Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Dělají cihly jako před sto lety: český BRISPOL se vrátil ke kořenům a dnes vyrábí i pro památky

Vyrábí cihlu po cihle stejně jako před sto lety – ručně a z českého jílu. Zásobí svými výrobky rodinné domy, školy, ale i památky. Česká firma BRISPOL navazuje na práci dávných cihlářů, ke svým kořenům se přitom vrátila z pragmatických důvodů. Jaký je její příběh?

Dlouhá léta vyráběl kadaňský závod výrobky ze žáruvzdorného šamotu. V průmyslu ale začaly šamot nahrazovat jiné materiály, a tak s jeho klesající potřebou přišla otázka: Vyplatí se nám tento materiál dál vyrábět? A jestli ne, co dál? Nabízela se možnost závod zavřít. BRISPOL se ale rozhodl jinak.

Vrátil se ke kořenům svého řemesla a závodu, které sahají až do roku 1885. Do doby, kdy se cihly vyráběly ručně v dřevěných formách a místního jílu. Hlavním produktem BRISPOLu se tak stal ne šamot, ale kameninová cihla a dlažba vyráběná tradičním způsobem. Firma vsadila na poctivost: používají kvalitní český jíl a přetváří ho v produkty, které vydrží po staletí.

Český materiál, česká práce

Každý kousek kameniny, který odejde z BRISPOLu do světa, je ryze český a prošel několika páry rukou. Od natěžení jílu přes ruční formování po lisování a výpal na 1200 ˚C. Na konci je cihla, ještě teplá jako právě upečený chleba, která se hodí k rodinnému domu i k památce.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kamenina tu zůstane pro naše vnoučata – i pravnoučata. Díky kvalitnímu materiálu a výpalu odolává mechanickému poškození, mrazu i chemikáliím. Pro tyto vlastnosti a svůj tradiční vzhled se používá v podobě dlažby na příjezdové cesty, terasy, nádvoří, podlahy vinných sklípků a další pochozí i pojezdové plochy. V případě cihel pak na ploty, sloupy, zídky, hradby a další prvky zahradní architektury.

„Dnes jsme schopní vyrobit cihly, které vypadají stejně jako před sto lety, ale jsou odolnější,“ říká ředitel BRISPOLu Jiří Souček

Historicky věrné cihly (nejen) pro Terezín

Opravit památku věrně a na řadu dalších let není jednoduché: řada materiálů a postupů je dnes jiná než před stovkou nebo dokonce stovkami let. V BRISPOLu ale dokážou vrátit památce přesně to, co jí chybí. Pro pevnost Terezín například natěžili jíl ve stejné lokalitě, v jaké se těžil při stavbě pevnosti, a vypálili vzorovou cihlu. Po prozkoumání jejích vlastností dokázali z dnes dostupných jílů vytvořit pevnostní cihlu téměř identickou s původními.

Od šamotu k výjimečnému materiálu, který zajímá architekty

Z původní otázky „Co budeme dělat, až nebudeme vyrábět šamot?“ tak vznikl poctivý český výrobek, se kterým se postupně seznamují památkáři, architekti i majitelé rodinných domů. Pro ně dokáže BRISPOL vyrobit i cihly a dlažbu s vlastním jménem nebo logem. „Doufáme, že se s kameninou brzy seznámí široká veřejnost. Je to výjimečný materiál, který vydrží po staletí,“ shrnuje Souček.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

jiri-peslar-web

Podnikatel na cestách. Proč myslet na pojištění? | Jiří Peslar

odehnal-endler

Duel: Investování pro podnikatele a manažery | Vít Endler a Marek Odehnal

Právě vyšlo

Premium
jan-karel-web

Výkon obchodníků: Jak ho zvýšit? | Jan Karel

monika-kleckova-web

Jak řídit projekt pro klienta? | Monika Klečková

Premium
gentlemanstore-web

Zdroje růstu e-shopu GentlemanStore.cz | Pavel Králíček a Jan Moravčík

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

TOP obsah

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

Premium
filip-kahoun-web

Mikromanagement a perfekcionismus při řízení firmy | Filip Kahoun

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
lukas-pitra-web

Lukáš Pítra: Jak si uklidit ve firmě?

Inzerce