Strategické řízení podniku je proces, při kterém se na vyšší úrovni managementu rozhoduje o budoucím směřování a cílech firmy. Tento proces zahrnuje analýzu podnikového prostředí, stanovení cílů a strategií a následnou implementaci těchto plánů do praxe.
Cílem strategického řízení je přizpůsobit podnik tak, aby byl schopen efektivně reagovat na změny v podnikovém prostředí a dosahovat co nejlepších výsledků. To zahrnuje nejen stanovení dlouhodobých cílů, ale také střednědobých a krátkodobých cílů a plánů, které povedou k jejich dosažení.
Proces strategického řízení zahrnuje řadu kroků, mezi které patří analýza podnikového prostředí, stanovení cílů a strategií, příprava implementačního plánu a následná implementace a kontrola jeho provedení. Všechny tyto kroky jsou důležité pro úspěšné zavedení strategických změn v podniku a dosahování stanovených cílů.
Důležitým prvkem strategického řízení je také schopnost flexibilně reagovat na změny v podnikovém prostředí a přizpůsobit se jim. To znamená, že je nutné neustále sledovat vnější okolnosti a přijímat opatření, která povedou k dosažení stanovených cílů i v případě, že se podnikové prostředí změní.
V zásadě lze říct, že strategické řízení je proces, při kterém se firma rozhoduje o budoucím směřování a cílech a připravuje se na změny na trhu.‘
Podrobně se strategickým řízením zabýváme v našich rozhovorech. Toto jsou jen některá z doporučení, která byste měli mít na paměti:
Poslechněte si naše rozhovory:
V roce 2016 to byla podnikatelská aplikace. V roce 2019 aplikace na řízení firmy, její ekonomiky a jejího výkonu. Od roku 2022 je to už all in one firemní systém. Tak se vyvíjí Caflou.
Před 4 dny
Skinners za poslední 2 roky vyrostlo na 100 milionů. Jak se mění jeho řízení a co všechno outsourcuje? Poslechněte si rozhovor s Michaelou Steinhauser.
Před 1 týdnem
Strategické myšlení je zásadní pro všechny podnikatele. Řídit bez něj firmu nedává smysl. Jak si ho ale vytvořit? Poradí Jindra Dohnal z Creatixa.
Před 1 týdnem
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
2 roky pracuje v agentuře Dexfinity, do které přišel z Deloittu. Poslechněte si zkušenosti Michala Lichnera s výběrem trhu pro expanzi do zahraničí.
Před 2 týdny
Jeden z nejúspěšnějších prodejů Česka. Smartlook přebírá Cisco. Podívejte se do zákulisí prodeje a zjistětě, jak v praxi probíhal.
Před 3 týdny
Jiří Jemelka z JPF prakticky o tom, jak připravit firmu na prodej a jak ji následně úspěšně prodat. Zkušenosti z desítek firem a řady prodejů.
Před 3 týdny
Lukáš Janoušek založil několik firem a pro Campiri získal i několik investorů. Jak uvažuje nad růstem firmy, do čeho investuje a jak se Campiri mění?
Před 1 měsíc
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 roky
Před 2 roky