Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Co udělat, než v zimě ráno vyjedete

Sponzorováno

Všichni to známe. Spěcháte ráno do práce, jenže přes noc mrzlo a auto je nejprve potřeba odmrazit. Jak se s tím co nejjednodušeji vypořádat?

Zima je v plné síle a mnoho z nás se každé ráno potýká s námrazou na autě. Majitelé starších aut při větších mrazech mohou mít dokonce problém se vůbec do auta dostat. Buď přimrzlo obložení dveří, případně zámek. Na zámek existuje rozmrazovač zámků ve spreji, který se nastříká přímo do mechaniky zámku. Po pár vteřinách by měl zámek povolit. Jen nesmíte mít rozmrazovač zavřený v autě v kufru, tam by vám moc nepomohl.

Pokud vám přimrzly dveře, jsou k dostání přípravky na ošetření gumového těsnění dveří, ať už ve formě oleje, loje, či na silikonové bázi. Stačí před zimou ošetřit všechna těsnění a problém by měl být vyřešen.

Další boj nastává s námrazou na oknech. Škrabky na led bývají všemožně vylepšené, se smetáčkem, s prodlouženou rukojetí nebo třeba s rukavicí, aby vás při škrábání nezábly ruce. Opět se nabízí i přípravek ve formě spreje, který se nastříká na okno. Po chvíli stačí vzniklou kaši setřít stěrači.

Zapomeňte na vodu

Ale pozor! Rozhodně nepolévejte zmrzlá skla horkou vodou! Krátkodobě vám to sice pomůže odstranit námrazu z oken, ale velký rozdíl teplot by mohl způsobit prasknutí skla.

Ještě v jedné věci dělá mnoho řidičů chybu. Než začnou škrábat okna, sednou do auta a nastartují motor. Ten pak běží na volnoběh třeba i 10 minut, než se jim podaří auto pořádně očistit.

To je ovšem zásadní chyba. Studený motor je nejlépe zahřívat klidnou jízdou. Na volnoběh ho stačí nechat pár vteřin před odjezdem z parkoviště, teprve poté se vydejte na cestu. Motor zbytečně nevytáčejte do vysokých otáček. Necháváte-li auto stát delší dobu s nastartovaným motorem, hrozí dřívější opotřebování některých částí z důvodu nedostatečně zahřátého maziva a mohlo by se snadno stát, že budete muset s autem do autoservisu.

Snad ani nemusíme připomínat, že v období od začátku listopadu do konce března je v ČR zákonná povinnost mít na vozidle do 3,5 t zimní pneumatiky, pokud je na vozovce souvislá vrstva sněhu či ledu. I když jsou silnice suché, nezapomínejte, že zimní pneumatiky mají složení i dezén přizpůsobený nižším teplotám, tedy v zimě fungují mnohem lépe než letní obutí.

Vzhledem k našim zeměpisným šířkám by měli řidiči z měst vybírat takové pneumatiky, které dobře fungují na mokré vozovce, zatímco řidiči žijící na horách a v podhorských oblastech by se měli zaměřit spíše na takové pneumatiky, které vynikají dobrými výsledky na sněhu. Tyto hodnoty lze vyčíst z testů pneumatik, uveřejňovaných nezávislými autokluby a jinými motoristickými organizacemi.

Pro auto ani pro řidiče nejsou ranní studené starty zcela jistě nic příjemného. Lze si je tak alespoň co nejvíce usnadnit použitím vybavení, které nám pomáhá nástrahy zimy překonat.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!



Skrýt reklamu