Ředitel marketingu firmy je odpovědný za plánování a implementaci marketingových strategií společnosti s cílem zvýšit povědomí o produktech nebo službách společnosti a zvýšit prodeje.
To může zahrnovat práci s marketingovými týmy na tvorbě reklamních kampaní, analýzu tržního prostředí a sledování konkurence, rozhodování o rozpočtech na marketingové aktivity a spolupráci s dalšími odděleními společnosti, jako je například obchodní oddělení nebo oddělení pro vývoj produktů, aby se zajistilo, že marketingové aktivity jsou v souladu s celkovou strategií společnosti.
Externí marketingový ředitel pracuje pro společnost na externí bázi coby najatý konzultant nebo jako součást externí marketingové agentury, místo aby byl zaměstnancem společnosti. Často se tak děje i v rámci interim managementu.
To může být výhodné pro společnosti, které nemají vlastní marketingový tým nebo chtějí získat zkušenosti a know-how zkušeného marketingového profesionála bez nutnosti ho zaměstnat na plný úvazek.
Externí marketingový ředitel se může specializovat na určité oblasti marketingu nebo mít široké znalosti a zkušenosti s různými druhy marketingových strategií a taktik.
Existuje velká škála situací, kdy může být výhodné najmout externího marketingového ředitele. Toto jsou některé z nich:
O výběru a práci marketérů mluvíme v mnoha našich rozhovorech. Poslechněte si některé z nich:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.