Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

3 důvody proč e-mail není mrtvý

inzerce
Před 4 roky

Před deseti lety spousta odborníků predikovalo, že nová dekáda bude pro e-mailing rozhodující a jeho role výrazně oslabí. Predikce však byly daleko od pravdy. Nejen, že je e-mailing stále naživu, ale přináší výsledky jako žádný jiný kanál. Jedná se o neodmyslitelný nástroj k přilákání a udržení zákazníků.

S explozí nových komunikačních kanálů se dalo předpokládat, že role e-mailu bude klesat. Opak je však pravdou. Pochopit, proč si lidé myslí, že se je e-mail zastaralý, není těžké. Slova jako „poštovní schránka“, „e-mailová adresa“ evokují dřívější papírové způsoby marketingu. A je pravda, že v mnoha společnostech jsou e-mailové strategie stále v zásadě analogové. Spoléhají se na objemové techniky a kobercové nálety na celou svou databázi, což na zákazníky a jejich trpělivost samozřejmě působí velmi negativně. Marketéři tak zdaleka nevyčerpali potenciál e-mailu, naopak, sotva ho začali využívat. A zde jsou tři důvody, proč e-mail stále hraje dominantní roli:

1. Měřitelné výsledky

E-mailový marketing je nejlépe měřitelný kanál. Můžete měřit celkovou výkonnost kampaně – například míru otevření, míru prokliku vašich e-mailů a konverzní poměr. E-mailová adresa funguje jako jedinečný identifikátor. Oproti jiným kanálům tedy poskytne informovaný pohled na chování a preference každého odběratele.

O každém odběrateli, který interaguje s vašimi e-maily se můžete dozvědět, o jaký obsah má největší zájem, jak dlouho interaguje s vaším e-mailem a zda váš e-mail vede ke konverzi. Veškeré informace můžete získat a vyhodnocovat na individuální úrovni. Žádný jiný kanál tuto úroveň informací nedokáže poskytnout. Vaši odběratelé se navíc dobrovolně rozhodli, že od vás e-maily chtějí dostávat. Patří tak vlastní kanály marketingové komunikace.

Inzerce

Mají zájem o vaší značce získat bližší informace, poznat váš produkt a dozvědět se o vašich marketingových akcích. Nejlépe tedy dokážou ukázat, o čem chtějí nejvíce slyšet. E-mail má schopnost poskytnout podstatné informace dalším marketingovým kanálům a řídit tak celkový marketingový úspěch.

2. Klíčový prvek mobilního prostředí

„Mobil změní vše“ platí zejména pro e-mail. Na základě statistik z loňského roku bylo prostřednictvím mobilních telefonů otevřeno přes 60% veškerých e-mailů. Přibližně 3 z 5 zákazníků kontroluje svůj e-mail na cestách z mobilního zařízení a až 75 % dotázaných uvádí, že svůj telefon používají k otevírání e-mailů nejčastěji.

E-mail stále zůstává nejoblíbenější formou komunikace. S přehledem předstihl mobilní aplikace i sociální sítě. Vyplývá to z výzkumu, který provedl Adobe.

Preference tohoto kanálu je však pouze jedna věc. Klíčovým bodem je to, že e-mail žije vedle sebe s těmito i dalšími způsoby komunikace v dynamickém mobilním prostředí s řadou interakcí a synergií. Můžete např. dostat zprávu z jiné aplikace, která vás upozorní na otevření následného e-mailu, a odtud se přesunete k textovým zprávám. Všechny nové kanály interagují s e-mailem v těsně integrovaném, nativním mobilním prostředí. Všichni zvyšují hodnotu e-mailu a naopak. Proto dbejte na to, aby byly vaše e-maily mobilnímu prostředí přizpůsobené.

3. Nástroj personalizované komunikace

Potenciál e-mailu pro personalizaci a budování vztahů je obrovský, i když stále do značné míry nevyužitý. Mobilní technologie nám přinesla první a jediné zařízení, které je skutečně zaměřené na zákazníka. Žádný jiný kanál nenabízí tolik příležitostí k přímé, personalizované a relevantní komunikaci.

Klíčem k personalizované komunikaci jsou samozřejmě data. Dat máme v dnešní době více než kdykoli předtím, je ale potřeba s nimi začít chytře pracovat. Data společnostem umožňují mapovat cestu zákazníka na individuální úrovni a odpovídat na otázky jako:

  • Jak tento zákazník pracuje s mým produktem?
  • Když si koupí můj produkt, co dalšího by mohli potřebovat?
  • Jaké další nabídky by zákazníka mohly zaujmout?
  • Jak mohu nadále rozvíjet vztah a zapojit své věrné a pravidelné zákazníky?

Data z mnoha zdrojů mohou ovlivňovat e-mailové strategie a samotné e-mailové kampaně mohou být důležitým zdrojem zákaznických dat. E-mailová analýza cesty zákazníka je stále sofistikovanější.

Potřebujete s e-mail marketingem pomoct? Obraťte se na odborníky ze SmartEmailingu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)