Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Má naše osobnost vliv na příspěvky, které přidáváme na Facebook?

facebook-webAmerická studie zkoumala 555 uživatelů Facebooku a zjišťovala například to, čí příspěvky mají nejvíce reakcí. Co zjistila?

Inzerce

Každý, kdo používá Facebook, ví, že se na své zdi může setkat se všemožnými příspěvky od přátel. Tyto příspěvky se mohou věnovat nejrozmanitějším tématům, od fotek dětí, vylévání psychických problémů, politických názorů až třeba po videa s roztomilými zvířátky.

Nová studie zkoumá, jaký vliv má naše osobnost na obsah, který vkládáme na sociální sítě. Studie, jejíž výsledky zveřejnil portál Psychology Today, se zúčastnilo 555 respondentů – uživatelů Facebooku. Při studii zkoumali vědci tak zvanou „Big 5“, což je sada znaků zkoumající osobnostní rysy. Patří mezi ně:

  • vstřícnost,
  • svědomitost,
  • extraverze,
  • otevřenost,
  • neuroticismus.

Vědci se též zaměřili například na sebeúctu nebo sklony k narcismu (nikoliv psychickou poruchu, ale osobnostní tendenci).

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se zkoumalo?

Účastníci studie měli zhodnotit příspěvky, které na Facebook sami přidávají, a pokud to bylo možné, přiřadit je do některé ze specifických kategorií, jako třeba Společenské aktivity a život, Intelektuální témata (politika, věda), Úspěchy, Vlastní děti a podobně.

Dále odpovídali na otázky, například co je motivuje k tomu, aby používali Facebook, či jak často ho používají. Vědci zohledňovali i jejich pohlaví, věk nebo počet přátel.

Jaké jsou výsledky?

Studie ukázala, že mnohé výsledky byly očekávatelné, ale nechyběla ani řada překvapení. Extroverti nejčastěji sdílejí příspěvky týkající se sociálního života a jejich každodenních činností. Lidé se vztahem k neuroticismu pak na Facebooku hledají pozornost a potvrzení jejich názorů.

Překvapivým výsledkem naopak bylo, že vstřícní lidé nesdílejí příspěvky týkající se lidských vztahů a sociálních aktivit.

Vědci dále zjišťovali, kolik lajků a komentářů který příspěvek obdržel. Ukázalo se, že největší počet reakcí u svých příspěvků měli lidé se sklony k narcismu. To je překvapivým zjištěním, jelikož bylo všeobecně známo, že narcisté jsou na Facebooku méně oblíbení. Vědci uvádí, že možným důvodem oblíbenosti jejich příspěvků je to, že lidé „narcisté“ umí psát své příspěvky poutavě a tím zaujmout čtenáře.

Závěr studie je tedy takový, že lidé se razantně liší v tom, co se jim líbí a jaké příspěvky sdílejí. Proto je možné, že se o svých přátelích můžete ledacos dozvědět právě díky tomu, co na Facebook přidávají.

Zdroj: Psychology Today

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Jaroslav Beneš

Jarda je člen týmu iParťáka, ve kterém se specializuje na tvorbu obsahu, zejména toho textového.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

novinky38_mp

eVisions Novinky z onlajnu: IGTV, Facebook a GDPR a jak přelstít algoritmus Instagramu

evisions-328×225

eVisions.cz Novinky z Onlajnu: Nový algoritmus Seznamu, instagramová reklama a přechod na HTTPS

Právě vyšlo

Premium
michal-pohludka-web

Jak vybudovat dlouhodobě úspěšnou firmu? | Michal Pohludka

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Premium
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Inzerce