Budoucnost firem je velmi zajímavé téma, kterému se rádi věnujeme v našich rozhovorech. Je velkou otázkou, jak příchod nejnovějších technologií, umělé inteligence, virtuální reality, ale i řada dalších trendů, budoucnost firem ovlivní.
Někteří odborníci tvrdí, že v budoucnu budou firmy řízeny dokonce zcela nezávisle na člověku, a to prostřednictvím inteligentních nástrojů a různých technologií, které vliv člověka omezí či dokonce zcela eliminují. Právě člověk a jeho nedokonalost totiž firmy ovlivňuje nejvíce, a to zdaleka ne vždy pozitivním způsobem.
Podívejte se například na příčiny krizí firem. Mezi ně patří nejčastěji zcela lidská selhání, a to například v rámci špatných vztahů ve firmě, neefektivního finančního řízení, nesprávných a nepromyšlených rozhodnutí, neznalost rizik apod.
Právě to všechno jsou oblasti, ve kterých mohou technologie výrazně pomoci, případně práci člověka dokonce zastat.
Lze vyjmenovat spoustu trendů, které již dnes fungování firem mění a jejichž vliv do budoucna nejspíš poroste. Toto jsou některé z nich:
Trendů lze samozřejmě vyjmenovat mnohem více. Velkou otázkou je také podoba virtuálního prostředí, které dnes známe zejména skrze různé webové stránky, jako jsou sociální sítě, zpravodajské weby a další. V budoucnu je ale pravděpodobné, že se budeme mnohem více pohybovat v prostředí metaversů a virtuálních světů, do kterých ve velkém investuje například společnost Meta provozující Facebook.
Co přinese budoucnost, samozřejmě nevíme. Dá se ale odhadovat, jaké oblasti řízení firem se promění nejvíce. Velkou roli bude hrát i umělá inteligence, která nejspíš promluví zejména do těchto oblastí:
A to zdaleka není všechno. Firmy se dnes neřídí stejně jako před 100 lety, dokonce ani jako před 20 lety. Máme k dispozici mnohem více nástrojů a možností, jak je budovat a řídit efektivněji a lépe. Dá se proto očekávat, že ani v budoucnu věci nezůstanou stejné.
V našich rozhovorech se o budoucnosti firem rádi bavíme s hosty, kteří sami firmy budují a řídí. Tady jsou:
Jak umělá inteligence mění e-mail marketing a co mohou firmy už dnes vyzkoušet? O tom je rozhovor s Danem Nytrou.
Před 1 dnem
Jestli v něčem mohou moderní nástroje pracující s umělou inteligencí pomoci, tak je to tvorba textů. Jak to konkrétně udělat?
Před 1 měsíc
Senta Čermáková se dostala mezi špičku českého managementu v globálně úspěšných firmách. Dnes se věnuje umělé inteligenci a jejímu využití v byznysu.
Před 2 měsíce
Dan Nytra pracuje v marketingu více než 25 let a poslední 3 roky aktivně využívá na svých projektech a i u svých klientů umělou inteligenci.
Před 2 měsíce
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
Nahradí umělá inteligence copywritery? Kdo má podle Otto Bohuše na trhu dále své místo? A jak s AI v rámci tvorby textů pracovat?
Před 2 měsíce
Tomáš Mikolov je známým českým vědcem v oblasti umělé inteligence. Povídali jsme si o tom, jak AI změní řízení firem a co už dnes dává ve firmách smysl řešit.
Před 3 měsíce
Patří mezi nejpopulárnější české investory a zainvestováno má v přibližně 10 firmách. Jaké otázky pokládá podnikatelům a podle čeho pozná, zda budete úspěšní?
Před 3 měsíce
Píše texty pro klienty. Jako copywriterka ale musí reagovat na nové technologie a umělou inteligenci. Jak změní její práci a kde vidí své místo na trhu v budoucnosti?
Před 3 měsíce
Průzkum proběhl mezi přibližně 100 firmami z různých oborů a odvětví. V rozhovoru zjistíte, zda jsou vůči budoucnosti optimistické, nebo ji naopak vidí černě.
Před 4 měsíce
Ondřej Vaněk založil, vybudoval a prodal společnost Blindspot. V rozhovoru popisuje, jak firma bojovala se svou křehkostí a jak se dostala do lepší pozice.
Před 4 měsíce
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.