Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

K čemu je Google PageRank?

Google PageRankVíte, jak vysoký máte PageRank? A snažíte se ho mít co nejvyšší? K čemu vlastně PageRank je a kde se vzal?

Inzerce

PageRank je něco, co vymyslel Google. Pomáhá mu s hodnocením webových stránek v jeho vyhledávání. Google Toolbar PageRank představuje určitou hodnotu na stupnici od 0 do 10, kdy 0 je nejnižší možnou hodnotou.

gpr
Takhle kdysi Google Toolbar vypadat. Zdroj obrázku: volacci.com

Není to tak dlouho, co byl Google PageRank jedním z ukazatelů kvality a množství zpětných odkazů. I já si pamatuji na doby, kdy se mě inzerenti ptali na to, jak vysoký PageRank moje weby mají. Pamatuji si i na to, že stačilo vyměnit pár zpětných odkazů s weby s vysokým PageRankem a velmi pravděpodobně se zvýšil i mně.

A díky tomu jsem potom mohl prodávat dráž inzerci. Vzpomínám si, jak jsem napjatě očekával aktualizace PageRanku a jakmile se mi zvýšil, hned jsem začal obepisovat inzerenty.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jo, to byla zlatá doba…

Dnes už to tak snadné není. PageRank ztratil smysl. Nejen, že jej Google neaktualizuje, ale především je to ukazatel, který ve skutečnosti nic neznamená (a vlastně ani moc neznamenal). Váš web nebude vydělávat více, když se mu PageRank zvedne z 2 na 3. Nebudete mít více zákazníků, čím vyšší budete mít PageRank. A určitě to nemá vliv ani na pozice ve vyhledávačích.

Pro zajímavost, Alza.cz má PageRank 5, Seznam.cz 7, ZOOT 3 a třeba Parfums 4. I Mladý podnikatel má 3 a neřekl bych, že vyděláváme jako ZOOT. :-)

PageRank, který je pravděpodobně pojmenovaný po jednom z jeho spoluzakladatelů (Larry Page), je zkrátka mrtvý. Jeho poslední aktualizace proběhla na konci roku 2013 a momentálně se spekuluje (viz 3 Google Patents You Need To Know About In 2016) o tom, zda jeden z patentů značí, že se Google ještě někdy k PageRanku v podobě, v jaké ho známe, vrátí. Tak uvidíme, do té doby jej ale nemá smysl řešit.

Google přesto dodnes s PageRankem interně pracuje, akorát v trochu jiné podobě, než jak jsou mnozí zvyklí. PageRank znázorňuje hodnocení stránky, její sílu v očích vyhledávače. Například před pár dny vyšlo najevo, že přesměrování 302 přenáší PageRank z původní na novou stránku.

Poznámka: Článek aktualizován po odborné konzultaci se specialistou na SEO Pavlem Ungrem.

Poznámka 2: Google se rozhodl Toolbar Pagerank vyřadit – viz Google has confirmed it is removing Toolbar PageRank (8. března 2016)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Inzerce