Inzerce

K čemu je Google PageRank?

Google PageRankVíte, jak vysoký máte PageRank? A snažíte se ho mít co nejvyšší? K čemu vlastně PageRank je a kde se vzal?

Inzerce

PageRank je něco, co vymyslel Google. Pomáhá mu s hodnocením webových stránek v jeho vyhledávání. Google Toolbar PageRank představuje určitou hodnotu na stupnici od 0 do 10, kdy 0 je nejnižší možnou hodnotou.

gpr
Takhle kdysi Google Toolbar vypadat. Zdroj obrázku: volacci.com

Není to tak dlouho, co byl Google PageRank jedním z ukazatelů kvality a množství zpětných odkazů. I já si pamatuji na doby, kdy se mě inzerenti ptali na to, jak vysoký PageRank moje weby mají. Pamatuji si i na to, že stačilo vyměnit pár zpětných odkazů s weby s vysokým PageRankem a velmi pravděpodobně se zvýšil i mně.

A díky tomu jsem potom mohl prodávat dráž inzerci. Vzpomínám si, jak jsem napjatě očekával aktualizace PageRanku a jakmile se mi zvýšil, hned jsem začal obepisovat inzerenty.

Jo, to byla zlatá doba…

Dnes už to tak snadné není. PageRank ztratil smysl. Nejen, že jej Google neaktualizuje, ale především je to ukazatel, který ve skutečnosti nic neznamená (a vlastně ani moc neznamenal). Váš web nebude vydělávat více, když se mu PageRank zvedne z 2 na 3. Nebudete mít více zákazníků, čím vyšší budete mít PageRank. A určitě to nemá vliv ani na pozice ve vyhledávačích.

Pro zajímavost, Alza.cz má PageRank 5, Seznam.cz 7, ZOOT 3 a třeba Parfums 4. I Mladý podnikatel má 3 a neřekl bych, že vyděláváme jako ZOOT. :-)

PageRank, který je pravděpodobně pojmenovaný po jednom z jeho spoluzakladatelů (Larry Page), je zkrátka mrtvý. Jeho poslední aktualizace proběhla na konci roku 2013 a momentálně se spekuluje (viz 3 Google Patents You Need To Know About In 2016) o tom, zda jeden z patentů značí, že se Google ještě někdy k PageRanku v podobě, v jaké ho známe, vrátí. Tak uvidíme, do té doby jej ale nemá smysl řešit.

Google přesto dodnes s PageRankem interně pracuje, akorát v trochu jiné podobě, než jak jsou mnozí zvyklí. PageRank znázorňuje hodnocení stránky, její sílu v očích vyhledávače. Například před pár dny vyšlo najevo, že přesměrování 302 přenáší PageRank z původní na novou stránku.

Poznámka: Článek aktualizován po odborné konzultaci se specialistou na SEO Pavlem Ungrem.

Poznámka 2: Google se rozhodl Toolbar Pagerank vyřadit – viz Google has confirmed it is removing Toolbar PageRank (8. března 2016)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Pro předplatitele
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Pro předplatitele
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

Pro předplatitele
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)