Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Strategie podniku

Strategie podniku je plán, který určuje, jakým způsobem bude podnik dosahovat svých cílů. Obsahuje specifikaci cílů a způsobů, jak je dosáhnout, a také určuje, jaké prostředky bude podnik k dosažení cílů používat. Je to tedy klíčový prvek, který určuje směr a rozvoj podniku.

Strategie podniku by měla obsahovat specifikaci cílů a cílových skupin, kterým se podnik bude snažit vyhovět, a také konkrétní plán, jaké prostředky budou k dosažení těchto cílů použity. To může zahrnovat například určení výrobních kapacit, rozvoj nových produktů nebo služeb, rozšíření na nové trhy, expanze do zahraničí, zlepšení firemních procesů nebo zvýšení efektivity či automatizaci.

Dalším důležitým prvkem strategie podniku je analýza okolního prostředí, ve kterém podnik působí. Tato analýza by měla zahrnovat konkurenci, tržní trendy, regulace a další faktory, které mohou mít vliv na podnikání. Na základě této analýzy by měla být stanovena taktika, jak se podnik bude vůči konkurenci a tržním podmínkám bránit nebo jak se na ně adaptovat.

V neposlední řadě by měla strategie podniku zahrnovat také konkrétní plán na implementaci navržených opatření a rozdělení zodpovědnosti mezi jednotlivé oddělení a pracovníky podniku. Důležité je také stanovit konkrétní metriky, které budou sloužit k měření úspěšnosti a efektivity implementace strategie.

Proč je dobré mít strategii podniku?

  1. Strategie podniku pomáhá podniku lépe cílit své aktivity a zdroje, a tím dosáhnout lepších výsledků.
  2. Poskytuje jasný plán a směr, podle kterého se může podnik řídit a rozvíjet.
  3. Umožňuje lepší přizpůsobení se změnám v okolním prostředí a lépe reagovat na konkurenci a tržní podmínky.
  4. Usnadňuje koordinaci a spolupráci mezi jednotlivými odděleními a pracovníky podniku.
  5. Slouží jako nástroj pro komunikaci se zákazníky, dodavateli a dalšími zainteresovanými stranami o tom, jakým směrem se podnik bude rozvíjet a co od něj mohou očekávat.

Jak se strategie podniku tvoří?

Poslechněte si rozhovory s českými a slovenskými podnikateli a manažery a zjistěte, jak strategie firem tvoří oni:

Premium
michal-pohludka-web

Jak vybudovat dlouhodobě úspěšnou firmu? | Michal Pohludka

Michal Pohludka má bohaté manažerské zkušenosti ze zahraničí. Poslední roky buduje vlastní byznys, se kterým se rychle dostal do miliardových obratů.

Před 6 měsíců

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Úspěšný e-commerce podnikatel Gabriel Šimčo detailně popisuje, jak si vytvořit strategii pro váš e-shop, abyste dlouhodobě rostli a prosperovali.

Před 9 měsíců

Inzerce

Premium
jan-chovanec-web

Tvorba firemní strategie a vhodné metodiky | Jan Chovanec (Malfini)

Největší český výrobce textilu Malfini a jeho firemní strategie. Jak se tvoří, jaké metodiky použít a jak se strategií následně pracovat? Odpoví ředitel Jan Chovanec.

Před 9 měsíců

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Během pár týdnů dostal e-shop na destinásobek tržeb. Svou první firmu prodal Mall Group. Naučte se, jak efektivně rozjet e-shop a nastartovat jeho prodeje.

Před 10 měsíců

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Strategie modrého oceánu v praxi. Nahlédněte do zákulisí řízení české přepravní služby Liftago. Ondřej Krátký odkryl, jak nad firmou a její strategií přemýšlí.

Před 10 měsíců

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Jak změnit řízení firmy, která přestala růst? Na co se musíte zaměřit a jak předejít ještě větším problémů? Poslechněte si zkušeného interim manažera Jiřího Jemelku.

Před 11 měsíců

jiri-jemelka-web

Financování: Najděte ve firmě svatý grál | Jiří Jemelka

Spousta firem dnes zásadně přeceňuje své financování. Zjistěte, jak ve firmě vybudovat svatý grál a jak jí postavit pevné základy. Poradí Jiří Jemelka.

Před 1 rokem

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Strategii firmy studoval na Harvardu, ale především vybudoval miliardový Martinus. Nahlédněte do slovenské jedničky na trhu a inspirujte se jejím řízením.

Před 1 rokem

Premium
adam-kocik-web

Neuniká vám velká příležitost? Vytvořte si strategii | Adam Kočík (J&t Ventures)

Podnikatelé strategii firem často podceňují. Přitom jim může pomoci postavit firmě základy, díky kterým bude prosperovat dlouhodobě. Zjistěte, jak se strategie tvoří.

Před 1 rokem

Premium
michal-zelinka-web

Biano: Budování managementu a změna strategie firmy | Michal Zelinka

Když nastoupil do čela Biana, musel kompletně předělat management a upravit strategii firmy. Nahlédněte s námi do zákulisí populárního vyhledávače nábytku.

Před 1 rokem

Premium
senta-cermakova-web

Senta Čermáková (Deloitte): Jak se tvoří strategie firmy?

Jedna z nejzkušenějších českých manažerek s letitými zkušenosti z globálního byznysu sdílí know-how, jak vytvářet strategie ve firmách a přicházet s novými nápady.

Před 1 rokem

Premium
piero-sestak-web

Strategie a řízení agentury: Jak firmu nastavit, aby rostla? | Piero Sestak

Vede skupinu šesti digitálních agentur. Sám jednu vybudoval od nuly. Nahlédněte do strategií jeho firem a inspirujte se pro řízení té vaší. Včetně ukázek a dokumentů ke stažení.

Před 2 roky

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Inzerce