Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Interim manažer: Jak ho vybírat?

Interim manažer je dočasný manažer, který je zaměstnáván většinou na krátkodobou pracovní pozici za účelem vyřešení konkrétního problému nebo na zastoupení během přechodného období, například v případě, kdy je stávající manažer nedostupný.

Interim manažer může působit v různých oborech a v různých typech organizací a jeho úkolem je zajistit plynulý chod společnosti a dosáhnout konkrétních cílů.

Historie interim managementu

Pojem interim management se objevil pravděpodobně v průběhu 20. století a jeho historie sahá nejspíš až do 60. let. V té době se začalo s využíváním dočasných manažerů k řešení krátkodobých problémů v různých typech organizací.

V průběhu let se využívání interim managementu rozšířilo a stal se stále běžnějším způsobem řešení různých situací v různých oborech a ve všech typech organizací.

Dnes je interim management považován za efektivní a užitečný nástroj pro řízení společnosti a jeho využívání se dále rozšiřuje. V zahraničí se využívá stejně jako v České republice a jeho principy a cíle jsou podobné.

Jak vybírat interim manažera?

Při výběru interim manažera je důležité zvážit několik faktorů, abyste zajistili, že najmete někoho, kdo splní vaše požadavky a bude schopen efektivně zastat pozici. Některé z věcí, na které byste se měli zaměřit, jsou například:

  • Zkušenosti a znalosti: Zjistěte si, jaké zkušenosti a znalosti má kandidát v oboru, ve kterém chcete, aby pracoval, a zda má potřebné dovednosti a schopnosti, které jsou pro tuto pozici nezbytné.
  • Reference a doporučení: Zeptejte se na reference a doporučení od předchozích zaměstnavatelů a kolegů a zjistěte, jaký je jejich postoj k práci kandidáta.
  • Flexibilita: Zjistěte, jak flexibilní je kandidát a zda je schopen se přizpůsobit různým situacím a požadavkům.
  • Schopnost komunikovat: Zjistěte, jak dobře kandidát komunikuje a zda je schopen efektivně komunikovat se všemi zúčastněnými stranami.
  • Zájem o společnost: Zjistěte, zda kandidát projevuje zájem o vaši společnost a její cíle a zda je ochoten se aktivně podílet na jejím rozvoji.
  • Schopnost týmové práce: Zjistěte, zda kandidát je schopen pracovat v týmu a zda jeho osobnost a pracovní styl jsou vhodné pro danou pozici.

V našich rozhovorech najdete spoustu zkušeností od interim manažerů:

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

Konkrétní tipy, jak připravit e-shop na rok 2023. Samuel Ondrišák z Dexfinity nasdílel své největší zkušenosti a tipy pro všechny internetové prodejce.

Před 6 měsíců

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

Metoda 3S pomáhá Janu Kodytkovi zanalyzovat a pochopit vnitřní stav firem, kterým pomáhá s jejich řízením. Poslechněte si, jak tato metoda funguje.

Před 6 měsíců

Inzerce

jiri-jemelka-web

Nebuďte na podnikání sami. Kdy se vyplatí přizvat další lidi? | Jiří Jemelka

Velká část podnikatelů limituje svůj úspěch tím, že jsou na všechno sami. Případně nedávají ostatním lidem dostatečný prostor růst. Jiřímu Jemelkovi trvalo 10 let, než si tuto chybu uvědomil.

Před 7 měsíců

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Řídil Pietro Filipi, Zoot a DámeJídlo. Specializuje se zejména na záchranu skomírajících firem. Lukáš Uhl detailně rozebral, jak firmu dostat z potíží.

Před 9 měsíců

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Kdy začít ve firmě budovat management a jak získat co nejzkušenější manažery? Podrobný návod od Jiřího Jemelky z JPF.

Před 10 měsíců

vaclav-nedvidek-web

Externí finanční ředitel. Kdy může pomoci? | Václav Nedvídek

Kdy se vám vyplatí najmout externí finanční ředitel? A jak s ním efektivně spolupracovat? Ve videu poradí zkušený externí CFO Václav Nedvídek.

Před 11 měsíců

josef-batrla-web

Růst firmy. Jaké vás čekají právní nástrahy? | Josef Bátrla

Vyhněte se častým chybám při budování firmy. Advokát Josef Bátrla pro vás zmapoval nejčastější právní nástrahy, které rychle rostoucí firmy podceňují.

Před 11 měsíců

jiri-jemelka-web

Poklesy tržeb: Jak na ně reagovat? | Jiří Jemelka

Jak reagovat na klesající tržby ve vaší firmě? Co poklesy tržeb způsobuje a jak změnit řízení firmy, která doposud vždy rostla? O tom mluvil Jiří Jemelka z JPF.

Před 1 rokem

jiri-jemelka-web

Jiří Jemelka: Co je nejčastější příčinou firemních krizí a jak je řešit?

Jiří Jemelka je podnikatel, specialista na interim management a člen vedení několika společností. V rámci J.I.P. pro firmy pomáhá podnikatelům zvládat firemní krize a nastartovat jejich růst. Proč takové krize nejčastěji vznikají a jak je efektivně řešit, jsme si povídali…

Před 6 roky

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Inzerce