Strategie podniku je plán, který určuje, jakým způsobem bude podnik dosahovat svých cílů. Obsahuje specifikaci cílů a způsobů, jak je dosáhnout, a také určuje, jaké prostředky bude podnik k dosažení cílů používat. Je to tedy klíčový prvek, který určuje směr a rozvoj podniku.
Strategie podniku by měla obsahovat specifikaci cílů a cílových skupin, kterým se podnik bude snažit vyhovět, a také konkrétní plán, jaké prostředky budou k dosažení těchto cílů použity. To může zahrnovat například určení výrobních kapacit, rozvoj nových produktů nebo služeb, rozšíření na nové trhy, expanze do zahraničí, zlepšení firemních procesů nebo zvýšení efektivity či automatizaci.
Dalším důležitým prvkem strategie podniku je analýza okolního prostředí, ve kterém podnik působí. Tato analýza by měla zahrnovat konkurenci, tržní trendy, regulace a další faktory, které mohou mít vliv na podnikání. Na základě této analýzy by měla být stanovena taktika, jak se podnik bude vůči konkurenci a tržním podmínkám bránit nebo jak se na ně adaptovat.
V neposlední řadě by měla strategie podniku zahrnovat také konkrétní plán na implementaci navržených opatření a rozdělení zodpovědnosti mezi jednotlivé oddělení a pracovníky podniku. Důležité je také stanovit konkrétní metriky, které budou sloužit k měření úspěšnosti a efektivity implementace strategie.
Poslechněte si rozhovory s českými a slovenskými podnikateli a manažery a zjistěte, jak strategie firem tvoří oni:
Michal Pohludka má bohaté manažerské zkušenosti ze zahraničí. Poslední roky buduje vlastní byznys, se kterým se rychle dostal do miliardových obratů.
Před 6 měsíců
Úspěšný e-commerce podnikatel Gabriel Šimčo detailně popisuje, jak si vytvořit strategii pro váš e-shop, abyste dlouhodobě rostli a prosperovali.
Před 9 měsíců
Největší český výrobce textilu Malfini a jeho firemní strategie. Jak se tvoří, jaké metodiky použít a jak se strategií následně pracovat? Odpoví ředitel Jan Chovanec.
Před 9 měsíců
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
Strategie modrého oceánu v praxi. Nahlédněte do zákulisí řízení české přepravní služby Liftago. Ondřej Krátký odkryl, jak nad firmou a její strategií přemýšlí.
Před 10 měsíců
Jak změnit řízení firmy, která přestala růst? Na co se musíte zaměřit a jak předejít ještě větším problémů? Poslechněte si zkušeného interim manažera Jiřího Jemelku.
Před 11 měsíců
Spousta firem dnes zásadně přeceňuje své financování. Zjistěte, jak ve firmě vybudovat svatý grál a jak jí postavit pevné základy. Poradí Jiří Jemelka.
Před 1 rokem
Strategii firmy studoval na Harvardu, ale především vybudoval miliardový Martinus. Nahlédněte do slovenské jedničky na trhu a inspirujte se jejím řízením.
Před 1 rokem
Podnikatelé strategii firem často podceňují. Přitom jim může pomoci postavit firmě základy, díky kterým bude prosperovat dlouhodobě. Zjistěte, jak se strategie tvoří.
Před 1 rokem
Když nastoupil do čela Biana, musel kompletně předělat management a upravit strategii firmy. Nahlédněte s námi do zákulisí populárního vyhledávače nábytku.
Před 1 rokem
Jedna z nejzkušenějších českých manažerek s letitými zkušenosti z globálního byznysu sdílí know-how, jak vytvářet strategie ve firmách a přicházet s novými nápady.
Před 1 rokem
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 5 měsíců
Před 5 měsíců
Před 3 týdny
Před 3 týdny