Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Strategické řízení podniku

Strategické řízení podniku je proces, při kterém se na vyšší úrovni managementu rozhoduje o budoucím směřování a cílech firmy. Tento proces zahrnuje analýzu podnikového prostředí, stanovení cílů a strategií a následnou implementaci těchto plánů do praxe.

Cílem strategického řízení je přizpůsobit podnik tak, aby byl schopen efektivně reagovat na změny v podnikovém prostředí a dosahovat co nejlepších výsledků. To zahrnuje nejen stanovení dlouhodobých cílů, ale také střednědobých a krátkodobých cílů a plánů, které povedou k jejich dosažení.

Proces strategického řízení zahrnuje řadu kroků, mezi které patří analýza podnikového prostředí, stanovení cílů a strategií, příprava implementačního plánu a následná implementace a kontrola jeho provedení. Všechny tyto kroky jsou důležité pro úspěšné zavedení strategických změn v podniku a dosahování stanovených cílů.

Důležitým prvkem strategického řízení je také schopnost flexibilně reagovat na změny v podnikovém prostředí a přizpůsobit se jim. To znamená, že je nutné neustále sledovat vnější okolnosti a přijímat opatření, která povedou k dosažení stanovených cílů i v případě, že se podnikové prostředí změní.

V zásadě lze říct, že strategické řízení je proces, při kterém se firma rozhoduje o budoucím směřování a cílech a připravuje se na změny na trhu.‘

Tipy, jak strategicky řídit podnik:

Podrobně se strategickým řízením zabýváme v našich rozhovorech. Toto jsou jen některá z doporučení, která byste měli mít na paměti:

  • Sledujte trh a konkurenci a přizpůsobte své podnikání aktuálním trendům a potřebám zákazníků.
  • Vytvořte si jasnou vizi a cíle pro svůj podnik a ujistěte se, že jsou dosažitelné a měřitelné.
  • Vytvářejte a implementujte dobře promyšlenou a efektivní strategii pro dosahování cílů.
  • Zajistěte si dostatek finančních prostředků pro rozvoj podniku a plánujte své finanční zdroje pečlivě.
  • Vybudujte silný a loajální tým zaměstnanců a investujte do jejich rozvoje a školení.
  • Vytvářejte kvalitní vztahy se svými zákazníky a poskytujte jim vynikající zákaznickou podporu.
  • Přijímejte racionální a informovaná rozhodnutí na základě dostupných dat a údajů.
  • Buďte otevření inovacím a zkoušejte nové přístupy a technologie, které mohou pomoci zlepšit efektivitu a ziskovost podniku.
  • Zajišťujte kvalitní a efektivní řízení a kontrolu nad všemi aspekty podnikání, od finančního plánování po řízení lidských zdrojů.
  • Analyzujte možná rizika pro vaši firmu a snažte se je eliminovat.

Jak řídí firmu podnikatelé z Česka a Slovenska?

Poslechněte si naše rozhovory:

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

Dominik Nábělek buduje Stylovej.cz a DON LEMME. Loni dosáhl tržeb 44 milionů korun bez daně. Jak se budují módní značky a co rozhoduje o úspěchu?

Před 3 dny

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

V roce 2016 to byla podnikatelská aplikace. V roce 2019 aplikace na řízení firmy, její ekonomiky a jejího výkonu. Od roku 2022 je to už all in one firemní systém. Tak se vyvíjí Caflou.

Před 4 dny

Inzerce

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Skinners za poslední 2 roky vyrostlo na 100 milionů. Jak se mění jeho řízení a co všechno outsourcuje? Poslechněte si rozhovor s Michaelou Steinhauser.

Před 1 týdnem

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Strategické myšlení je zásadní pro všechny podnikatele. Řídit bez něj firmu nedává smysl. Jak si ho ale vytvořit? Poradí Jindra Dohnal z Creatixa.

Před 1 týdnem

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

Premium
josef-buryan-web

2 hlavní důvody, díky kterým roste Aktin.cz | Josef Buryan

Loni dosáhl e-shop Aktin.cz tržeb 390 milionů korun. Za jeho růstem stojí historicky dvě hlavní příčiny. CMO firmy Josef Buryan vysvětlil, jaké to jsou a jak je vytvořit i u vás.

Před 2 týdny

Premium
jan-fabini-web

Jak se řídí značka Fabini: Od financí a strategie po nábor lidí a investory | Jan Fabini

Je mu 25 let a už vybudoval vlastní značku Fabini. Podívejte se do zákulisí a zjistěte, jak Jan Fabini svou firmu řídí.

Před 2 týdny

michal-lichner-web

Expanze do zahraničí: Jak vybrat správný trh? | Michal Lichner (Dexfinity)

2 roky pracuje v agentuře Dexfinity, do které přišel z Deloittu. Poslechněte si zkušenosti Michala Lichnera s výběrem trhu pro expanzi do zahraničí.

Před 2 týdny

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

Jeden z nejúspěšnějších prodejů Česka. Smartlook přebírá Cisco. Podívejte se do zákulisí prodeje a zjistětě, jak v praxi probíhal.

Před 3 týdny

jiri-jemelka-web

Jak připravit firmu na prodej? | Jiří Jemelka

Jiří Jemelka z JPF prakticky o tom, jak připravit firmu na prodej a jak ji následně úspěšně prodat. Zkušenosti z desítek firem a řady prodejů.

Před 3 týdny

Premium
martin-kus-web

Vuch: Strategie firmy, riskování, finance i vstup investora | Martin Kůs

Píšou se Vuch, ale čtou se „vuš“. Jejich kabelky, batohy, peněženky, šperky nebo třeba obuv a oblečení už nosí statisíce zákazníkům v 6 zemích světa.

Před 1 měsíc

Premium
lukas-janousek-web

100 milionů za 3 roky. Jak roste Campiri? | Lukáš Janoušek

Lukáš Janoušek založil několik firem a pro Campiri získal i několik investorů. Jak uvažuje nad růstem firmy, do čeho investuje a jak se Campiri mění?

Před 1 měsíc

Premium
tadeas-marek-web

Jak za rok získat uživatele po celém světě? | Tadeáš Marek (Boost.space)

Tadeáš Marek podrobně o tom, jak Boost.space získalo stovky uživatelů po celém světě během jednoho roku a co mu v tom pomohlo nejvíce.

Před 2 měsíce

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
martin-fuks-web

V představenstvu Seznamu byl pár dní, pak se pozvracel na schodech a změnil svůj život | Martin Fuks

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Inzerce