Strategické řízení podniku je proces, při kterém se na vyšší úrovni managementu rozhoduje o budoucím směřování a cílech firmy. Tento proces zahrnuje analýzu podnikového prostředí, stanovení cílů a strategií a následnou implementaci těchto plánů do praxe.
Cílem strategického řízení je přizpůsobit podnik tak, aby byl schopen efektivně reagovat na změny v podnikovém prostředí a dosahovat co nejlepších výsledků. To zahrnuje nejen stanovení dlouhodobých cílů, ale také střednědobých a krátkodobých cílů a plánů, které povedou k jejich dosažení.
Proces strategického řízení zahrnuje řadu kroků, mezi které patří analýza podnikového prostředí, stanovení cílů a strategií, příprava implementačního plánu a následná implementace a kontrola jeho provedení. Všechny tyto kroky jsou důležité pro úspěšné zavedení strategických změn v podniku a dosahování stanovených cílů.
Důležitým prvkem strategického řízení je také schopnost flexibilně reagovat na změny v podnikovém prostředí a přizpůsobit se jim. To znamená, že je nutné neustále sledovat vnější okolnosti a přijímat opatření, která povedou k dosažení stanovených cílů i v případě, že se podnikové prostředí změní.
V zásadě lze říct, že strategické řízení je proces, při kterém se firma rozhoduje o budoucím směřování a cílech a připravuje se na změny na trhu.‘
Podrobně se strategickým řízením zabýváme v našich rozhovorech. Toto jsou jen některá z doporučení, která byste měli mít na paměti:
Poslechněte si naše rozhovory:
Vivantis i Rockaway investují nemálo peněz a energie do práce s mladými talenty na trhu práce. Proč to dělají a jak z nováčků dělají budoucí hvězdy?
Před 1 týdnem
Liftor kromě Česka a Slovenska prodává i v Německu a Maďarsku, ale brzy se plánuje postavit i Ikee na jejím domácím švédském trhu. Mým hostem byl zakladatel firmy Ondřej Jírovec.
Před 2 týdny
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
Rozjeli vlastní značku chráničů pro fotbalisty a jejich fanoušky. Rychle expandovali i na trhy jako Německo či Rakousko. Štěpán Rybníček sdílí své zkušenosti se značkou Foul.
Před 2 týdny
Jiří Jemelka detailně popisuje, jak se tvoří strategie firmy, co to je a jak s její tvorbou začít. Jiří má zkušenosti se stovkami firem.
Před 3 týdny
Řídil Mall Group, Kostelecké uzeniny a další. Co se Jan Hanuš naučil o zvládání firemních krizí a transformací? A jak se mu pracovalo pro Petra Kellnera či Andreje Babiše?
Před 3 týdny
Říká se, že první 3 roky firmy jsou nejvíce klíčové a že v nich rozhoduje o tom, zda firma najde na trhu své místo. Je to skutečně pravda? A co musí zakladatelé firem v prvních 3 letech udělat?
Před 4 týdny
Jak se změnil Google v posledních letech? Jak bude vypadat vyhledávání a SEO za pár let? A do čeho už nemá smysl investovat? Odpoví SEO specialista Pavel Ungr.
Před 4 týdny
Zjistěte, jak se mění řízení firem a jaké trendy ho v současnosti ovlivňují nejvíce. Petr Macek díky Caflou vidí do stovek českých a slovenských firem.
Před 1 měsíc
Společná diskuze dvou českých miliardářů. Jan Bednář (Shipmonk) a Oliver Dlouhý (Kiwi.com) o tom, v čem se liší jejich přístupy k řízení firem.
Před 1 měsíc
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc