Interim manažer je dočasný manažer, který je zaměstnáván většinou na krátkodobou pracovní pozici za účelem vyřešení konkrétního problému nebo na zastoupení během přechodného období, například v případě, kdy je stávající manažer nedostupný.
Interim manažer může působit v různých oborech a v různých typech organizací a jeho úkolem je zajistit plynulý chod společnosti a dosáhnout konkrétních cílů.
Pojem interim management se objevil pravděpodobně v průběhu 20. století a jeho historie sahá nejspíš až do 60. let. V té době se začalo s využíváním dočasných manažerů k řešení krátkodobých problémů v různých typech organizací.
V průběhu let se využívání interim managementu rozšířilo a stal se stále běžnějším způsobem řešení různých situací v různých oborech a ve všech typech organizací.
Dnes je interim management považován za efektivní a užitečný nástroj pro řízení společnosti a jeho využívání se dále rozšiřuje. V zahraničí se využívá stejně jako v České republice a jeho principy a cíle jsou podobné.
Při výběru interim manažera je důležité zvážit několik faktorů, abyste zajistili, že najmete někoho, kdo splní vaše požadavky a bude schopen efektivně zastat pozici. Některé z věcí, na které byste se měli zaměřit, jsou například:
V našich rozhovorech najdete spoustu zkušeností od interim manažerů:
Konkrétní tipy, jak připravit e-shop na rok 2023. Samuel Ondrišák z Dexfinity nasdílel své největší zkušenosti a tipy pro všechny internetové prodejce.
Před 6 měsíců
Metoda 3S pomáhá Janu Kodytkovi zanalyzovat a pochopit vnitřní stav firem, kterým pomáhá s jejich řízením. Poslechněte si, jak tato metoda funguje.
Před 6 měsíců
Velká část podnikatelů limituje svůj úspěch tím, že jsou na všechno sami. Případně nedávají ostatním lidem dostatečný prostor růst. Jiřímu Jemelkovi trvalo 10 let, než si tuto chybu uvědomil.
Před 7 měsíců
Řídil Pietro Filipi, Zoot a DámeJídlo. Specializuje se zejména na záchranu skomírajících firem. Lukáš Uhl detailně rozebral, jak firmu dostat z potíží.
Před 9 měsíců
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
Kdy začít ve firmě budovat management a jak získat co nejzkušenější manažery? Podrobný návod od Jiřího Jemelky z JPF.
Před 10 měsíců
Kdy se vám vyplatí najmout externí finanční ředitel? A jak s ním efektivně spolupracovat? Ve videu poradí zkušený externí CFO Václav Nedvídek.
Před 11 měsíců
Vyhněte se častým chybám při budování firmy. Advokát Josef Bátrla pro vás zmapoval nejčastější právní nástrahy, které rychle rostoucí firmy podceňují.
Před 11 měsíců
Jak reagovat na klesající tržby ve vaší firmě? Co poklesy tržeb způsobuje a jak změnit řízení firmy, která doposud vždy rostla? O tom mluvil Jiří Jemelka z JPF.
Před 1 rokem
Jiří Jemelka je podnikatel, specialista na interim management a člen vedení několika společností. V rámci J.I.P. pro firmy pomáhá podnikatelům zvládat firemní krize a nastartovat jejich růst. Proč takové krize nejčastěji vznikají a jak je efektivně řešit, jsme si povídali…
Před 6 roky
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.