Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

5 přehmatů v popiscích produktů, které návštěvníky dočista znechutí

Inzerce

Inzerce

Popisky produktů copywriting
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Vividz Foto

Popisek produktu v e-shopu: Pár písmenek, která však dokážou divy. Pokud se to s nimi umí. Jakým chybám se při tvorbě popisků vyhnout? Co nakupující vyvádí z míry, a co jim naopak přináší užitek?

Hodit do košíku, či nehodit? Nákupní rozhodování ovlivňuje řada faktorů jako formátování textu, obrázky, počet recenzí atd. Určitě nemluvím pouze z vlastní zkušenosti, když vám řeknu, že i popisek produktu dokáže potencionálního zákazníka nadchnout, nebo ho v horším případě odradit.

Proto jsem dal do kupy 5 chyb, které podle mě dokážou návštěvníky otrávit:

Přespřílišné zaměření na produkt

Skoro každý prodejce má tendenci vypsat snad všechny vlastnosti produktu, které produkt má, nebo dokonce ani nemá.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Ale víte co?

Většina nakupujících se nechce prodírat všemi funkcemi, specifikacemi a vlastnostmi. Lidi chtějí znát účel a hlavně benefity. Konkrétní informace o výkonu, počtu přihrádek a spotřebě je zajímají až v poslední řadě.

Porovnejte popisky dvou stejných produktů:

image04

image06

První – bez pocitu. Druhý – představuju si, jak si po grilovačce sednu a dám si pivo, protože díky super povrchové úpravě nemusím drhnout rošt. Paráda, sem s ním.

Konkrétní přínos vysvětluje, proč je produkt pro zákazníka užitečný. Obvykle zvyšuje potěšení, nebo zbavuje bolesti. A to je přesně to, co zákazníci chtějí.

Bezvýznamné bláboly

Inovativní, světová třída, jednička, lídr trhu apod. jsou už tak frekventovaná slova, že ztratila svůj význam. Stejně si do popisků produktu v e-shopech nacházejí cestu až příliš často.

Vás by podobný popisek nalákal k akci?

image05

Pokud jste to dočetli do konce, gratuluju. Já to nedokázal.

Je mi jasné, že křeslo je skutečně unikátní (i svou cenou), ale popisek jedinečnost degraduje. Přitom by stačilo vypíchnout jenom podstatné informace.

Předávkování adjektivy

Přídavná jména nám pomáhají vysvětlit, jak produkt vypadá, co dělá a jaké má pro nás výhody. V zásadě jsou přínosná. Pokud je jimi popisek produktu přeplácaný, čtenáři se začne motat hlava, protože se obsah stává nečitelným:

image08

Problém s mnoha adjektivy je v tom, že čtenáře zpomalují a matou ho.

Zjednodušení je mnohem stravitelnější:

image07

Přídavná jména jsou jako slivovice: Pokud to s nimi přeženete, jsou texty nezřetelné a nepochopitelné. Jestliže je dávkujete s mírou, vychutnáte si je.

Nuda bez příběhu

Před několika dny jsem rychle potřeboval splašit horkovzdušnou pistoli. Začal jsem pátrat v e-shopech s nadějí, že vyberu levný a kvalitní produkt. Prošel jsem několik online obchodů. Nakonec jsem si nevybral, raději sedl na kolo a zajel do železářství. Proč?

Protože jsem musel přežvýkávat popisky podobného ražení:

image01

Popisek sice obsahuje všechny potřebné parametry, ale není to nuda, když úplně stejný zkopírovaný text z produktového listu výrobku najdete v dalších dvaceti e-shopech? Kde jsou emoce? Nebo mini příběh?

Nezdá se vám tenhle mnohem lepší?

image00

Když čte potencionální zákazník příběh, zapomíná, že nakupuje. Obsah popisku byť s kraťoučkým a přesvědčivým příběhem pomůže člověku představit si, jak produkt používá. A to už je jenom malý krok k provedení nákupu.

Bezduchý tón komunikace

Mnoho e-shopů zní přesně tak, jaké jsou: Jako stroj bez duše. Nesnaží se zákazníka zapojit, neprodávají hodnotu svého zboží. Prostě nabízejí zubní pastu, židli, rádio.

Jenže nikoho nebaví komunikovat s automatem. Tak proč publikovat texty, které vypadají takhle?

image03

Aby se e-shop „napojil“ na čtenáře, musí přidat osobitost, tón, emoce:

image02

E-shopy často vidí své zákazníky jenom jako chodící peněženky. Zkopírují texty od výrobce a hotovo. Přitom jsou popisky velkou příležitostí, jak se odlišit – být člověkem, mít osobnost, potěšit potencionální nakupující.

Pamatujte, pro koho popisky píšete. Vyměňte monolog za dialog, poraďte a buďte užiteční.

Pokračujte ve čtení: Jak psát popisky kategorií na vašem e-shopu?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Václav Papeš

Václav bydlí schovaný na dědině, kde má absolutní klid na psaní textů pro klienty i svůj blog. Když ho přestane bavit dřepění za počítačem, rozběhne se do kraje. Nejlepší copywriterské nápady se totiž rodí na čerstvém vzduchu.

Nenechte si ujít

Premium
patrik-burian-web

Předání firmy managementu je náročný proces na několik let | Patrik Burian (SvětKaravanů.cz)

marian-kamenistak-web

Mentoring IT manažerů: Jak probíhá v praxi a komu se vyplatí? | Marián Kamenišťák

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Komentáře

LP

Před 7 roky

Představte si e-shop s nářadím, který má v nabídce třeba ty zmiňované horkovzušné pistole. Těch pistolí máte v nabídce 83 různých typů. Jakým způsobem budete vymýšlet popisky? Každý říká, jak mají být unikátní, mají mít příběh a vtáhnout do děje. Když u každého bude pohádka, dokážete si z těch 83 typů vybrat tu správnou?

Jsem rozhodně pro to, nemít u popisku suchý výčet vlastností, a na našem webu tomu věnuji spoustu energie a času. Ale tyhle rady jsou fajn pro web do 500 položek. Jakmile máte na webu třeba 12.000 položek a je to sezónní zboží, které další rok má nové barvy a mírné změny v designu/technologiích, typicky třeba sportovní vybavení, musíte každý rok navkládat ty nové položky a asi není možné tím strávit čtyři měsíce, než ke každé vymyslíte unikátní příběh, aby nenudil.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Inzerce