Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Prodej společnosti

Prodej společnosti je vrcholem celého podnikání. Dojít k němu může z pozitivních i negativních důvodů. Z naší zkušenosti se podnikatelé nejčastěji rozhodují prodat společnost, protože jsou v některé z těchto situací:

  1. Nechtějí v jejím budování už dále pokračovat, jelikož se chtějí věnovat něčemu jinému.
  2. Uvědomují si, že růst firmy brzdí, a chtějí ji proto předat někomu dalšímu.
  3. Nevidí prostor pro další růst, a proto chtějí využít situace a společnost prodat.
  4. Cítí objektivní okolnosti na trhu, které komplikují jejich situaci (např. roste konkurence).
  5. Nemají, komu společnost předat, a jejich věk či zdravotní stav jim už podnikání neumožňuje.
  6. Dosáhli v podnikání takových výsledků, že firma může být velmi atraktivní pro kupce.
  7. Nedaří se jim, firma je v krizi a oni neví, jak z toho ven.

Důvodů samozřejmě může být více. Ať už je ten váš jakýkoliv, doporučujeme si ho důkladně promyslet. Bohužel i podnikatelé často jednají emotivně a dělají příliš rychlá rozhodnutí. Prodej společnosti je přitom náročný proces, který vyžaduje důkladnou přípravu, může se táhnout i celé roky a je zapotřebí ho nepodcenit.

Prodej zavedené firmy lze zvládnout lépe, pokud se obklopíte zkušenými odborníky. Doporučujeme vám především zapojit zkušeného právníka a daňového poradce. Současně je důležitý pohled i někoho, kdo rozumí přímo vašemu oboru.

Poslechněte si tipy, jak prodat společnost a neprodělat peníze:

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

Prodej firmy je náročný proces. Poslechněte si návod od zkušeného advokáta, jak prodej firmy zvládnout co nejlépe a nic nepodcenit. Podívejte se na video.

Před 2 roky

stable-web

Prodej firmy očima zaměstnance | Lukáš Nesměrák a Petr Šmída (Stable.cz)

Zjistěte, jak zaměstnanci reagují na změnu majitele firmy, pro kterou pracují. Na příkladu Stable.cz vám ukážeme, jak zaměstnanci změnu snášeli. Podívejte se.

Před 2 roky

Inzerce

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Inzerce