Metaverse je termín používaný pro virtuální realitu, která je navržena tak, aby se co nejvíce podobala skutečnému světu a poskytovala uživatelům široké spektrum možností pro interakci a zážitky.
Je to velmi široký pojem, a proto se do vývoje metaverse zapojuje řada různých společností a jednotlivců z různých oblastí, včetně technologických společností, herních studií, vývojářů aplikací a dalších.
Asi nejvíc tento pojem zpropagovala společnost Meta, který provozuje největší sociální síť na světě Facebook a která svůj vlastní metaverse připravuje. Dalšími aktivními společnostmi v tomto odvětví je například Google či NVIDIA.
Odhaduje se, že do budoucna bude virtuální realita hrát v životě lidí významnou roli. Michal Illich například v našem rozhovoru naznačil, že lidé už nebudou nakupovat oblečení jen ve fyzické podobě, ale také v digitální pro své avatary v metaversu.
Termín byl poprvé použit v románu Neala Stephensona z roku 1992 „Snow Crash“ a od té doby se často používá v souvislosti s technologiemi, jako jsou virtuální a rozšířená realita, a s různými on-line platformami, které se snaží poskytnout uživatelům co nejrealističtější zážitky z prostředí virtuální reality.
V následujících rozhovorech si o metaversu povídáme se zkušenými podnikateli a dalšími specialisty:
Jak umělá inteligence mění podnikání populární specialistky na sociální sítě Elišky Vyhnánkové? A proč se AI ve své knize Jak na sítě v podstatě nevěnuje?
Před 3 týdny
Umělá inteligence mění způsoby řízení firem. Na trhu již dnes existuje řada technologií, které můžete snadno vyzkoušet a implementovat do firmy. Jaké to jsou?
Před 4 měsíce
Jak dnes přemýšlet nad budoucností internetu a jaké technologie v ní budou hrát prim? Poslechněte si rozhovor s Lukášem Chadrabou z DesignDevu.
Před 6 měsíců
Zakladatel vyhledávače Jyxo, platformy Blog.cz a startupu Zuri o budoucnosti technologií a potřebě kvalitního vývoje. Jak reagovat na virtuální realitu?
Před 2 roky
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 roky
Před 2 roky
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců