Inzerce

Inzerce

Má naše osobnost vliv na příspěvky, které přidáváme na Facebook?

facebook-webAmerická studie zkoumala 555 uživatelů Facebooku a zjišťovala například to, čí příspěvky mají nejvíce reakcí. Co zjistila?

Inzerce

Každý, kdo používá Facebook, ví, že se na své zdi může setkat se všemožnými příspěvky od přátel. Tyto příspěvky se mohou věnovat nejrozmanitějším tématům, od fotek dětí, vylévání psychických problémů, politických názorů až třeba po videa s roztomilými zvířátky.

Nová studie zkoumá, jaký vliv má naše osobnost na obsah, který vkládáme na sociální sítě. Studie, jejíž výsledky zveřejnil portál Psychology Today, se zúčastnilo 555 respondentů – uživatelů Facebooku. Při studii zkoumali vědci tak zvanou „Big 5“, což je sada znaků zkoumající osobnostní rysy. Patří mezi ně:

  • vstřícnost,
  • svědomitost,
  • extraverze,
  • otevřenost,
  • neuroticismus.

Vědci se též zaměřili například na sebeúctu nebo sklony k narcismu (nikoliv psychickou poruchu, ale osobnostní tendenci).

Co se zkoumalo?

Účastníci studie měli zhodnotit příspěvky, které na Facebook sami přidávají, a pokud to bylo možné, přiřadit je do některé ze specifických kategorií, jako třeba Společenské aktivity a život, Intelektuální témata (politika, věda), Úspěchy, Vlastní děti a podobně.

Dále odpovídali na otázky, například co je motivuje k tomu, aby používali Facebook, či jak často ho používají. Vědci zohledňovali i jejich pohlaví, věk nebo počet přátel.

Jaké jsou výsledky?

Studie ukázala, že mnohé výsledky byly očekávatelné, ale nechyběla ani řada překvapení. Extroverti nejčastěji sdílejí příspěvky týkající se sociálního života a jejich každodenních činností. Lidé se vztahem k neuroticismu pak na Facebooku hledají pozornost a potvrzení jejich názorů.

Překvapivým výsledkem naopak bylo, že vstřícní lidé nesdílejí příspěvky týkající se lidských vztahů a sociálních aktivit.

Vědci dále zjišťovali, kolik lajků a komentářů který příspěvek obdržel. Ukázalo se, že největší počet reakcí u svých příspěvků měli lidé se sklony k narcismu. To je překvapivým zjištěním, jelikož bylo všeobecně známo, že narcisté jsou na Facebooku méně oblíbení. Vědci uvádí, že možným důvodem oblíbenosti jejich příspěvků je to, že lidé „narcisté“ umí psát své příspěvky poutavě a tím zaujmout čtenáře.

Závěr studie je tedy takový, že lidé se razantně liší v tom, co se jim líbí a jaké příspěvky sdílejí. Proto je možné, že se o svých přátelích můžete ledacos dozvědět právě díky tomu, co na Facebook přidávají.

Zdroj: Psychology Today

Jaroslav Beneš

Jarda je člen týmu iParťáka, ve kterém se specializuje na tvorbu obsahu, zejména toho textového.

Nenechte si ujít

novinky38_mp

eVisions Novinky z onlajnu: IGTV, Facebook a GDPR a jak přelstít algoritmus Instagramu

evisions-328×225

eVisions.cz Novinky z Onlajnu: Nový algoritmus Seznamu, instagramová reklama a přechod na HTTPS

NOZ_special_foto

eVisions Novinky z onlajnu: Nové priority, umělá inteligence i pád jazykové bariéry

Právě vyšlo

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

lukas-havlasek-web

Lukáš Havlásek: Jak efektivně vyvíjet e-shopové řešení?

tomas-janu-web

Tomáš Janů: Jak se dělá e-commerce v Avastu?

sarka-litvinova-web

Šárka Litvinová (ASIANA, Letuška.cz): Budování úspěšné firmy, boj s konkurencí, tendry a nové technologie

pouchly-velky

VIDEO: Petr Pouchlý: Chcete mít ze zaměstnanců spolupodnikatele, nebo jen loutky?

Inzerce