Za tři roky jejího fungování bylo kvůli porušování GDPR legislativyna pokutách zaplaceno více než 359 milionů eur (v přepočtu skoro 10 miliard korun). I přesto stále skoro třetina evropskýchfirem nemá GDPR implementováno do svého provozu. To může souviset se špatným zpracováváním klientských dat nebo dokonce s naprostou absencí centrálního systému. S tím vám může výrazně pomoci CRM. Tady je 5 aspektů GDPR, které budou s CRM výrazně snadnější:
Pokud se rozhodnete pro CRM formou PaaS, tedy jako hotový produkt, máte u dobrého poskytovatele naprostou jistotu, že bude GDPR ready. Dobrý CRM systém vám navíc umožní přidávat vlastní moduly a funkce, to umožňuje velkou flexibilitu do budoucna, pokud by se evropská nařízení měla ještě měnit. Některé firmy dokonce poskytují GDPR audity, které slouží ke kontrole už existujících systémů.
GDPR klade velmi vysoké nároky na bezpečí dat vašich klientů (ale i vašich zaměstnanců). Zabezpečení může být problém u CRM systémů, které běží na vašem vlastním, lokálním datovém centru. Aby zabezpečení vašich vlastních serverů fungovalo správně, musíte do nich nejdříve investovat velké množství peněz. Platíte za licence antivirových programů, audity a certifikáty bezpečnosti, ale hlavně také za služby celé řady externích odborníků, bez kterých se neobejdete.
Jsou Vaše data dostatečně chráněna? Na českém cloudu od Algotechu budou v bezpečí.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Když ale datové centrum outsourcujete na cloudový server, o veškeré zabezpečení se postará Váš poskytovatel. Data na cloudu jsou dnes dokonce ve větším bezpečí než na vašem vlastním počítači.
CRM, jak asi víte, je založenonasystematickém zapisování, ukládání a zpracovávání datvašich klientů. Jeho základem je tudíž přehledná databáze, která se dá dále dělit, filtrovat a upravovat. To z něj činí ideální nástroj na správu a kontrolu souhlasů, které vám klienti poskytují (souhlas se zpracováním osobních údajů, souhlas se zasíláním e-mailové inzerce nebo třeba souhlas s používáním souborů cookies na vašich webových stránkách). Když o těchto souhlasech máte přehled, předcházíte budoucím komplikacím a potenciální pokutě od kontrolních orgánů.
Další výhodou přehledné CRM databáze je to, že můžete upravovat pravomoci jednotlivých uživatelů. To znamená, že někteří zaměstnanci například budou mít do databáze přístup, ale nebudou moci s uloženými daty nijak manipulovat. Nesprávná manipulace s daty klientů je podle GDPR pokutována.
GDPR legislativa všem občanům EU poskytuje právo nechat jakoukoliv svoji osobní informaci z vašich záznamů smazat. Bez centralizovaného systému by to byl velmi složitý proces, EU na něj navíc stanovuje velice krátkou lhůtu. S pomocí CRM je to ale záležitost několika kliknutí.
Kromě všech konvenčních výhod CRM systémů, jako je všeobecná spokojenost zaměstnanců, zvýšení zisků a celkové efektivity vašeho podnikání, vám CRM může usnadnit i implementaci GDPR a jeho následné dodržování. Málokdy dostanete příležitost trefit tolik much jednou ranou. Dostaňte svoje podnikání na novou úroveň.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc