Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Google optimalizace aneb Jak svoje stránky připravit na robota největšího vyhledávače světa (1. díl)

Inzerce

Inzerce

SEO (Search Engine Optimization) je soubor technik, které pomáhají zlepšit postavení webových stránek ve vyhledávači. V tomto článku se dozvíte, jak byste měli postupovat, pokud chcete své stránky optimalizovat pro vyhledávač Google.

Inzerce

Jak začít?

Už na začátku, když si jen vybíráte doménu, je třeba myslet na SEO. Hlavní téma, kterému se budete na stránce věnovat, byste měli také zmínit v názvu domény. Například, stránka se bude věnovat vymyšlené postavě se jménem „Vlasatý Billy“. Název domény byste tak měli zvolit vlasatybilly.cz nebo vlasatý-billy.cz. Doména bez pomlčky má výhodu lepší zapamatovatelnosti.

Dalším krokem bude zvolit si klíčová slova, na která se chcete zaměřit. Ta by však měla odpovídat obsahu, který se na stránce nachází. V našem případě mohou být vhodná klíčová slova například: filmy od Vlasatý Billy, knihy od Vlasatý Billy nebo nejlepší herec století.

Při výběru vhodných klíčových slov vám pomůže nástroj  od Google, jež najdete na následující adrese: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal. Při výběru klíčových slov se dívejte na jejich vyhledávanost a nakolik souvisejí s obsahem vaší stránky.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Pokud jste splnili tyto počáteční kroky, můžete se začít věnovat obsahu ve zdrojovém kódu stránky.

Jedinečné a přesné názvy stránek

Hlavní stránka i všechny podstránky by měly obsahovat vlastní, originální a výstižný titulek. Ten má jasně říci, čemu je obsah stránky (podstránky) věnovaný.

Název je ve zdrojovém kódu značený tagem <title>, který se píše do hlavičky, tedy <head>. Přesný název je dobrý nejen pro lepší pozice ve výsledcích vyhledávání, ale také má velký vliv na tom, zda na něj člověk klikne. Například, někdo dá do Google vyhledávat frázi „Mladý podnikatel“, ale v názvu o tom nebude ani zmínky. Určitě byste klikli spíše na odkaz, kde se tato fráze nachází. Vidět to můžete na příkladném obrázku níže.

Popis stránky

Další důležitou částí hlavičky ve zdrojovém kódu je popis stránky, tedy „description“. Vyhledávači Google tak jasně řeknete, o čem stránka je. Často se právě tento popis vyskytuje ve výsledcích vyhledávání, ale není to pravidlem. Pokud se vyhledávači Google zdá, že jiná část obsahu je pro výsledek vyhledávání vhodnější, použije ji.

Na rozdíl od <title> je popis delší, doporučená délka je 200 až 250 znaků. Popis by měl být také originální a vystihující. Také by měl obsahovat klíčová slova.

Příklad zdrojového kódu:

<html>
<head>
<title> Vlasatý Billy – filmy, knihy</title>
<META NAME=“Description“ CONTENT=“ Vlasatý Billy je nejlepší herec století. Najdete zde množství zajímavých věcí:  filmy od Vlasatý Billy, knihy od Vlasatý Billy. „>
</head>
<body>

Obsah

</body>

*zvýrazněná jsou klíčová slova

Čemu se vyvarujte

  • nepoužívejte názvy, které nesouvisí s obsahem stránky,
  • nepoužívejte standardní nebo neurčité názvy jako „Untitled“ nebo „New Page 1“,
  • nepoužívejte stejný název na všech stránkách, resp. podstránkách,
  • nepoužívejte dlouhé názvy.
  • nepoužívejte popis, který nesouvisí s obsahem stránky,
  • nevolte jen vypsání klíčových slov. Napište smysluplný text, který bude klíčová slova obsahovat,
  • nepoužívejte dlouhý popis (maximálně 200-250 znaků).

Další článek bude věnován stavbě URL a tvorbě obsahu stránky. Těšte se na něj ještě tento týden! :)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
petr-pouchly-web

Podnikat je stále těžší, lídři firem jsou vyčerpaní. Jak v náročné době řídit firmu? | Petr Pouchlý

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

Premium
jan-panek-web

Jak rozvíjet a profesionalizovat malou firmu? | Jan Pánek (Via Tempia)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jakub-alt-web

130 tisíc podnikatelů fakturuje přes SuperFakturu. Jak se jí to povedlo? | Jakub Alt

Premium
dalibor-cicman-web

Za 10 let 3,5 miliardy. Jak vyrostl GymBeam? | Dalibor Cicman

Komentáře

Saabriina

Před 11 roky

Una pregunta: bfde que9 sirve seaarpr la basura?para mi que sf3lo sirve para ahorrar dinero y esfuerzo a la gente que trabaja todo lo de la basura, porque separada o no ellos venden todo lo que pueden, no crean que por no seaarpr una botella de PET de una ce1scara de ple1tano ayudamos al planeta ayudamos a los que venden esas botellas para reciclarlas al menos eso en mi opinif3n o corredjanme

Odpovědět »

Cgdnasymaceirl

Před 11 roky

Solo le falto poner basura con V xDY ovnmaiebte el reciclaje si sirve, siempre y cuando en el basurero donde se recolecte la basura tengan los centros de reciclado especiales para ello. De lo contrario solo sirve para generar una buena cultura. Ased que sirve porque sirve.

Odpovědět »

Anima Noira Sledovat @carovnezrcadlo

Před 8 roky

Veškeré SEO stojí a padá úplně na počátku: web musí být postaven na redakčním systému, který tyhle všechny zásahy a nastavení snadno umožňuje. Jinak se můžete jít klouzat :) v poznámkovém bloku si dnes už web nikdo nedělá.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
michael-rostock-poplar-web

Pokud vám jde o rodinu, tak byznys není pro vás | Michael Rostock-Poplar

Inzerce