Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

10 věcí, které byste měli vědět o networkingu

Víte, jak na sociálních sítích efektivně využívat networking – tedy tvorbu sítě kontaktů? Bohužel, řada podnikatelů a freelancerů do této oblasti nepronikla a neovládá ji.

Networking je přitom šancí, jak se časem dostat k velmi zajímavým nabídkám práce či spolupráce na různých projektech. Rozhodně zapomeňte na to, že svým známým nebo i cizím lidem prostě pošlete zprávu s tím, že jste připraveni pro ně pracovat. Prosili vás o tuto zprávu? Hledali někoho vašich kvalit? Ne? Tak proč se jim vnucujete?

Co je na takové žádosti o práci špatného?

Hlavní problém, který s touto formou žádosti o práci souvisí, je ten, že takové chování je zkrátka obtěžující. Jestliže se tímto způsobem pokoušíte zkontaktovat někoho dosud zcela cizího, jaký první dojem na něj nejspíš uděláte?

Jak tedy udělat na sítích ten správný dojem?

Marketing sociálních médií je vhodným prostředkem pro vybudování silné sítě kontaktů a zvýšení kvality života, který může navíc časem vést k zajímavým pracovním nabídkám. Pokud chcete uspět, musíte to ovšem vzít za správný konec.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zde jsou některé tipy pro kvalitnější networking:

1. Pamatujte, že networking prostřednictvím sociálních médií je dlouhodobá strategie. Pokud potřebujete práci okamžitě, raději se porozhlédněte po nabídkách na internetu či jinde. Když ale pracujete na projektech, které jste si domluvili přes poptávku, stále budujte svou dlouhodobou strategii pravidelnou aktivitou na sociálních sítích.

2. Specifikujte a zaměřte cílové osoby, se kterými si chcete vybudovat kontakt. Pokud je váš networking zaměřen na podporu vašeho podnikání, patrně budete chtít být v kontaktu zejména se svými minulými či současnými klienty, potenciálními klienty a také jinými freelancery. Samozřejmě je také v pořádku, když budete online komunikovat se svými přáteli a rodinou.

3. Zajistěte, aby váš profil odkazoval na vaši stránku. Mnoho potenciálních klientů se před nabídkou práce pořádně porozhlédne po webu podnikatele. Pokud svou webovou stránku nemáte, můžete tím odradit velkou část klientů a tím ztratit i zajímavé nabídky a příležitosti.

4. Blog je lepší než statická webová stránka. Existuje sice názor, že blog je pro freelancera ztrátou času, ale řada autorů s ním nesouhlasí. Blog je živoucí médium, které o svém autorovi řekne často víc než suché informace v profilu nebo na stránce. Možnosti sociálních sítí jsou navíc omezené. Jen málokterá vám poskytne příležitost k tak hlubokému náhledu na věc jako právě vlastní blog.

5. Sdílejte pravidelně obsah svůj i jiných lidí. Pamatujte ale, že jednoduché sdílení odkazů se svými přáteli, fanoušky nebo followers není networking. Sdílením obsahů jenom potvrzujete svou přítomnost a aktivitu na daném sociálním médiu.

6. Odpovídejte na obsahy jiných lidí něčím víc než jen sdílením. Pokud lidé, s nimiž chcete vybudovat kontakt, sdílí na sociální síti zajímavý obsah, pokuste se s nimi navázat kontakt právě díky tomuto odkazu. Pokud na váš komentář či otázku odpoví jinak než prostým „dík“ nebo jinou jednoslabičnou odpovědí, pak teprve došlo ke skutečnému navázání kontaktu.

7. Přizvěte ostatní k interakci s vámi tím, že jim položíte otázku. Jestliže vám lidé odpoví, reagujte na jejich příspěvek. Stejně jako v předchozím bodě platí, že vaším cílem je rozvinout diskusi a navázat vzájemný kontakt, nikoliv dosáhnout slepé uličky jednoslovným „díky“. Smiřte se však s tím, že většina lidí vám neodpoví a o interakci s vámi neprojeví zájem.

8. K vytvoření vztahu je zapotřebí vícečetná interakce. Jedna zajímavá, hluboká konverzace z vás přátele neudělá. Po několika takových konverzacích se ale mezi vámi a vaším protějškem již dá hovořit o rodícím se vztahu. Právě tohle je fakt, který z networkingu dělá strategii dlouhodobého charakteru.

9. Pamatujte, že ne všichni jsou online proto, aby si najímali freelancery. Obzvláště jiní podnikatelé a profesionálové na volné noze si obvykle nenajímají služby někoho dalšího ze stejného oboru. Pokud tedy jiný podnikatel nezjistil, že potřebuje něčí služby, nebo vás skutečně dobře nezná, je ztrátou času jej žádat o práci.

10. Pokud někdo dá na srozuměnou, že poptává služby, je v pořádku se ozvat. Je samozřejmě vhodnější na takovouto poptávku odpovědět soukromou zprávou. Také pokud jste pro daného člověka již pracovali a lze tedy předpokládat, že vás onen člověk zná, je v pořádku se zeptat, zda by pro vás neměl další práci. Nic ale nepřehánějte a netlačte na pilu.

Z toho, že si vás někdo přidal do okruhů, přátel nebo že se stal vaším followerem, nevyplývá, že jej můžete obtěžovat se žádostmi o práci. Vytvořit si vztah, který může vést k pracovní nabídce, trvá i několik let. Pokud tedy akutně sháníte práci, networking určitě není vhodnou cestou. Na druhou stranu se vám vytrvalost a disciplína v této oblasti může za pár let vrátit v podobě velmi zajímavých a perspektivních nabídek.

Zdroj: http://freelancefolder.com/networking-online/

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Právě vyšlo

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
josef-kalous-web

DECATHLON: Jak vyrostl v Česku? | Josef Kalous

Premium
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Inzerce