Inzerce

Jan Urban: Hledání investora, rozjezd nových firem, začátky s investováním

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Investoři nejsou jen velké venture kapitálové fondy, jak to občas ve světě startupů vypadá. Mohou to být i jednotlivci, kterým se povedlo v podnikání vydělat dostatek peněz na to, aby mohli sami investovat do zajímavých projektů. Jedním z takových investorů-freelancerů je i Jan Urban.

Honza začínal jako právník ve White & Case, posléze v McKinsey & Company a následně založil několik vlastních firem, které postupně prodal. V rozhovoru přiznává, že dnes ho živí zejména prodeje firem, do kterých vložil své peníze. Kromě toho ale sám i dál podniká, ačkoliv právě prochází obdobím, kdy by se jako investor rád posunul zase o úroveň výš.

Naše rozhovory sleduje řada podnikatelů, kteří rozjíždí vlastní projekty a hledají investora. Proto jsme si s Honzou povídali o tom, jak nad investicemi přemýšlí a podle čeho je vybírá, což mohou být cenné informace pro všechny, co chtějí investory pochopit a případně je oslovit.

Neskončili jsme ale jen u toho. Řeč totiž přišla i na začátky podnikání a rozjezd firem jako takových. Probírali jsme, co by měl dělat zakladatel firmy a s jakou filosofií by ke svému byznysu měl ze začátku přistupovat. Probrali jsme i časté chyby v podnikání a angažovanost, kterou od investora požadovat.

Internet je plný návodů o tom, jak oslovit investora a jak od něj získat peníze pro vlastní startup. Nic se ale nevyrovná možnosti slyšet samotné investory na vlastní uši a před oslovením se s nimi alespoň touto cestou seznámit. Proto pro vás máme i řadu dalších rozhovorů s investory, které najdete zde. Doporučujeme vám poslechnout si i náš podcast o podnikání.

Co se ve videu dozvíte?

  • Jak dlouho Honza investuje a do čeho už vložil své peníze?
  • Jak vybírá nové investice a kdy svoje peníze prodělal?
  • Kdy se člověk stane investorem a kolik pro to potřebuje peněz?
  • V čem dělají začínající firmy často chyby a co Honza doporučuje jejich zakladatelům?
  • Proč sám chodí na schůzky se zákazníky a prodává jim produkty či služby firem, do kterých investoval?
  • Na jaké otázky se zákazníků ptá a proč byste se na ně měli ptát také?
  • Jak moc by měl být investor ve firmě zaangažován a jak s ním spolupracovat?

A mnoho dalšího. Chcete-li se o startupech v Česku dozvědět více, podívejte se na naše rozhovory s jejich zakladateli. Najdete v nich spoustu užitečného know-how, mj. třeba o tom, jak vytvořit prototyp, jak by měla vypadat nabídka pro investora, jak získat finance na podnikání či jak na byznys plán, což jsou všechno témata, na která jsme v rozhovoru také narazili.

Investoři sdílí svoje know-how:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
jakub-jurovych-web

Investoři mimo Evropu. Jak je získalo Deepnote? | Jakub Jurových

Pro předplatitele
petr-kovacik-web

Petr Kováčik: Proč Blabu neuspělo a nakonec se zavřelo?

Pro předplatitele
tomas-sebek-web

Tomáš Šebek: uLékaře.cz málem zkrachovalo. Příběh o investorech a změně strategie firmy

Právě vyšlo

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
rene-nekuda-web

Jak se naučit (dlouhodobě a konzistentně) psát? | René Nekuda

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)