Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Nejnovější trendy v oblasti vybavení obchodů

Poslední léta plná výzev pro téměř všechna obchodní odvětví zanechala svoje stopy ve světě velkoobchodu stejně jako mezi maloobchodníky. Právě kvůli těmto změnám je zřejmá i výrazná změna v přístupu obchodníků k zákazníkům stejně jako ke svému vlastnímu podnikání. Objevují nové přístupy a zkoušejí stále kreativnější řešení k přilákání nových klientů, jakož i k zachování vlastní zákaznické základny, což se v současnosti pro obchodníky jeví jako jeden z nejtvrdších oříšků. Vzhledem k nepříznivému ekonomickému vývoji a paradoxně narůstající konkurenci jsou tyto úkoly stále komplikovanější a spektrum nástrojů na změnu tohoto stavu se neustále rozšiřuje.

Inzerce

Jedním z hlavních nástrojů pro maloobchodníky se v posledních letech staly manipulace s vlastním obchodním prostorem. Jestli je tento typ řešení nejšťastnější, je otázkou, ale přesto tomu tak je. Prvním a nejvýraznějším trendem je zkracování životnosti vybavení obchodů. Před přelomem tisíciletí se prodejny vybavovaly na desítky let, aby se do nich už nemuselo investovat, pokud základní vybavení a klasické regály splnily svůj účel. Dnes se už obchody vybavují jen na dohledné období a ideálně z dostupných a finančně nenáročných materiálů.  Obchodníci mají tak možnost jednoduše vybavit prodejnu bez nutnosti investovat velké množství peněz. Jedinou nevýhodou tohoto trendu je snížená kvalita vybavení, které je časem potřeba měnit, případně upravovat.

Kromě životnosti jsme změny pocítili i v oblasti času stráveného v prodejnách. Obchodníci se snaží prostřednictvím změn ve vybavení prodejních prostor prodloužit čas klientů strávený nakupováním. Důvody jsou prosté. Strávíte více času nakupováním – máte více času na to, abyste si vzpomněli, co jste chtěli koupit, nebo máte více času na objevování a zkoumání zboží.

Poslední a asi nejvýraznější změnou je technologizace nakupování. To, co bylo před časem výsadou obchodů elektro, je dnes často standardem při nakupování ve všech odvětvích. Myslíme tím přístup na internet, lcd monitory, zvukové systémy, infoportály a podobné technologické prvky, které mají ulehčit a zpříjemnit proces nakupování.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Paradoxně nejmenší změny se staly v přístupu ke koncovým spotřebitelům, přičemž ti by mohli mít vícenásobně vyšší potenciál než inovace jakéhokoliv jiného druhu. Jestli je problém na straně obchodníků nebo na straně státu, který by mohl zvýšit podporu podnikatelského prostředí na Slovensku, je otázkou, ale pokud chceme zůstat objektivní, tento problém vznikl nejspíše přičiněním obou stran. Pozitivem ovšem zůstává, že se kromě samotných obchodů mění i obchodníci a svítá na lepší časy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

denisa-vavrova-web

E-mail marketing v e-shopu NEBBIA store | Denisa Vávrová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Premium
samuela-davidova-web

Práce na dálku v praxi. Česká Remote Girl o životním stylu budoucnosti | Samuela Davidova

jana-sopoci-web

Jak řídit projekty pro klienty, když tvoříte rodokmeny? | Jana Sopóci

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

TOP obsah

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Inzerce