Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Dělají cihly jako před sto lety: český BRISPOL se vrátil ke kořenům a dnes vyrábí i pro památky

Vyrábí cihlu po cihle stejně jako před sto lety – ručně a z českého jílu. Zásobí svými výrobky rodinné domy, školy, ale i památky. Česká firma BRISPOL navazuje na práci dávných cihlářů, ke svým kořenům se přitom vrátila z pragmatických důvodů. Jaký je její příběh?

Dlouhá léta vyráběl kadaňský závod výrobky ze žáruvzdorného šamotu. V průmyslu ale začaly šamot nahrazovat jiné materiály, a tak s jeho klesající potřebou přišla otázka: Vyplatí se nám tento materiál dál vyrábět? A jestli ne, co dál? Nabízela se možnost závod zavřít. BRISPOL se ale rozhodl jinak.

Vrátil se ke kořenům svého řemesla a závodu, které sahají až do roku 1885. Do doby, kdy se cihly vyráběly ručně v dřevěných formách a místního jílu. Hlavním produktem BRISPOLu se tak stal ne šamot, ale kameninová cihla a dlažba vyráběná tradičním způsobem. Firma vsadila na poctivost: používají kvalitní český jíl a přetváří ho v produkty, které vydrží po staletí.

Český materiál, česká práce

Každý kousek kameniny, který odejde z BRISPOLu do světa, je ryze český a prošel několika páry rukou. Od natěžení jílu přes ruční formování po lisování a výpal na 1200 ˚C. Na konci je cihla, ještě teplá jako právě upečený chleba, která se hodí k rodinnému domu i k památce.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kamenina tu zůstane pro naše vnoučata – i pravnoučata. Díky kvalitnímu materiálu a výpalu odolává mechanickému poškození, mrazu i chemikáliím. Pro tyto vlastnosti a svůj tradiční vzhled se používá v podobě dlažby na příjezdové cesty, terasy, nádvoří, podlahy vinných sklípků a další pochozí i pojezdové plochy. V případě cihel pak na ploty, sloupy, zídky, hradby a další prvky zahradní architektury.

„Dnes jsme schopní vyrobit cihly, které vypadají stejně jako před sto lety, ale jsou odolnější,“ říká ředitel BRISPOLu Jiří Souček

Historicky věrné cihly (nejen) pro Terezín

Opravit památku věrně a na řadu dalších let není jednoduché: řada materiálů a postupů je dnes jiná než před stovkou nebo dokonce stovkami let. V BRISPOLu ale dokážou vrátit památce přesně to, co jí chybí. Pro pevnost Terezín například natěžili jíl ve stejné lokalitě, v jaké se těžil při stavbě pevnosti, a vypálili vzorovou cihlu. Po prozkoumání jejích vlastností dokázali z dnes dostupných jílů vytvořit pevnostní cihlu téměř identickou s původními.

Od šamotu k výjimečnému materiálu, který zajímá architekty

Z původní otázky „Co budeme dělat, až nebudeme vyrábět šamot?“ tak vznikl poctivý český výrobek, se kterým se postupně seznamují památkáři, architekti i majitelé rodinných domů. Pro ně dokáže BRISPOL vyrobit i cihly a dlažbu s vlastním jménem nebo logem. „Doufáme, že se s kameninou brzy seznámí široká veřejnost. Je to výjimečný materiál, který vydrží po staletí,“ shrnuje Souček.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Právě vyšlo

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

TOP obsah

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

Premium
jan-skrabanek-web

Košík.cz: Vznik nové značky produktů a hledání příležitostí na trhu | Jan Škrabánek

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Premium
josef-kalous-web

DECATHLON: Jak vyrostl v Česku? | Josef Kalous

Inzerce