Existuje mnoho důvodů, proč se podniky mohou dostat do krize. Jedním z hlavních je neschopnost podniku efektivně řídit své finanční zdroje. To může vést k nedostatku hotovosti, což může způsobit problémy s plněním závazků vůči dodavatelům a partnerům.
Někdy se podniky dostanou do krize také kvůli špatnému řízení rizik, například pokud investují do projektů s vysokým rizikem, nebo si všechna svá rizika vůbec neuvědomují.
Dalším důvodem, proč se podniky mohou dostat do krize, je neschopnost přizpůsobit se změnám na trhu. Pokud se podnik nedokáže rychle a efektivně přizpůsobit změnám v poptávce po jeho produktech nebo službách, může to vést ke ztrátě tržního podílu a finančním problémům.
Třetím důvodem krize podniku bývá nedostatečná inovace nebo investice do rozvoje nových produktů a technologií. Pokud podnik nedokáže držet krok s inovacemi, může to vést k ztrátě konkurenceschopnosti a finančním problémům v dlouhodobém horizontu.
Příčin krize podniků může být celá řada. Toto jsou některé z nich:
S řešením krize podniku vám může pomoci i najatý interim manažer, který může s podobnými situaci mít předchozí zkušenosti.
Historie zná spoustu příběhů firem, které se dostaly do vážných krizí, ze kterých nenašly cestu ven. Některé možná znáte:
Za krachem každé z těchto společností určitě stálo mnoho dalších důvodů. Málokdy se firmy dostávají do problémů jen z jedné příčiny – většinou je to spíš celý řetězec problémů, špatných rozhodnutí a událostí, které se ve firmě nebo mimo ni staly.
Poslechněte si naše rozhovory se specialisty na řízení firem a podnikateli:
Econea 6 let rostla každý rok o 100 %. Ze začátečnického punku se pokusila překlopit do profesionálního řízení. Výběr managementu se ale vůbec nepovedl…
Před 6 měsíců
Bonami muselo propustit část svých zaměstnanců, zavřít dvě prodejny a provést řadu dalších opatření. Poslechněte si, co firmu zachrání v probíhající krizi.
Před 6 měsíců
Zkušený byznysmen Jiří Hlavenka radí, jak se vypořádat s krizí ve firmě, na co se zaměřit a jak na ni reagují firmy v e-commerce.
Před 6 měsíců
Jak změnit řízení firmy, která přestala růst? Na co se musíte zaměřit a jak předejít ještě větším problémů? Poslechněte si zkušeného interim manažera Jiřího Jemelku.
Před 11 měsíců
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
Jak reagovat na klesající tržby ve vaší firmě? Co poklesy tržeb způsobuje a jak změnit řízení firmy, která doposud vždy rostla? O tom mluvil Jiří Jemelka z JPF.
Před 1 rokem
Provozní ředitel Kiwi.com Juraj Strieženec detailně rozebírá, jak firma reagovala na dopady pandemie. Z obratu 1,2 miliardy euro ročně spadla na nulu.
Před 1 rokem
Zjistěte, proč se firmy nejčastěji dostávají do finančních problémů a co udělal špatně třeba ZOOT? Rozebrali jsme také financování skrze banky, investory, dluhopisy a fondy.
Před 1 rokem
Jeden z největších českých e-shopů změnil management. Půlka firmy odešla. Poslechněte si, jak nový CEO celou situaci řešil a co firmu zachránilo.
Před 2 roky
Krize ve firmě má většinou příčinu, která nepřekvapí. Poslechněte si zkušeného byznysmena, který se setkal se stovkami firem v potížích, Tomáše Rašku.
Před 2 roky
Jedna z nejrychleji rostoucích firem v Česku sdílí zkušenosti, co nejvíce nakopává růst firmy a do čeho nyní strategicky investuje. Poslechněte si rozhovor.
Před 2 roky
Jak se v praxi provádí restrukturalizace firmy? Zjistěte, jak to vidí zkušený odborník na finanční řízení firem a jak advokát.
Před 2 roky
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.