Kdybychom hledali stálice mezi podnikatelskými trendy, rozhodně by mezi ně patřil outsourcing. Této „odlehčené“ firemní konstelaci fandí spousta podnikatelů, od začínajících až po ty zavedené. A není divu! Jakmile firma vyčlení podpůrné a vedlejší činnosti ze středu zájmu, může se plně soustředit na samé jádro (takzvaný „core“) svého byznysu. Podmínkou pro hladký chod outsourcingu je však spolehlivý smluvní partner, který se o svěřené činnosti postará na výbornou. Příkladem takové funkční a úspěšné symbiózy může být autorka kuchařského bestselleru Dita Pecháčková, která se stala klientkou české technologické firmy Sprinx Systems.
Na počátku spolupráce, v červnu roku 2015, bylo jasné, že původní web Dity P. značně pokulhává za jejím rychle rostoucím byznysem. Z kuchařek, vydaných pod názvem „Deník Dity P.“, se stal bestseller a komerční úspěch slavily i vlastnoručně navržené produkty z porcelánu, prodávané přes e-shop. Ambiciózní podnikatelka plánovala vstup na zahraniční trhy a vzhledem k připravovanému televiznímu pořadu se dala očekávat i zvýšená tuzemská poptávka. Stávající webové řešení ale nebylo na takový nápor připravené. A tak se Dita obrátila na firmu Sprinx Systems.
Cílem podnikatelského projektu, jaký Sprinx vypracoval, bylo zajistit pro klientku veškeré právní, logistické, ekonomické a procesní aktivity. Zkrátka komplexně „outsourcovat“ provoz webu Dita P. Od legislativních náležitostí e-shopu, přes účetnictví, až po komunikaci s dodavateli a zákazníky. Už samotný fakt, že Dita Pecháčková svěřila tolik činností do rukou Sprinxu, je dodnes tou nejlepší referencí. Populární kuchařka a novinářka se totiž netají svým perfekcionismem. A jak výsledný outsourcing vypadal v praxi?
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Nejen, že Sprinx uvedl do provozu nové e-commerce řešení. Navíc se ujal i technické stránky věci, nevyjímaje zpracování objednávek a expedici zboží. Nutno podotknout, že přeprogramovaný e-shop ustál provoz na jedničku – ke spuštění totiž došlo v listopadu 2015, a tak byl internetový obchod „naostro“ testován během předvánočního shonu. Jednak se podařilo veškeré vánoční zásilky vyexpedovat včas, jednak došlo ke snížení reklamací z důvodu rozbitého porcelánu. Integrace veškerých firemních systémů, podpořená robustní infrastrukturou, přinesla své ovoce.
Velmi potěšující, měřitelné výsledky sklidil outsourcing i v delším časovém horizontu. Na počátku května 2016 e-shop zaznamenal navýšení dosavadního rekordu denních tržeb o rovných 40 %. To vše díky newsletterové kampani, jakou umožnil přechod e-shopu na platformu Kentico. Aktuální data navíc hovoří velmi optimisticky – v červnu 2016 došlo k meziročnímu navýšení tržeb Dity P. o plných 47 %! Plodná spolupráce s Ditou P. tímto přirozeně nekončí, nýbrž pokračuje – aktuálně vývojem anglické a německé mutace českého e-shopu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 dny
Před 2 dny
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce