Inzerce

3 důvody proč e-mail není mrtvý

Před deseti lety spousta odborníků predikovalo, že nová dekáda bude pro e-mailing rozhodující a jeho role výrazně oslabí. Predikce však byly daleko od pravdy. Nejen, že je e-mailing stále naživu, ale přináší výsledky jako žádný jiný kanál. Jedná se o neodmyslitelný nástroj k přilákání a udržení zákazníků.

Inzerce

S explozí nových komunikačních kanálů se dalo předpokládat, že role e-mailu bude klesat. Opak je však pravdou. Pochopit, proč si lidé myslí, že se je e-mail zastaralý, není těžké. Slova jako „poštovní schránka“, „e-mailová adresa“ evokují dřívější papírové způsoby marketingu. A je pravda, že v mnoha společnostech jsou e-mailové strategie stále v zásadě analogové. Spoléhají se na objemové techniky a kobercové nálety na celou svou databázi, což na zákazníky a jejich trpělivost samozřejmě působí velmi negativně. Marketéři tak zdaleka nevyčerpali potenciál e-mailu, naopak, sotva ho začali využívat. A zde jsou tři důvody, proč e-mail stále hraje dominantní roli:

1. Měřitelné výsledky

E-mailový marketing je nejlépe měřitelný kanál. Můžete měřit celkovou výkonnost kampaně – například míru otevření, míru prokliku vašich e-mailů a konverzní poměr. E-mailová adresa funguje jako jedinečný identifikátor. Oproti jiným kanálům tedy poskytne informovaný pohled na chování a preference každého odběratele.

O každém odběrateli, který interaguje s vašimi e-maily se můžete dozvědět, o jaký obsah má největší zájem, jak dlouho interaguje s vaším e-mailem a zda váš e-mail vede ke konverzi. Veškeré informace můžete získat a vyhodnocovat na individuální úrovni. Žádný jiný kanál tuto úroveň informací nedokáže poskytnout. Vaši odběratelé se navíc dobrovolně rozhodli, že od vás e-maily chtějí dostávat. Patří tak vlastní kanály marketingové komunikace.

Mají zájem o vaší značce získat bližší informace, poznat váš produkt a dozvědět se o vašich marketingových akcích. Nejlépe tedy dokážou ukázat, o čem chtějí nejvíce slyšet. E-mail má schopnost poskytnout podstatné informace dalším marketingovým kanálům a řídit tak celkový marketingový úspěch.

2. Klíčový prvek mobilního prostředí

„Mobil změní vše“ platí zejména pro e-mail. Na základě statistik z loňského roku bylo prostřednictvím mobilních telefonů otevřeno přes 60% veškerých e-mailů. Přibližně 3 z 5 zákazníků kontroluje svůj e-mail na cestách z mobilního zařízení a až 75 % dotázaných uvádí, že svůj telefon používají k otevírání e-mailů nejčastěji.

E-mail stále zůstává nejoblíbenější formou komunikace. S přehledem předstihl mobilní aplikace i sociální sítě. Vyplývá to z výzkumu, který provedl Adobe.

Preference tohoto kanálu je však pouze jedna věc. Klíčovým bodem je to, že e-mail žije vedle sebe s těmito i dalšími způsoby komunikace v dynamickém mobilním prostředí s řadou interakcí a synergií. Můžete např. dostat zprávu z jiné aplikace, která vás upozorní na otevření následného e-mailu, a odtud se přesunete k textovým zprávám. Všechny nové kanály interagují s e-mailem v těsně integrovaném, nativním mobilním prostředí. Všichni zvyšují hodnotu e-mailu a naopak. Proto dbejte na to, aby byly vaše e-maily mobilnímu prostředí přizpůsobené.

3. Nástroj personalizované komunikace

Potenciál e-mailu pro personalizaci a budování vztahů je obrovský, i když stále do značné míry nevyužitý. Mobilní technologie nám přinesla první a jediné zařízení, které je skutečně zaměřené na zákazníka. Žádný jiný kanál nenabízí tolik příležitostí k přímé, personalizované a relevantní komunikaci.

Klíčem k personalizované komunikaci jsou samozřejmě data. Dat máme v dnešní době více než kdykoli předtím, je ale potřeba s nimi začít chytře pracovat. Data společnostem umožňují mapovat cestu zákazníka na individuální úrovni a odpovídat na otázky jako:

  • Jak tento zákazník pracuje s mým produktem?
  • Když si koupí můj produkt, co dalšího by mohli potřebovat?
  • Jaké další nabídky by zákazníka mohly zaujmout?
  • Jak mohu nadále rozvíjet vztah a zapojit své věrné a pravidelné zákazníky?

Data z mnoha zdrojů mohou ovlivňovat e-mailové strategie a samotné e-mailové kampaně mohou být důležitým zdrojem zákaznických dat. E-mailová analýza cesty zákazníka je stále sofistikovanější.

Potřebujete s e-mail marketingem pomoct? Obraťte se na odborníky ze SmartEmailingu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

eliska-flasarova-web

Jak řídit marketing vaší firmy? | Eliška Flasarová (SmartEmailing.cz)

ondrej-ratajsky-web

Vzdělávání klientů v B2B: Proč a jak na něj? | Ondřej Ratajský (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe