Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Externí ředitel marketingu

Ředitel marketingu firmy je odpovědný za plánování a implementaci marketingových strategií společnosti s cílem zvýšit povědomí o produktech nebo službách společnosti a zvýšit prodeje.

To může zahrnovat práci s marketingovými týmy na tvorbě reklamních kampaní, analýzu tržního prostředí a sledování konkurence, rozhodování o rozpočtech na marketingové aktivity a spolupráci s dalšími odděleními společnosti, jako je například obchodní oddělení nebo oddělení pro vývoj produktů, aby se zajistilo, že marketingové aktivity jsou v souladu s celkovou strategií společnosti.

Externí marketingový ředitel pracuje pro společnost na externí bázi coby najatý konzultant nebo jako součást externí marketingové agentury, místo aby byl zaměstnancem společnosti. Často se tak děje i v rámci interim managementu.

To může být výhodné pro společnosti, které nemají vlastní marketingový tým nebo chtějí získat zkušenosti a know-how zkušeného marketingového profesionála bez nutnosti ho zaměstnat na plný úvazek.

Externí marketingový ředitel se může specializovat na určité oblasti marketingu nebo mít široké znalosti a zkušenosti s různými druhy marketingových strategií a taktik.

Kdy najmout externího ředitele marketingu?

Existuje velká škála situací, kdy může být výhodné najmout externího marketingového ředitele. Toto jsou některé z nich:

  • Pokud vaše firma nemá vlastní marketingový tým nebo má malý tým s omezenými zkušenostmi a znalostmi. Externí marketingový ředitel může poskytnout zkušenosti a know-how, které vám pomohou zlepšit vaše marketingové aktivity a zvýšit prodeje.
  • Pokud chcete získat zkušenosti a know-how zkušeného marketéra, aniž byste ho museli zaměstnat na plný úvazek. Externí marketingový ředitel může přijít do vaší společnosti na určitou dobu a pomoci s implementací marketingových strategií nebo s analyzováním tržního prostředí.
  • Pokud potřebujete zvýšit povědomí o vašich produktech nebo službách a zvýšit prodeje, ale nevíte, jak na to. Externí marketingový ředitel může přijít s novými nápady a strategiemi, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.
  • Pokud chcete zlepšit komunikaci se zákazníky nebo získat nové zákazníky. Externí marketingový ředitel může pomoci s tvorbou kampaní, které budou cílit na konkrétní cílové skupiny a budou efektivně komunikovat hodnoty vašich produktů nebo služeb.
  • Pokud chcete zvýšit svůj prodej na e-shopu nebo zvýšit návštěvnost na svých webových stránkách. Externí marketingový ředitel může pomoci s optimalizací vašich webových stránek pro vyhledávače, s tvorbou obsahu, který bude atraktivní pro vaše cílové skupiny, a s implementací dalších on-line marketingových strategií, jako je například e-mailový marketing nebo reklamní kampaně na sociálních médiích.

O výběru a práci marketérů mluvíme v mnoha našich rozhovorech. Poslechněte si některé z nich:

outsourcing-web

Outsourcing v podnikání. Dává smysl? | Jemelka, Babinec, Harkabuzík

Zástupci tří firem komentují, kdy dává v podnikání smysl outsourcovat část byznysu a na co se zaměřit místo ní.

Před 11 měsíců

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Úspěšný e-commerce podnikatel Gabriel Šimčo detailně popisuje, jak si vytvořit strategii pro váš e-shop, abyste dlouhodobě rostli a prosperovali.

Před 1 rokem

Inzerce

Premium
ondrej-slama-web

Šéf marketingu: Vyberte toho nejlepšího | Ondřej Sláma

Zkušený marketingový expert Ondřej Sláma radí, jak do firmy najít a vybrat co nejlepšího marketingového ředitele. Zkušenosti z Alzy, agentur i freelancingu.

Před 1 rokem

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Jak nastavit marketing firmy, aby skutečně fungoval? A kdy využít externí specialisty a co si naopak dělat in-house? Více nez 20 let zkušeností Karla Novotného.

Před 2 roky

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

Jak vytvořit marketingovou strategii pro menší nebo středně velkou firmu? Poslechněte si zkušeného specialistu na marketing Michala Krutiše.

Před 2 roky

vit-hutar-web

Zodpovědnost marketérů, vlastní byznys, marketing finGOODu | Vít Hutař

Jak přistupují marketéři k penězům svých klientů a je rozdíl investovat ze svého? A jak se rozjíždí marketing naprosto neznámé investiční platformy?

Před 2 roky

Premium
pav-jindra-web

Znalost zákazníka. Proč webová analytika nestačí? | Matez Jindra & Honza Páv

Webová analytika nestačí. Abyste skutečně poznali vašeho zákazníky a mohli dělat v byznysu lepší rozhodnutí, potřebujete víc. Poslechněte si návod, jak to udělat.

Před 2 roky

tomas-jindrisek-web

Tomáš Jindříšek (Dark Side): Změny trhu, poptávka od značek, zaměření marketérů

VIDEO: Vyplatí se vaší firmě najmutí externího marketingového ředitele? Poslechněte si zkušenosti dalších podnikatelů a profesionálů v našich rozhovorech.

Před 4 roky

tomas-jindrisek-web

Tomáš Jindříšek (Dark Side): Specializace marketérů, osobní rozvoj mladých lidí, přizpůsobování se trendům

VIDEO: Vyplatí se vaší firmě najmutí externího marketingového ředitele? Poslechněte si zkušenosti dalších podnikatelů a profesionálů v našich rozhovorech.

Před 6 roky

david-vurma-web

David Vurma (ACOMWARE): Efektivita marketingu, budování značky v praxi, chyby marketérů

Čeští marketéři se často drží svých zajetých postupů, ačkoliv nejsou těmi nejlepšími. Vybírají si tu jednodušší cestu a pod brandbuildingem si představují jenom reklamní bannery.

Před 6 roky

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Inzerce