům, přičemž ti by mohli mít vícenásobně vyšší potenciál než inovace jakéhokoliv jiného druhu. Jestli je problém na straně obchodníků nebo na straně státu, který by mohl zvýšit podporu podnikatelského prostředí na Slovensku, je otázkou, ale pokud chceme zůstat objektivní, tento problém vznikl nejspíše přičiněním obou stran. Pozitivem ovšem zůstává, že se kromě samotných obchodů mění i obchodníci a svítá na lepší časy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-web

Jak růst na volné noze? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
martin-kucera-web

Jak se řídí letiště, kterým ročně projde 14 milionů pasažérů? | Martin Kučera (Letiště Praha)

marek-odehnal-web

Zlatá horečka umělé inteligence. Co znamená pro investory do akcií? | Marek Odehnal

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého