Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

5 největších chyb online podnikatelů

inzerce
Před 8 roky

Na českém internetu jsou desetitisíce komerčních webových stránek a e-shopů. Z toho jsou maximálně stovky opravdu úspěšných. Jiné si musí své místo na internetovém slunci draze platit. Proč to tak je? Pro ilustraci jsem to shrnul do pěti častých chyb, které dělají nejen začínající podnikatelé, ale i velké firmy s velkými rozpočty. Přečtěte si zda mezi nimi nejste i vy.

1. chyba: Cílová skupina

Pokud se tomu tak vůbec dá říkat. Mnozí koučové a zkušení marketéři budou nyní pokyvovat hlavami, protože už to jistě od svých svěřenců a klientů mnohokrát slyšeli, a přesto dle mého názoru 9 z 10 podnikatelů stále tuto důležitou, ale vůbec ne náročnou disciplínu nechce absolvovat. O co jde?

Například na otázku, kdo je vaše cílová skupina, často zní odpověď „muži mezi 18 a 65 lety“ nebo dokonce „všichni“. Jiní jdou trochu hlouběji, a tak odpoví „ženy mezi 20 až 50 lety se středním vzděláním“. Přitom znát a pečlivě určit cílovou skupinu je základem pro další rozhodování a postupy při rozvíjení marketingu.

Kolik to zabere času? Moc ne a není to ani tak těžké. Problém bývá v tom, že lidé on-line svět posuzují z nereálného a často zkresleného hlediska. Někdy tomu bohužel přispívají i různé e-booky a příručky pro „zaručené“ výsledky. Mnozí tedy zapomínají, kdo sedí na druhé straně obrazovky či displaye. Že je to člověk, který má určité problémy, starosti a zájmy a který se chce správně rozhodnout, jak utratí své peníze.

Inzerce

2. chyba: Konkurence

Firmy, které opravdu do hloubky nepromyslely, kdo je jejich přímá a nepřímá konkurence, obvykle znovu odpoví velmi povrchně a všeobecně. Přitom odpověď mohou dobře najít i drobní živnostníci a firmy bez drahých průzkumů a analýz. Jen je třeba si sednout a skutečně přemýšlet a vyznat se v chování normálních lidí. Takže ve výsledku se zdá, že 9 z 10 podnikatelů nemají téměř žádné konkurenty na trhu. Jejich tržby však tomu neodpovídají.

3. chyba: Přednosti

Čím chcete zaujmout, odlišit se? Jaké jsou vaše výhody? Když to shrnu v krátkosti: Pokud vaše odpověď zní „máme nižší ceny nebo větší sortiment“, je to skutečně málo! Chybí vám tedy vize, mise a poslání. Chybí vám služby navíc a profilování se vůči zákazníkovi. Věřte mi, že to, že takové velké firmy, jako je Coca-Cola nebo McDonald´s jsou úspěšné, je i tím, že mají promyšlené i ubrousky, tácky a obaly, na kterých vám servírují své „mňamky“. Zde není prostor pro intuici nebo shodu šťastných náhod. Jde o promyšlené marketingové tahy.

4. chyba. Kopírování

U mnoha začínajícíh nebo off-line firem přecházejících na internetové pole působnosti, je patrný podobný sklon. A to kopírování úspěšných projektů. „Oni mají tlačítko zelené a jde jim to skvěle, dáme ho tam taky. Nebo oni mají chat, taky ho tam chceme.“ Ano jsou zažité věci, které není třeba měnit a je pro uživatele příjemné je najít tam, kde bývají obvykle. Jsou věci, které můžeme „okopírovat“, pokud ale pro to máme svůj důvod.

Naproti tomu jsou věci, které nám v našem případě budou k ničemu anebo nám uškodí. Znovu budu opakovat, že u úspěšných projektů to není jen věc náhody. Ano, možná ke svému stylu došly přístupem „pokus, omyl“, ale okopírovat hotové řešení není cesta k úspěchu.

Raději se inspirujte a spíše než grafických a technických věcí si všímejte jejich přístupu k zákazníkovi. Ptejte se proč tak jednají? Co tím sledují? Znovu ale podotýkám, nekopírujte například tón komunikace, nemuselo by se to vyplatit.

5. chyba. Zázračné všeléky

Je toho mnohem více, ale když přeskočím a dostaneme se do doby, kdy už nějakou dobu podnikání „běží“ nebo spíše pomalu vykračuje a nepřináší, co by mělo. Nastává období, kdy v určitém napětí, prozření a možná až v panice, firma skočí na balíčky „poslední záchrany“. Jde například o SEO, PPC, UX, redesign webu a další. Proč ne? Ano, ono to nějaké výsledky přinese, ale vůbec nemusí být takové jaké bychom čekali.

Nemusí být ani užitečné. Proč? Protože se zde znovu projeví chyby ze začátku a firma se chytá stébel naděje aby se neutopila. A záleží jen na tom jak dlouho chce a jaký má rozpočet na udržování neúspěšného webu nebo e-shopu. Tyto obory jsou v určitých případech a v určitém poměry využití vynikající a někdy i nutné, ale pokud se nepromýšlí celá strategie a obchodní model podniku, může a často se také jedná o vyhazování peněz, často jde o velké sumy peněz.

Co vám mohu nabídnou já?

Komplexní a koncepční návrh a analýzu vašeho stávajícího nebo zamýšleného online projektu. Pomoc a konzultaci při tvorbě značky, marketingu, cílů a mnoho dalšího, co je zásadní pro správný rozjezd podnikání. Pomohu vytvořit správné zadání pro různé specialisty a externí firmy.

S mou pomocí můžete ušetřit desítky až statisíce korun. Opravdu, protože společně zvolíme účelné prostředky a prodejní kanály, které budou stát jen tolik, kolik musí. Nikdo vám nemůže zaručit zaručené zisky a ani já vám je nezaručím, protože nakonec bude stejně záležet na vaší práci a způsobu, jak budujete svou firmu. Mohu vám však zaručit, krom velké úspory, také to, že pokud budete stavět na základech, které položíme, tak určitě budete růst vy i vaše zisky. Nabízím také nadhled, ucelený přehled a kritické nezaujaté oko.

Moje motto je: Nakupují lidé a ne čísla či vyhledávače. Proto si zákazník zaslouží naši největší pozornost.

Riziková skupina: Začínající podnikatelé. Firmy s působností na off-line trhu, zvažující využívat internet.

Akutní případy: Firmy a podnikatelé, kteří jsou již zoufalí a nevědí jak rozjet svůj online byznys. Tedy stojící před chybou 5.

Využijte také konzultaci zdarma. Každou středu od 14:00 do 15:00 hodiny na UxaM.cz

Cena celé analýzy a strategie je 5900 Kč

michal-husakMichal Husák – UxaM.cz

www.uxam.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

dan-nytra-web

Umělá inteligence v marketingu. Co už dnes funguje a kde ušetřit peníze? | Dan Nytra

matej-astary-web

Retenční marketing e-shopu: Jak ho dělat správně? | Matej Aštary (Dexfinity)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

milan-pichlik-web

Marketing bez cookies a měření na internetu | Milan Pichlík (eHub)