Inzerce

Jan Urban: Hledání investora, rozjezd nových firem, začátky s investováním

Investoři nejsou jen velké venture kapitálové fondy, jak to občas ve světě startupů vypadá. Mohou to být i jednotlivci, kterým se povedlo v podnikání vydělat dostatek peněz na to, aby mohli sami investovat do zajímavých projektů. Jedním z takových investorů-freelancerů je i Jan Urban.

Inzerce

Honza začínal jako právník ve White & Case, posléze v McKinsey & Company a následně založil několik vlastních firem, které postupně prodal. V rozhovoru přiznává, že dnes ho živí zejména prodeje firem, do kterých vložil své peníze. Kromě toho ale sám i dál podniká, ačkoliv právě prochází obdobím, kdy by se jako investor rád posunul zase o úroveň výš.

Naše rozhovory sleduje řada podnikatelů, kteří rozjíždí vlastní projekty a hledají investora. Proto jsme si s Honzou povídali o tom, jak nad investicemi přemýšlí a podle čeho je vybírá, což mohou být cenné informace pro všechny, co chtějí investory pochopit a případně je oslovit.

Neskončili jsme ale jen u toho. Řeč totiž přišla i na začátky podnikání a rozjezd firem jako takových. Probírali jsme, co by měl dělat zakladatel firmy a s jakou filosofií by ke svému byznysu měl ze začátku přistupovat. Probrali jsme i časté chyby v podnikání a angažovanost, kterou od investora požadovat.

Internet je plný návodů o tom, jak oslovit investora a jak od něj získat peníze pro vlastní startup. Nic se ale nevyrovná možnosti slyšet samotné investory na vlastní uši a před oslovením se s nimi alespoň touto cestou seznámit. Proto pro vás máme i řadu dalších rozhovorů s investory, které najdete zde. Doporučujeme vám poslechnout si i náš podcast o podnikání.

Co se ve videu dozvíte?

  • Jak dlouho Honza investuje a do čeho už vložil své peníze?
  • Jak vybírá nové investice a kdy svoje peníze prodělal?
  • Kdy se člověk stane investorem a kolik pro to potřebuje peněz?
  • V čem dělají začínající firmy často chyby a co Honza doporučuje jejich zakladatelům?
  • Proč sám chodí na schůzky se zákazníky a prodává jim produkty či služby firem, do kterých investoval?
  • Na jaké otázky se zákazníků ptá a proč byste se na ně měli ptát také?
  • Jak moc by měl být investor ve firmě zaangažován a jak s ním spolupracovat?

A mnoho dalšího. Chcete-li se o startupech v Česku dozvědět více, podívejte se na naše rozhovory s jejich zakladateli. Najdete v nich spoustu užitečného know-how, mj. třeba o tom, jak vytvořit prototyp, jak by měla vypadat nabídka pro investora, jak získat finance na podnikání či jak na byznys plán, což jsou všechno témata, na která jsme v rozhovoru také narazili.

Investoři sdílí svoje know-how:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

lukas-krcil-web

Rozjezd startupu Hedepy a prodej psychoterapie on-line | Lukáš Krčil

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

jiri-diblik-web

Jak získat investora a jak naložit s jeho penězi? | Jiří Diblík

Právě vyšlo

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?