Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Individuální úpravy e-shopů na systému UPgates

inzerce
Před 5 roky

Pokud má e-shop neustále růst, musí se vyvíjet. V určitém bodě se již musí vyvíjet na míru sortimentu a potřebám zákazníků.

UPgates je systém pro tvorbu e-shopu. Jedná se o krabicové řešení, kterých máme jen v ČR desítky. Jednou věcí se však zásadně liší od všech ostatních, a sice širokou možností individuálních úprav e-shopu na míru. Převážná většina systémů pronajímaných e-shopů Vám neumožní vstup ani do zákládních HTML souborů a problém je už jen samotná úprava designu na míru.

V tomto se UPgates liší. Díky přístupu k html, modulární struktuře a možnosti systém dále rozšiřovat jsou úpravy designu v podstatě neomezené, ale především, je možné rozšiřovat i samotnou funkčnost e-shopu.

Raději uvedu pár příkladů úprav, které jsme na UPgates aplikovali, aby bylo snažší si představit, co vše je možné, i když na první pohled to tak nevypadá.

Inzerce

Příklad 1 – Kalkulačka pro výpočet nákupu podlahy

E-shop, který prodává podlahové krytiny, potřeboval pro zákazníky vyřešit kalkulačku m², která bude při nákupu požadovaný počet m2 přepočítávat na kusy jednotlivých balení, po nichž se podlahy prodávají.

Současně chtěli také uživateli poskytovat informace o počtu balení, celkové ceny a možnost přidávat kusy navíc dle plánovaného způsobu pokládky (tzv. prořez).

Pro takový prodej je možné využít u produktu zadání m² v jednom balení a prodej uzpůsobit na prodej po množství na místo kusů. To samotné není nikterak výjimečné a poskytují to i jiná řešení než UPgates.

Ovšem předat tuto informaci uživateli srozumitelně a mít možnost ovlivňovat zobrazení informací na základě skladů, předobjednávek nebo rezervací na skladě už vyžadovalo individuální zásah do funkčnosti modulu.

Rozšířil jsem funkčnost kalkulačky a nyní má provozovatel možnost přímo v administraci produktu zadávat nové funkčnosti, a to:

  • zadávat, zdali se jedná o produkt, který vyžaduje nabízet nadbytečné množství kusů kvůli způsobu pokládky (tedy přidávat prořez, který je stále vázaný na počet balení), nebo určit, že se jedná o produkt, kde to není potřeba a prodávat jen na balení (např. pěnový materiál jako podklad pod podlahu)
  • určovat, zdali se jedná o doprodej (není možné koupit více ks než je skladem) nebo nabídnout informaci, že aktuálně je skladem xx ks balení a dalších požadovaných xx ks bude dodáno v určitém termínu

Aby byla funkce jasnější, přikládám obrázky modulu, jak jsme jej navrhli a zapracovali do systému UPgates, kde jsou vidět i další dopočty, které kalkulačka obsluhuje. Tuto úpravu nám zajistil fakt, že e-shop byl postaven právě na systému UPgates, jelikož na jiném v Česku běžně využívaném krabicovém systému by taková úprava nebyla možná.

V případě Fastcentriku byla majiteli nabídnuta možnost přechodu na individuální řešení Shopcentrik s odhadovanou cenou výstavby e-shopu ve stovkách tisíc. Systémy jako jsou Shoptet nebo Eshop-rychle vůbec nemají možnost podobnou úpravu aplikovat.

Naše úprava kalkulačky se pohybovala v nižších jednotkách tisíc. Toto je jen jeden z mnoha příkladů individuálních úprav, které jsme aplikovali na systém UPgates a jeho volba majiteli ušetřila velké peníze oproti nabídkám konkurenčních systémů.

Bez vlastních polí by to nešlo

V systému UPgates je možné přidávat tzv. vlastní pole. V tomto případě kalkulačky jsme je přidávali k produktu samotnému. Tyto vlastní pole je možné vyplnit jakoukoliv informací, kterou je možné následně zobrazit na e-shopu, nebo může být běžně neviditelná, ale je možné s ní pracovat dále např. ve výpočtech.

Obsah vlastních polí je možné i importovat a tedy automaticky aktualizovat např. ze skladového/účetního systému.

Vytvořili jsme tedy různá pole, která vyplňujeme informacemi o rezervaci produktu, zdali je nebo není objednáno na sklad a případně, kdy je plánované naskladnění a kolika kusů.

Výpočty těchto informací nám dávají prostor pro perfektní informování uživatele o dostupnosti produktu. Výsledek je možné vidět výše již zapracovaný v kalkulačce.

Příklad 2 – Na míru přizpůsobený detail produktu

E-shop s moto oblečením, který byl několik let umístěn na Eshop-rychle, dorostl do bodu, kdy již systém přímo brzdil e-shop v dalším růstu a bylo nutné jej migrovat na výkonnější řešení, které umožňuje individuální úpravy. Zvolili jsme opět systém UPgates a celý e-shop upravili zcela na míru.

Samotný design byl upraven k nepoznání od výchozího designu systému, ale tím se zdaleka neskončilo. Chtěli jsme vytvořit něco v této oblasti sortimentu nevídaného a maximálně usnadnit zákazníkovi nákup. Postupně jsme analýzou dospěli k rozhodnutí, že detail produktu je nutné zásadně upravit a rozšířit defaultní hranice systému.

Jaké úpravy a jak jsme je aplikovali

Častý nešvar nejen u moto, ale u oblečení obecně jsou filtrace na velikosti oblečení. Jeden výrobce uvádí konfekční velikosti (např. 32, 34, 36), druhý využívá značení písmeny (S, M, L). Výsledkem je pak na e-shopu absolutně nepřehledná filtrace, která zákazníkům nezobrazuje reálné možnosti oblečení k dispozici v jejich velikosti.

Řešení: Nejprve jsme začali měřit oblečení, abychom mezi těmito stupnicemi našli spojitost, vytvořili jsme vzájemnou převodní tabulku a uživatelům zobrazujeme u oblečení informaci z obou druhů číslování. Filtrace je přehledná a zákazník vždy vidí všechny možnosti oblečení, které jsou k dispozici v jeho velikosti.

Jelikož e-shop prodává oblečení a moto příslušenství, je většina produktů sestavena ve variantách, ovšem chtěli jsme, aby ihned po vstupu do detailu produktu byl uživatel informován o dostupnosti produktů na skladě, případně o dostupnosti produktu na objednání.

Aby bylo možné tuto informaci zobrazit, muselo dojít k úpravě funkčnosti a nakládáním s variantami, avšak, nyní jsou dostupnosti produktu ihned viditelné a v případě produktu na objednávku je zákazník informován o počtu dnů dodání produktu.

Dostupnost produktu se řídí automaticky dle výrobce nebo dodavatele.

Úpravy designu a funkčností napříč celým e-shopem

Detailu produktu se na tomto e-shopu věnovalo mnoho energie. Designem na míru prošel celý e-shop a minimálně změnou designu prošel téměř každý modul na e-shopu. Co se designových změn týká, je UPgates jako jeden z mála krabicových systémů opravdu neomezený.

Pro rozsáhlé změny v designu nebo funkcích e-shop doporučuji vždy využít služeb profesionálů, úpravy tzv. na koleni nemusí dopadnout vyladěně. V horším případě mohou být nefunkční.

Příklad 3 – Ceny variant ihned viditelné na kartě produktu v kategorii

Abychom pro zákazníky e-shopu zpřehlednili nabídku produktů, rozhodli jsme se pro sjednocení stejných produktů jen s jinou gramáží do variant.

Bohužel to zároveň znamenalo, že zákazník nemá okamžitý přehled o cenách balení ihned v kategorii s produkty. Zrovna v případě sortimentu psích granulí by to mohlo mít za následek nepřehlednost v cenách sortimentu. Zákazníka bychom nutili zdlouhavě proklikávat jednotlivé produkty, což by jednoznačně vedlo ke snížení konverzního poměru e-shopu.

Bylo proto přímo nutné, zobrazovat ceny variant na kartě produktu.

Z počátku to vypadalo, že jsme narazili na limit systému a tuto úpravu se nám nepodaří vymyslet. Nakonec jsme v kooperaci se supportem UPgates našli řešení a aplikovali ho na e-shop.

Systém UPgates je pro nás často jasnou volbou číslo 1

Soustředíme se zejména na výstavby e-shopů na krabicových řešeních, které mají nějaké individuální požadavky a nedaří se nalézt takový systém, který by je splnil všechny najednou.

Není se čemu divit, každý krabicový systém je stavěn do určité míry univerzálně kvůli širokému záběru e-shopů, které na něm mohou vzniknout. Těžko se dá zavděčit všem a aplikovat každou požadovanou změnu do systému by bylo jednak náročné a zároveň by takový systém mohl být ve výsledku nestabilní a nepoužitelný.

UPgates se k problematice postavil po svém. Poskytují krabicové řešení, které i samo o sobě je nabité funkcemi a disponuje např. modulárním designerem pro “naklikání” vlastní šablony. V systému samotném je možné vytvořit i rozsáhlé obchody s množstvím zajímavých funkcí pro uživatele.

Ovšem, pokud potřebujete zajít dále, za možnosti systému nebo prostě chcete mít design opravdu na míru, potřebujete přístup hlouběji než jen do uživatelské administrace.

Určitě se sluší závěrem poukázat na fakt, že UPgates, jakožto krabicový systém má určité části všech projektů společné pro všechny. Není tak možné jeho funkce jako takové měnit zcela neomezeně a už vůbec není možné měnit administraci. Nicméně, klienti nás kontaktují s velice specifickými požadavky a ještě se nám nestalo, že bychom nevymysleli řešení, jak jejich požadavky do systému zapracovat.

Proto, jakmile se sejdu s klientem, který má potřebu e-shop upravit na míru svým zákazníkům, často již předem vím, že zvolíme UPgates, abychom mohli vytvořit e-shop, který bude dobře sloužit zákazníkům i provozovateli.

Článek pro Vás připravil odborník na e-shopová řešení, Kamil Kopecký.

Tento článek je komerčním sdělením společnosti UPgates. Redakce za jeho obsah nenese zodpovědnost.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)