Inzerce

Má naše osobnost vliv na příspěvky, které přidáváme na Facebook?

facebook-webAmerická studie zkoumala 555 uživatelů Facebooku a zjišťovala například to, čí příspěvky mají nejvíce reakcí. Co zjistila?

Inzerce

Každý, kdo používá Facebook, ví, že se na své zdi může setkat se všemožnými příspěvky od přátel. Tyto příspěvky se mohou věnovat nejrozmanitějším tématům, od fotek dětí, vylévání psychických problémů, politických názorů až třeba po videa s roztomilými zvířátky.

Nová studie zkoumá, jaký vliv má naše osobnost na obsah, který vkládáme na sociální sítě. Studie, jejíž výsledky zveřejnil portál Psychology Today, se zúčastnilo 555 respondentů – uživatelů Facebooku. Při studii zkoumali vědci tak zvanou „Big 5“, což je sada znaků zkoumající osobnostní rysy. Patří mezi ně:

  • vstřícnost,
  • svědomitost,
  • extraverze,
  • otevřenost,
  • neuroticismus.

Vědci se též zaměřili například na sebeúctu nebo sklony k narcismu (nikoliv psychickou poruchu, ale osobnostní tendenci).

Co se zkoumalo?

Účastníci studie měli zhodnotit příspěvky, které na Facebook sami přidávají, a pokud to bylo možné, přiřadit je do některé ze specifických kategorií, jako třeba Společenské aktivity a život, Intelektuální témata (politika, věda), Úspěchy, Vlastní děti a podobně.

Dále odpovídali na otázky, například co je motivuje k tomu, aby používali Facebook, či jak často ho používají. Vědci zohledňovali i jejich pohlaví, věk nebo počet přátel.

Jaké jsou výsledky?

Studie ukázala, že mnohé výsledky byly očekávatelné, ale nechyběla ani řada překvapení. Extroverti nejčastěji sdílejí příspěvky týkající se sociálního života a jejich každodenních činností. Lidé se vztahem k neuroticismu pak na Facebooku hledají pozornost a potvrzení jejich názorů.

Překvapivým výsledkem naopak bylo, že vstřícní lidé nesdílejí příspěvky týkající se lidských vztahů a sociálních aktivit.

Vědci dále zjišťovali, kolik lajků a komentářů který příspěvek obdržel. Ukázalo se, že největší počet reakcí u svých příspěvků měli lidé se sklony k narcismu. To je překvapivým zjištěním, jelikož bylo všeobecně známo, že narcisté jsou na Facebooku méně oblíbení. Vědci uvádí, že možným důvodem oblíbenosti jejich příspěvků je to, že lidé „narcisté“ umí psát své příspěvky poutavě a tím zaujmout čtenáře.

Závěr studie je tedy takový, že lidé se razantně liší v tom, co se jim líbí a jaké příspěvky sdílejí. Proto je možné, že se o svých přátelích můžete ledacos dozvědět právě díky tomu, co na Facebook přidávají.

Zdroj: Psychology Today

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Jaroslav Beneš

Jarda je člen týmu iParťáka, ve kterém se specializuje na tvorbu obsahu, zejména toho textového.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

novinky38_mp

eVisions Novinky z onlajnu: IGTV, Facebook a GDPR a jak přelstít algoritmus Instagramu

evisions-328×225

eVisions.cz Novinky z Onlajnu: Nový algoritmus Seznamu, instagramová reklama a přechod na HTTPS

Právě vyšlo

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
bara-novakova-web

Psychologie v copywritingu | Bára Nováková

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

Pro předplatitele
david-spinar-web

David Špinar (Miton): Jak řídit firmu přes čísla a dělat lepší rozhodnutí?

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)