Pokud začínáte s podnikáním na internetu, existuje několik možností, kudy se vydat. Můžete vytvářet weby – magazíny, psát články a časem zde prodávat inzerci. V dnešní době jsou oblíbené info produkty, kdy své znalosti a know-how zpracujete do podoby videí a ty zpřístupníte v placené členské sekci.
Inzerce
Další z možností je prodej zboží. Skutečné e-shopy se skladem a příslušnou agendou jsou však pro začátečníky často náročné a i když se říká, že v České republice je internetových obchodů přes 37 tisíc, skutečně vidět nebo je vůbec dohledat půjde jen malý zlomek z nich.
Existuje však elegantní řešení, jak začít provozovat e-shop i bez počátečních velkých investic do skladových zásob a tím řešením je obchod s přeposíláním objednávek dodavateli. Jak to funguje?
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Objednávka je zpracována automaticky a odeslána dodavatelem
Dodavatel objednávku expeduje a průběžně informuje zákazníka o stavu zpracování objednávky
Zákazník přebírá zboží, hradí objednávku
Získáváte provizi z prodeje
Případné reklamace vyřizuje přímo dodavatel
Jaké jsou výhody a nevýhody této formy spolupráce?
Mezi hlavní výhody patří
Nízká investice do vytvoření e-shopu, ceny se pohybují mezi 5-25 tisíci Kč.
Vysoká míra automatizace – položky a jejich dostupnost se aktualizují automaticky, stejně tak ceny produktů, nové produkty se přidávají do nabídky, vyprodané se deaktivují.
Rychlost – záleží na dodavateli e-shopového řešení, ale běžně lze e-shop spustit i do 24 hodin (zdroj: www.svizne.cz) .
Máte téměř stejné možnosti propagace jako skutečné e-shopy, můžete využívat zbožové srovnávače Zboží.cz a Heuréka, můžete inzerovat v reklamních sítích AdWords a sKlik, můžete pracovat s e-maily zákazníků, protože pro ně jste dodavatel vy.
Nemusíte umět programovat, všechny technické záležitosti jsou vyřešeny dodavatelem e-shopu.
Můžete si vytvořit vlastní “brand e-shopu” a začít budovat značku z malými náklady
Mezi nevýhody potom patří
Nižší marže, než kdybyste prodávali vlastní produkty (Nemusíte se ale zabývat skladem, expedicí zboží, reklamací apod.)
Musíte pracovat se sortimentem dodavatele. (Můžete ale pracovat třeba jen s částí sortimentu dodavatele nebo některé kategorie vypnout.)
Pozor: 100% automatický e-shop s přeposíláním objednávek není 100% pasivní zdroj příjmu.
Alespoň na začátku je třeba obchod propagovat. Díky tomu se velmi rychle dostanete před většinu z oněch 37 tisíc konkurenčních e-shopů. O takový ten vysněný zdroj pasivních příjmů se nejedná, ale poměr práce/výdělek zde může vycházet velmi slušně.
Pro některé partnery je e-shop s přeposíláním prvním krokem do světa e-commerce. Na něm se naučí jak e-shop funguje, jak pracovat se zákazníky, jak obchod propagovat. Jakmile získají dostatek znalostí a odvahy, přejdou na vyšší level a začnou prodávat vlastní zboží. Díky rozjetému podnikání mohou využít databáze svých zákazníků a s nabytými zkušenostmi podstatně snižují riziko neúspěchu.
Někteří partneři ale u této formy podnikání zůstanou. Nemají potřebu přijít do styku s fyzickým zbožím, řešit zaměstnance atd. Tito partneři si postupem času pořizují další přeposílací e-shopy, třeba i s úplně jiným sortimentem, zlepšují se v propagaci, hledají vhodnou kombinaci kvalitních dodavatelů, prodejného sortimentu a zajímavé výše provize a tvoří si portfolio obchodů, které nahradí nebo i převýší příjmy ze zaměstnání.
Abychom nezůstali jen u teorie, ukažme si také nějaká ta čísla. Na obrázku níže jsou výsledky jednoho z e-shopů, který přeposílá objednávky. Rozběhl se v dubnu 2012 a dle statistik do června 2015 vydělal na provizí přes 638 tisíc Kč. Zde naleznete více informací k výsledkům tohoto e-shopu.
Jak je vidět, jediný e-shop může, obzvláště v nákupní sezóně podstatně vylepšit rodinný rozpočet.
Jak začít s přeposíláním objednávek
Vyberte si sortiment, který je vám blízký nebo k němu máte vztah. Vyberte si z připravených e-shopů a můžete začít prodávat.
Tip na závěr: Pokud při objednávce e-shopu zadáte kód „MLADYPODNIKATEL“, získáte 1 hodinu konzultace zdarma a slevu 10% na pořízení e-shopu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.