Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

eVisions.cz Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Je tu další měsíc a s ním i další díl Novinek z onlajnu, který vám opět přináší mediální tým agentury eVisions. Ten se nejen rozšířil o nové tváře, ale také dostal zbrusu nový formát. Stávající koncept tak osvěží kromě tradičních oborových novinek také rozhovory se zajímavými osobnostmi – v tom dnešním se zejména o budoucnosti influencerů rozpovídá zakladatel a CEO platformy Lafluence, Peter Varga – a dále ochutnávka ze zákulisí eVisions, která dnes přiblíží hlavně práci pro nejoblíbenější rozvozový portál DámeJídlo. A jako bonus navíc získáte 5 užitečných tipů, jak na PPC.

Novinky z oboru online marketingu

Novinky z oboru online marketingu – PPC

Nový formát inzerátů Gallery Ads

V průběhu roku Google představí nový formát inzerátů ve vyhledávací síti tzv. Gallery Ads. Jedná se o inzerát ve vyhledávací síti s nadpisem a popiskem doplněný o 4 až 8 obrázků, které budou prozatím dostupné pouze na mobilech. Ruku v ruce s tím se změní i způsob platby – nově budeme vedle standardního prokliku platit i za prohlížení galerie (listování v ní). Jako největší přínos vidíme to, že obrázek řekne mnohem více než pouhý text. Z obrázku budou nejvíce těžit Lead Generation weby, tedy weby, jejichž cílem je získávat poptávky, rezervace apod. ze segmentů, kde je důležitá vizualizace produktů a služeb (například restaurace, hotely a jiné). Naopak e-shopů by se Gallery Ads neměly v zásadě příliš dotknout, protože zde zůstane dominantní Google Shopping.

Novinky z oboru online marketingu – Německo

Regulace Influencer marketingu

Možná jste v posledních době zaznamenali kauzu v rámci německého influencer marketingu, v rámci níž německá influencerka Vreni Frost přijala od určité společnosti produkt, přičemž se nejednalo o žádné placené partnerství či komerční sdělení. Avšak za to, že na svém profilu reklamu neoznačila, dostala poměrně vysokou pokutu. V německém spolkovém sněmu se naštěstí rodí legislativní novela, která má influencery chránit a zároveň definovat pravidla označování reklamy. Tamní influenceři tak nově nemusí označovat příspěvek jako komerční sdělení, nedostávají-li za něj od dané společnosti žádnou protihodnotu.

Novinky z oboru online marketingu – SEO

June Core Update

3. června 2019 proběhla aktualizace hlavního algoritmu Googlu, tzv. June Core Update. Ten byl zaměřený především na obsah, zpravodajské weby a stránky spadající pod koncept E-A-T. Velmi negativně se Update podepsal na webu Daily Mail, který zaznamenal pokles návštěvnosti až o 50 %. Dále pak na zpravodajském portálu CCN.com, jehož návštěvnost klesla o 71 % a jeho příjmy dokonce až o 90 %. Následkem této události web 10. června oznámil svůj konec. Pozitivně update zasáhl naopak deník The Sun.

Inzerce

Základním doporučením, které si z této aktualizace můžeme odnést, je rozhodně nepodceňovat rychlost webu. Právě ta totiž patří mezi důležité hodnotící faktory.

Novinky z oboru online marketingu – sociální sítě

Placené partnerství na Instagramu aneb Branded Content Ads

Značky mohou nově podpořit placenou reklamou instagramový příspěvek daného influencera, který se značkou spolupracuje. Podmínkou je, že tvůrce musí uvádět značku jako oficiálního partnera pro spolupráci, tzn. že příspěvek uvozuje označením Paid partnership with, v Česku pak Placené partnerství s. Co tato novinka značkám přinese? Doposud byl značený obsah na Instagramu pouze organický, placenou podporu ho ovšem dokážou doručit dalším uživatelům, bez ohledu na to, kdo daného influencera sleduje. Kampaně navíc mohou optimalizovat dle svých potřeb, a především lépe dohlížet na jejich efektivitu.

Nákupy na Instagramu skrze influencery

Instagram testuje možnost koupi produktu označeného na fotce influencera přímo přes tuto platformu, tzv. Shopping from Creators. V praxi to znamená, že pokud na svém oblíbeném influencerovi uvidíte zajímavý kousek, který byste si také rádi pořídili, jednoduše na něj kliknete a dále postupujete stejně jako v jakémkoliv e-shopu. Vám to ušetří čas strávený hledáním produktu a influencerovi zase čas s objasňováním a odkazováním na produkt v komentářích či v přímých zprávách. Funkci si prozatím můžete vyzkoušet pouze u vybraných osobností jako například Kylie Jenner, Kim Kardashian West anebo třeba Aimee Song.

2. Rozhovor

V rámci zmiňovaného rozhovoru jsme se rozhodli vyzpovídat zakladatele a CEO platformy Lafluence, Petera Vargu. Celé video najdete na YouTube kanále eVisions.

Rozebírali jsme zejména:

  • platformu pro influencer marketingové kampaně Lafluence
  • současné trendy v influencer marketingu a budoucnost influencerů / online tvůrců
  • vyhodnocování efektivity těchto kampaní a odměny influencerům

3. Tipy a triky, jak na PPC

Manažer PPC oddělení Adam Dvořák se s vámi ve stručnosti podělil o pár tipů a triků, jak na PPC. Adam zároveň na toto téma chystá článek, kde své tipy více rozvine a přiblíží, takže určitě sledujte náš blog, ať vám nic neunikne.

  • Tip č. 1 – Stanovte si měřitelné cíle
  • Tip č. 2 – Dejte šanci Skliku
  • Tip č. 3 – Nebojte se většího množství kampaní
  • Tip č. 4. – Vytvářejte kampaně a sestavy vždy jen pro jeden typ shody
  • Tip č. 5 – Mrkněte se na Framework See-Think-Do-Care

4. Ze života eVisions

Jak už jsme zmínili, součástí nového formátu bude také malé nahlédnutí do zákulisí života v eVisions. V tomto díle vás necháme nahlédnout pod pokličku práce pro klienta Dáme jídlo, kterou jsme s naším SEO Specialistou Petrem Hlaváčem a Content Managerkou Janou Brücknerovou rozebrali. Dozvíte se, jak se tvoří publikační plán pro nejoblíbenější portál pro rozvoz jídla nebo jaké největší výzvě čelí copywriterka píšící články o jídle a nápojích.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)