Rotující reklamy na Facebooku umožňují zobrazit více objektů (např. produktů) v jedné reklamě najednou. Jak toho můžete využít pro své podnikání vy?
Inzerce
Carousel Ads jsou poměrně novým atraktivním formátem marketingu na Facebooku. Fungují velmi podobně jako starší multiproduct ads a umožňují např. zobrazení více produktů najednou. Uživatel může kliknout na šipky, a tím posunout obsah reklamy více doprava a zobrazit další objekty. Jedna ukázka vydá za tisíc slov:
Jak carousel ads fungují a jak s nimi pracovat, mi poradil Jan Randus ze Socialsharks.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Jane, proč Facebook s tímto formátem přišel a co si od něj slibuje?
Facebook neustále inovuje, přichází s několika novinkami týdně. To všechno proto, aby zefektivnil svoji platformu pro marketéry a zároveň ji udělal zajímavější pro uživatele. V době, kdy se na Facebook chodí uživatele hledat rozptýlení a objevovat nové věci, přichází tento formát náramně vhod.
Jak vlastně carousel ads fungují?
Carousel Ads fungují jako klasické reklamy. Umí ale v jedné reklamě zobrazit více obrázků, které mohou směřovat na specifické místo na webu. V podstatě můžete vložit více reklam do jedné.
Mohu jej využít pouze v placených reklamách, nebo i u obyčejných příspěvků?
Nejdřív byly přístupné jen v placených reklamách, docela nedávno dostali tuto možnost i administrátoři stránek.
Kolik obrázků v jedné reklamě může být?
3 až 5, ale zobrazí se jen první dvě, k ostatním se musíte doklikat, proto je důležité dát to nejzajímavější sdělení na začátek.
Všechny musí odkazovat stejně?
Každý obrázek může odkazovat jinam a to vidím jako velkou výhodu formátu Carousel z hlediska analýzy. Každý samostatný odkaz se dá otagovat. U jednoho našeho klienta z oblasti financí jsme díky tomu velice rychle objevili produkt, který byl pro danou cílovou skupinu nejzajímavější. Na základě téhle analýzy byla upravena celá komunikace na sociálních sítích.
Lze k obrázkům vložit nějaký call-to-action prvek, popisek či něco dalšího?
Dají se jako u normálních reklam vložit call-to-action tlačítka, které ale omezují délku pro popisek, proto je nepoužíváme.
Proč ne? Není lepší napsat kratší popisek a tlačítkem vyzvat uživatele k akci?
U našich různých testování efektivnosti tlačítek nám nikdy nevyšly statisticky významné výsledky pro to tlačítka v reklamě mít nebo nemít, proto je to spíše náš estetický pohled na tento formát reklamy, kde vedle sebe nechceme mít 3 krát tlačítko “Koupit teď”.
Pro koho jsou carousel ads ideálním formátem reklamy na Facebooku?
Určitě pro e-shopy, které komunikují celý sortiment produktů. Ale doporučil bych je každému, kdo chce svou reklamu udělat zajímavější a promovat svůj produkt či službu komplexněji. Není to jen o více produktech v jedné reklamě, ale tom, co Carousel Ads nabízí – více místa pro fotografie a texty. Lze si zde hrát s kreativitou a úplně nejlepší je, když do 3 obrázků dokážete vměstnat příběh, protože příběhy prodávají.
Jaké s nimi zatím máte zkušenosti vy?
Veskrze pozitivní. Obecně dosahují vyšší proklikovosti než ostatní formáty. U jedné kampaně jsme za dobu půlroku dosáhli s Carousel ads o 54 % většího konverzního poměru než u ostatních reklamních formátů na Facebooku.
Čím to podle vás je způsobeno?
Vyšší proklikovost je určitě způsobena tím, že je to atraktivnější formát pro lidi v newsfeedu a jeden z čtverečků je zaujme a zároveň lze tenhle typ reklamy udělat zajímavěji. Díky větší informační hodnotě dokážete produkt lépe popsat a prodat, než se lidi vůbec dostanou na web, tomu přisuzuji lepší konverzní poměr.
Co nejvíce rozhoduje o efektivitě carousel ads?
Kromě příběhu, který nelze vždy použít, bude záležet hlavně na produktu a jeho prezentaci. Nemusí to být zajímavé grafické zpracování, které přináší prokliky a ne konverze. Z našich zkušeností hodně záleží na správné textaci, která nesmí být vágní, ale jasně uživateli napsat, co od něj reklama chce, aby udělal. Může pomoci taky doplnění ceny produktu.
Jak konkrétně může carousel ads využít např. e-shop s pánvičkami?
Může například vybrat několik pokrmů, které se nejlépe připravují na dané pánvičce a udělat z nich krátké recepty. Nebo třeba vybrat pánvičku na palačinky, wok pánev a nějakou obyčejnou pánev, nafotit je v akci a jednoduše představit jejich výhody. Možností je opravdu mnoho.
Je lepší, když v jedné reklamě ukazuje jednu pánvičku např. z více úhlů, při reálném používání apod. nebo když v jedné reklamě ukazuje více pánviček najednou?
Nedá se říci lepší. Jsou to odlišné strategie a každá má svá plus. Můžete akvizičně ukazovat více pánviček lidem, kteří vás neznají. Máte šanci, že se jim alespoň jedna zalíbí a kliknou na reklamu nebo zjistíte, že právě teflonová pánev je pro zákazníky zajímavá oproti ostatním. Pomocí retargetingu potom ukážete uživateli pánev detailněji z více úhlů.
Lze tedy obecně říci, zda jsou carousel ads atraktivnější pro propagaci jednoho konkrétního produktu nebo např. celé řady produktů s odkazem na kategorii zboží?
Nelze, nemáme taková data, ale v našich kampaních fungují oba přístupy.
Co použít za obrázky? Mají to být produktové fotografie?
Ideální je nafotit produkt v akci. Vlastní fotografie budou určitě lepší než produktové, ale zase náročnější na produkci. Vždy záleží, nakolik se investice do produkce vyplatí v závislosti na efektivitě reklamy. Můžete celý den strávit focením a druhý den nastavováním a tagováním reklamy a po týdnu zjistíte, že reklama nepřináší výsledky a celé úsilí přijde vniveč.
Jak moc být kreativní? Znáte nějaké příklady českých reklam, od kterých bychom se mohli inspirovat? Kreativitu si lidé minimálně zapamatují. V době, kdy začínaly Carousel Ads, proletěla Facebookem reklama na Chytrou zeď. Byly to právě texty, které byly použity moc dobře na popis vlastností chytré zdi. Obecně ale mnoho reklam v carousel formátu oproti klasickým nevídávám. Možná je tento formát stále docela nový a rozhodně je pracnější na nastavení.
Liší se nějak efektivita carousel ads na mobilech, tabletech a desktopových zařízených? Přiznám se, že mi jejich použití přijde pohodlnější na mobilech než na počítačích… Tohle se nedá jednoznačně říct. Nejde o použití jako spíš o efektivitu umístění reklamy. Největší konverzní poměr mají samozřejmě desktopy, ale trend je, že mobilních zařízení přibývá a s nimi i čas na nich strávených. Až 75 % nákupů začíná právě na mobilních zařízeních. Zaměřil bych se na to, aby tomu byla reklama uzpůsobena. To znamená zkrátit copy na minimum, ověřit, zda je vizuál na mobilu čitelný a přesvědčit se, zda je web, kam odkazujete, vhodný pro mobilní zařízení.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.