Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

České start-upy chtějí expandovat do zahraničí

inzerce
Před 7 roky

Nové, mladé firmy, které v hojné míře vznikají v České republice, přicházejí s neotřelými nápady a mají výrazný potenciál uspět nejenom na domácím trhu, ale také na zahraničním.

Následující příběhy firem oceněných v rámci grantového programu Komerční banky Nastartujte se, jehož cílem je podpora českých start-upů, jsou toho jasným důkazem. Potvrzují kreativní myšlení, odhodlání a růst mladých podnikatelů.

Matemág – matematika hrou

Příkladem zapojení moderních technologií do výuky je hra Matemág. Jedná se o příběhovou hru matematiky pro děti z prvních a druhých tříd základních škol s využitím tabletů a chytrých telefonů. Cílem hry je, aby si děti hrály s matematikou, objevovaly její principy a přitom se učily.

„Výhra v soutěži Nastartuje se pro nás byla opravdu důležitá, a to jednak z hlediska motivace, tak také celkového zhodnocení projektu. Ceny ze soutěže jsme využili naplno. Díky finanční výhře zlepšujeme příběh ve hře a tvoříme interaktivní komiks. Vytvořili jsme i prostředí pro aktivní zapojení rodičů do hry,“ uvedl Tomáš Sýkora ze společnosti TechSophia, která hru vyvíjí.

Hra by měla spatřit světlo světa letos v září. Už dnes je ale jasné, že proti původnímu předpokladu bude výpravnější a dějově bohatší. Určitou ochutnávku z Matemága si už nyní lze stáhnout z Google Play nebo App Store, stačí zadat Matemág. Více informací je k dispozici na webových stránkách www.matemag.cz.

Kde zaparkovat vyřeší eParkomat

eParkomat přináší unikátní řešení a pomáhá řidičům najít dostupné parkování na ulici a v komerčních garážích pomocí technologie umělé inteligence. Tuto parkovací aplikaci zpřístupnila společnost eParkomat pro ČR před loňskými Vánocemi. Dostupná je všem uživatelům na Google Play a App Store. Současně s tím firma odstartovala realizaci tohoto projektu i v Rakousku a na Slovensku.

„Úspěch v programu Nastartujte se pro nás znamená velké povzbuzení, protože jsme pochopili, že problém s parkováním se týká i Čech a lidé to vnímají. Finanční cenu jsme použili na stabilizaci v období Vánoc a konce roku. Z nefinančních cen jsme nejvíce využili právní služby, které nám pomohly vyřešit vztah s novými investory,“ poznamenal Pavel Vrba, CEO společnosti eParkomat.

Cvrček, který chutná

Do 30 let bude na světě o dvě miliardy lidí více a hrozí, že pro tuto populaci nebude dostatek bílkovin. Řešením je jíst hmyz. Cvrčci jsou stejně kvalitním zdrojem bílkovin jako jiné maso a přitom potřebujeme na jejich produkci, ve srovnání například s hovězím, až 12x méně krmiva, 15x méně úrodné půdy, až 2000x méně vody. Navíc hmyz vyprodukuje 100x méně skleníkových plynů. Řešením jsou tyčinky z cvrččí mouky od společnosti Sens Foods.

Jak doplnil Radek Hušek, spoluzakladatel: „Náš projekt potřebuje poměrně hodně financí. Výhru z Nastartujte se jsme použili na zjištění nutričních hodnot našich tyčinek a otestování nezávadnosti surovin. Naše tyčinky vyrábíme ve čtyřech příchutích. Říkáme tomu svačinka bez výčitek, protože jsou nutričně hodně zajímavé a jsou skutečně chutné. Dají se koupit přes náš web www.sensbar.com a míříme s nimi hlavně do světa. Tak nám držte palce.“

Kurz efektivní reklamy

Cílem Kurzu efektivní reklama je pomáhat lidem, aby prosperoval jejich podnik, aby měli lepší karierní růst. Zkrátka, aby se jim dařilo na internetu. Podle Tomáše Morávka, spoluzakladatele, se již podařilo natočit 215 videí, tedy 17 hodin vzdělávacího obsahu, napsat tři elektronické knihy. Kurz je k dispozici na www.vimvic.cz.

„O soutěži jsme se dozvěděli z veřejné reklamy a byla to pro nás velká motivační a finanční pomoc na začátek, protože jsme mohli začít a věděli jsme, že náš projekt má smysl. Podpora pro nás byla v tu chvíli spásná. Mohli jsme si dovolit kvalitní nahrávací zařízení, mohli jsme si dovolit kolegu, který pro nás postprodukuje videa, a mohli jsme si dovolit profesionálně celý kurz efektivní reklamy vyrábět a začít pomáhat lidem,“ uzavřel Tomáš Morávek.

Všechny tyto společnosti uspěly jak ve svém podnikatelském záměru, tak i v grantovém programu Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Nastartujte se. Na webové stránce www.nastartujtese.cz najdou zájemci o podnikání řadu inspirativních příběhů a videí. Registrací na portálu se dostanou k výhodným nabídkám od partnerů programu. Pravidelné aktuality ze světa podnikání mohou fanoušci sledovat na facebookové stránce programu www.facebook.com/nastartujtese.cz.

I v tomto roce připravila Komerční banka pro vítěze nového ročníku řadu atraktivních cen. Kromě peněžní výhry – 300 000 Kč pro první místo, 100 000 Kč pro druhé a 50 000 Kč pro třetí – jsou připraveny i hodnotné ceny od partnerů programu. Letošní ročník programu odstartuje v květnu 2017.

Partnery grantového programu Komerční banky Nastartujte se jsou: Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, mezinárodní advokátní kancelář CEE Attorneys Tomíček Legal, iPodnikatel.cz – portál pro začínající podnikatele, PERFORMIA – www.performia.cz , Stable.cz – domény, webhosting, servery, časopis o obchodu a exportu TRADE NEWS a Webmium digitální agentura.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký