Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Jak správně zařídit prodejnu zaměřenou na maminky a budoucí maminky

Inzerce

Mnoho obchodů pro maminky a budoucí maminky vzniklo právě na základě inspirace z doby vlastního těhotenství a mateřské dovoleně podnikatelek. A pokud i vy uvažujete nad otevřením vlastní prodejny podobného zaměření, čtěte pozorně. Určitě se ptáte, jaký je rozdíl v pravidlech zařizování jakékoliv jiné prodejny a prodejny zaměřené na zmíněný typ zboží. O jakém zboží je vlastně řeč?

Obchody se zbožím pro budoucí maminky a maminky vůbec se od jiných prodejen liší hlavně rozmanitostí typů, velikostí a skladovatelností výrobků. Setkat se s kamennou prodejnou s jediným typem zboží, například s kočárky či dětským oblečením, je vzácnost. Prodej všech těchto druhů zboží se obvykle soustřeďuje do jednoho obchodu. Tím jsou prodejny pro maminky specifické, a jejich vybavení je proto komplikovanější. Pokud si představíte, že disponujete omezeným prostorem, což je téměř vždy pravda, je dost problematické vytvořit prostor, který se podaří regulérně rozčlenit pro jednotlivé druhy zboží, které se liší velikostí od několika centimetrů nebo pár gramů až po dětské postýlky, ohrádky a kočáry, které potřebují mnohonásobně větší prostor.

Jak z problematiky zařizování takové prodejny nejlépe vybruslit? Jednoduchá rada, kterou by šlo shrnout do jedné věty, neexistuje. Tedy… existuje, ale dostaneme se k ní později. Musíte se především přesně rozhodnout, kterému typu zboží chcete věnovat nejvíce pozornosti, a prostor předem rozčlenit na jednotlivé části. Tak budete mít v prodejně menší sekce, které vždy dokážete přizpůsobit pro konkrétní druh zboží, které v něm budete nabízet. Pravdou je, že v prodejně s omezenými rozměry vám nikdy žádným kouzelným způsobem prostor nepřibude. Jediné, co můžete dokázat, je prodejnu opticky zvětšit – ať už výraznější malbou jedné stěny, vertikálním uspořádáním zboží a policemi v různých výškách, aplikací slepých oken, zrcadel, či správným osvětlením prostoru s využitím kombinací různých typů svítidel.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Nikdy nezapomínejte na důležitost skladovacího prostoru. Ten si podobně jako prodejní prostor musíte předem rozčlenit. Vyhnete se tím zbytečnému množství a typům polic, které ani nevyužijete.

Co je však nejdůležitější – myslete na zákaznice. Jde o maminky s malými dětmi nebo v očekávání. Mají na rozdíl od ostatních zákazníků své potřeby. Připravte pro ně prostor, kde se mohou pohodlně uložit, případně i s děťátkem. Myslete na jejich potřeby. Pokud jste v jejich kůži už byly nebo v ní právě jste, jistě víte, co by vás v obchodech nejvíce potěšilo. Pokuste se proto svým zákaznicím nakupování co nejvíc ulehčit a hlavně jim nezapomeňte vždy ochotně poradit.

Dobrá rada na konec

Pokud jsou pro vás tyto rady příliš náročné, vždy existuje jednodušší možnost a řešení. Jak padla zmínka výše, dá se shrnout do jedné věty. Nezapomeňte, že na zařizování prodejen existují specialisté, kteří za vás vyřeší všechny potřebné problémy a zařídí vám vysněnou prodejnu od plánů po finální řešení – přesně podle vašeho přání. Tyto odborníky naleznete na stránce medcom.cz.

Zdroj obrázku: Peter Nagy

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Inzerce