Obsahový marketing

Obsahový marketing (nebo také content marketing) je v dnešní době sociálních sítí, blogů a rostoucího množství webových stránek a aplikací stále významnější součástí marketingových strategií českých firem. Spočívá ve tvorbě obsahu, který zaujme jejich cílové publikum, vytvoří mezi ním a značkou vztah a motivuje ho k nákupu či využití služeb.

Je velmi náročné určit, kde končí hranice content marketingu a začínají hranice jiné marketingové disciplíny. Za obsah totiž můžeme označit vše od článků na blog, obsahu na sociální sítě, zpráv v e-mail marketingu, po off-line aktivity, jakou jsou vlastní tištěné publikace, konference a další.

Základním cílem obsahového marketingu je vytvořit takový obsah, který zaujme cílové publikum (např. zákazníky e-shopu), přivede je na webové stránky, podpoří jejich vztah ke značce a zvýší pravděpodobnost jejich (prvního či opětovného) nákupu či využití služeb.

Investice do content marketingu jsou vřele doporučovány i specialisty na SEO, jelikož kvalitní a originální obsah zvyšuje pravděpodobnost umístění webu vysoko ve výsledcích vyhledávání.

Na našem webu si můžete přečíst články a zhlédnout videa nejen o obsahovém marketingu, ale i o marketingu a podnikání celkově. Všechna videa najdete v této rubrice, nebo v našem podcastu.

Kde začít?

Třeba rozhovorem o tom, jak mohou e-shopy dělat content marketing prakticky.