Nabídka pro investora

Chystáte se právě požádat o investici a přemýšlíte, jak by měla vypadat nabídka pro investora? Vyzpovídali jsme několik úspěšných českých investorů a zeptali se jich, jak konkrétně je oslovit a čím je nejvíce zaujmout. Tady jsou některé z jejich tipů:

  • Ukažte, co už máte. Investoři neradi investují do projektů, které jsou pouze ve fázi myšlenky. Raději mají takové projekty, které už generují nějaké výsledky (ačkoliv nemusí být velké). Pokud váš projekt zatím žádné výsledky nemá a potřebujete peníze pro jeho vytvoření, podívejte se, jak vytvořit prototyp nápadu a oslovte inzerenta s ním.
  • Představte jim svoje zákazníky. Získejte co nejvíce dat o vašich potenciálních či už stávajících zákaznících a doložte investorům, že o váš produkt nebo o vaše služby budou mít lidé skutečný zájem.
  • Přidejte čísla. Investoři rádi investuji do projektů, které mají vysoký potenciál. Ukažte jim proto, jak velký váš trh vlastně je, zda má i mezinárodní přesah nebo zda oslovuje menší, ale zato velmi konkrétní a atraktivní cílovou skupinu.
  • Buďte vizionáři. Nebojte se všechna tvrdá data o aktuálním stavu vašeho projektu a trhu doplnit i vaší vizí. Co vlastně chcete dokázat? Jak velký jednou váš projekt má být? A co investoři svou investicí získají?
  • Nebojte se konkurence. Každý projekt má konkurenci. Přímou, či nepřímou. Ukažte ji i investorům, ať vědí, proti čemu s vámi nakonec budou stát.
  • Sestavte svůj tým. Každý projekt potřebuje tým. Sestavte ho. Najděte lidi, kteří do toho půjdou s vámi. Investoři se v první řadě dívají na ty, kdo za projektem stojí. Teprve potom studují projekt samotný.

Poslechněte si tipy od samotných investorů. A nezapomeňte se vzdělávat. Pusťte si například náš podcast o podnikání, ve kterém najdete rady od stovek zkušených podnikatelů.