Náš magazín se zaměřuje zejména na internetové podnikatele, a proto je pro nás toto slovo velmi důležité a často jej používáme. Jak se píše správně?
S podobnými slovy je to těžké. Lidé si rádi usnadňují práci a píšou je bez rozmyslu špatně. Správným tvarem je totiž „e-shop“, nikoliv bez spojovníku. Tvar „eshop“ je zcela nesprávný.
Důvod je prostý – slovo „e-shop“ je převzaté z angličtiny, kde vzniklo spojením slova „shop“ (obchod) a zkratky „e“, která značí něco elektronického. Jelikož čeština toto slovo převzala, píše se správně v původním tvaru se spojovníkem.
Pro marketéry je to trochu oříšek. Při pohledu do nástrojů, které nám ukazují, jaká slova uživatelé vyhledávačů nejčastěji vyhledávají, vidíme jasný trend – píšou to většinou bez spojovníku. To dokazují i různá diskuzní fóra, komentáře pod články, sociální sítě, ale třeba i statistiky interního vyhledávání na webu.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Slovo e-shop je stejně jako řada podobných slov psáno převážně nesprávně. Dovolím si tvrdit, že jej drtivá většina lidí píše bez spojovníku. Proč? Je to jednodušší, rychlejší… a možná je to svým způsobem i trochu jedno.
Zda je to jedno i vyhledávačům a zda mají marketéři rovněž používat tvar bez spojovníku, jsem se zeptal SEO specialisty Pavla Ungra: „Vyhledávače poznají, že jde o totožnou věc, nicméně výsledky vyhledávání obou variant se ve vyhledávání liší. Obecně doporučuji používat jazykově správný tvar, ačkoliv v případě hodnocení může vyhledávač sáhnout po tom, který používá tvar shodný s tím, který vyhledává uživatel. Jeho přepsáním do nesprávného tvaru si ale příliš nepomůžete – zaměřte se spíše na autoritativnost vašeho webu, sílu brandu, tonalitu apod.“
Co se URL adres týče, nabízí se otázka, jaký je rozdíl mezi adresou domena.tld/jak-psat-eshop a domena.tld/jak-psat-e-shop. Ve skutečnosti žádný.
Osobně všem doporučuji používat správný tvar se spojovníkem. Minimálně proto, že budete vypadat informovaněji a nebudete se na svém webu dopouštět vědomých jazykových chyb.
Podobně jako v případě e-shopu se spojovník píše i u dalších slov. Zmínit můžeme například často používané e-mail,e-book, e-commerce apod.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 11 měsíců
Před 11 měsíců
Jakub rejnuš Sledovat @jakubrejnus
Před 7 roky
Tak se mi zdá,že co copík,to názor?aspoň není nuda
Odpovědět »
Michal Škoula Sledovat @volek06
Před 7 roky
Jazykovědci za pár let uznají i „eshop“. Doporučuji proto tuto variantu, budete připraveni na budoucnost :)
Odpovědět »
Jan Kovalcik
Před 7 roky
Co to tady pisete za nesmysly, email bez spojovniku je spisovne ceske slovo http://www.pravidla.cz/pravopis/4063-email.html
Eshop bude brzy take spisovne ceske slovo, tak tady nepiste takove nesmysly. Pravidla ceskeho pravopisu se prizpusobuji tomu co lide pouzivaji, ne tomu co „by melo byt spravne“
Jo a spravte si dole v newslettru, podle vas, chybné označení „Váš email @“ aby si o vas snad nejaky grammar nazi nemyslel, že jste jste neunformovaný a že se záměrně nedopoštíte jazykových chyb.
Odpovědět »
Diego
Před 6 roky
Email (psáno bez spojovníku) je barva, nebo obecněji nějaká povrchová úprava. Oproti tomu e-mail (psáno výhradně se spojovníkem) je elektronická pošta; důvod ke spojovníku je tedy jasný. Pokud někomu pošlete email, může očekávat plechovku s barvou, ale sotva si počte.
Odpovědět »