Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Jan Urban: Hledání investora, rozjezd nových firem, začátky s investováním

Přehrát celý rozhovor

Inzerce

Inzerce

Investoři nejsou jen velké venture kapitálové fondy, jak to občas ve světě startupů vypadá. Mohou to být i jednotlivci, kterým se povedlo v podnikání vydělat dostatek peněz na to, aby mohli sami investovat do zajímavých projektů. Jedním z takových investorů-freelancerů je i Jan Urban.

Inzerce

Honza začínal jako právník ve White & Case, posléze v McKinsey & Company a následně založil několik vlastních firem, které postupně prodal. V rozhovoru přiznává, že dnes ho živí zejména prodeje firem, do kterých vložil své peníze. Kromě toho ale sám i dál podniká, ačkoliv právě prochází obdobím, kdy by se jako investor rád posunul zase o úroveň výš.

Naše rozhovory sleduje řada podnikatelů, kteří rozjíždí vlastní projekty a hledají investora. Proto jsme si s Honzou povídali o tom, jak nad investicemi přemýšlí a podle čeho je vybírá, což mohou být cenné informace pro všechny, co chtějí investory pochopit a případně je oslovit.

Neskončili jsme ale jen u toho. Řeč totiž přišla i na začátky podnikání a rozjezd firem jako takových. Probírali jsme, co by měl dělat zakladatel firmy a s jakou filosofií by ke svému byznysu měl ze začátku přistupovat. Probrali jsme i časté chyby v podnikání a angažovanost, kterou od investora požadovat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Internet je plný návodů o tom, jak oslovit investora a jak od něj získat peníze pro vlastní startup. Nic se ale nevyrovná možnosti slyšet samotné investory na vlastní uši a před oslovením se s nimi alespoň touto cestou seznámit. Proto pro vás máme i řadu dalších rozhovorů s investory, které najdete zde. Doporučujeme vám poslechnout si i náš podcast o podnikání.

Co se ve videu dozvíte?

  • Jak dlouho Honza investuje a do čeho už vložil své peníze?
  • Jak vybírá nové investice a kdy svoje peníze prodělal?
  • Kdy se člověk stane investorem a kolik pro to potřebuje peněz?
  • V čem dělají začínající firmy často chyby a co Honza doporučuje jejich zakladatelům?
  • Proč sám chodí na schůzky se zákazníky a prodává jim produkty či služby firem, do kterých investoval?
  • Na jaké otázky se zákazníků ptá a proč byste se na ně měli ptát také?
  • Jak moc by měl být investor ve firmě zaangažován a jak s ním spolupracovat?

A mnoho dalšího. Chcete-li se o startupech v Česku dozvědět více, podívejte se na naše rozhovory s jejich zakladateli. Najdete v nich spoustu užitečného know-how, mj. třeba o tom, jak vytvořit prototyp, jak by měla vypadat nabídka pro investora, jak získat finance na podnikání či jak na byznys plán, což jsou všechno témata, na která jsme v rozhovoru také narazili.

Investoři sdílí svoje know-how:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

Inzerce