Hledání zaměstnanců není vůbec jednoduché. Zejména v době, kdy je velmi nízká nezaměstnanost a kdy je volných lidí na trhu práce málo. Firmy se proto potýkají s nedostatek kvalitních pracovních sil a hledají způsoby, jak je přitáhnout.
Využívají pro to různé nástroje. Vedle klasických pracovních inzerátů jsou stále populárnější i obecné aktivity v rámci budování značky zaměstnavatele na trhu práce, prezentace klíčových lidí ve firmě na sociálních sítích, vystupování na školách nebo oborových akcích, aktivita na profilech firmy na sociálních sítích, reklama na úzce zaměřených oborových webech a mnoho dalšího.
V našich rozhovorech jsme pro vás vyzpovídali spoustu podnikatelů, manažerů, personalistů a dalších odborníků, kteří se hledání zaměstnanců věnují a dokáží vám poradit. Všechny rozhovory najdete i v našem podcastu o podnikání.
Poslechněte si, jak jednička české e-commerce Alza.cz hledá a přivádí do firmy zkušené seniorní zaměstnance a manažery. Nahlédněte do jejího náborového procesu.
Před 3 týdny
Podívejte se, jak ve firmě In creative řeší nábor nových zaměstnanců a proč k tomu vůbec nepotřebují HR oddělení. Inspirujte se pro vaši firmu.
Před 3 měsíci
Slyšeli jste už někdy nějaký rozhovor o skladnících? Nejspíš ne, protože to není téma, které by novináři zrovna milovali. Dnes ale tu příležitost máte, protože jsem si o práci skladníka povídal s Patrikem Babincem. Patrik sice sám skladníkem není, ale…
Před 1 rokem
S Petrem jsme dohromady poznaly snad už tisíce firem. Já díky mým rozhovorům, akcím a dalším aktivitám, Petr díky svému portálu COCUMA.cz a všemu, co kolem něj vytváří. A společně s těmi firmami jsme poznali i jejich zakladatele. V čem…
Před 2 roky
Některé firmy se ve svých náborových inzerátech prezentují nějak, realita je ale úplně odlišná. O tom, jak se může veřejná prezentace firmy lišit od skutečnosti a jaký dopad to může mít na pověst firmy na trhu práce, mluvil v našem…
Před 2 roky
Každý člověk je jiný a má jiné kvality. Podnikatelé se však potřebují obklopovat lidmi, kteří jim pomohou dosáhnout jejich firemní vize. V dnešním videu se dozvíte, jak takové lidi najít a podle čeho je vybírat. Společně s Petrem Skondrojanisem z…
Před 2 roky
Vzhledem k dnešní situaci na trhu práce je pro firmy stále důležitější vytvářet pro zaměstnance firemní kulturu, ve které se budou cítit šťastni. Co ale tento pocit v zaměstnancích vyvolává? A jak se mohou firmy stát dobrými zaměstnavateli? O tom…
Před 3 roky
Nezaměstnanost v České republice je už pod 3 % a stále klesá. Nedostatek pracovních sil řeší většina firem, a to i na poli e-commerce. Jak tento problém vyřešit a jak do své firmy přitáhnout kvalitní talenty? O tom byl náš…
Před 3 roky