Inzerce

Vladimír Mařík: Průmysl 4.0 v e-commerce, bezpečnost technologií, budoucnost práce

Profesor a věděc Vladimír Mařík je ředitelem Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC) ČVUT v Praze. V rozhovoru si se mnou povídal o čtvrté průmyslové revoluci a o jejích dopadech na byznys i běžnou společnost.

Jak se změní e-commerce po nástupu Průmyslu 4.0? Jsou české firmy připraveny na bezpečnostín rizika, která čtvrtá průmyslová revoluce přináší? A proč by se na ni měl těšit méně kvalifikovaný člověk, jehož pracovní pozici nejspíš nahradí stroje?

V Česku najdete jenom málo lidí, kteří vám na tyto otázky dokáží odpovědět, jako je profesor Vladimír Mařík. „Každý malý i střední podnik by si měl uvědomit, že revoluce je tady,“ připomíná a dodává, že bezpečnost v tomto směru zatím stále zaostává nad schopnosti pirátů, kteří se technologie snaží zneužít.

Probírali jsme ale nejen projevy Průmyslu 4.0 v praxi, ale i prostor pro případné inovace: „Budoucnost je v hledání inovací v průmyslu spojených s výrobou, s hmotou, obráběním…“ Nezapomněli jsme ani na budoucnost e-commerce („V budoucnu si zákazník vše vykomunikuje s výrobní halou napřímo.“) a na způsob, jakým se změní práce běžných lidí.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Co to je Průmysl 4.0 a kde ho můžete vidět v praxi?
  • Jak jsou na tom české firmy a jak se jim daří přizpůsobovat novým trendům?
  • Máme se bát, že nás technologie jednou ovládnou? A jak se tomu bránit?
  • V čem tkví největší bezpečností rizika Průmyslu 4.0 a proč je často neumíme řešit?
  • Jak Průmyslu 4.0 ovlivní e-commerce a proč se řada e-shopů změní?
  • Proč nedělat jen mobilní aplikace, ale zakládat startupy i v jiných oblastech? A v jakých?
  • Jak se změní každodenní práce běžných lidí a kdo o práci přijde úplně?
  • Jak se na Průmysl 4.0 připravit a jak zjistit, do čeho ve firmě investovat?

Buďte napřed. Další videa o budoucnosti:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

lukas-havlasek-web

Lukáš Havlásek (Shopsys): Řízení firmy, tvorba strategie, finanční plány

daniel-gamrot-web

Daniel Gamrot: Co udělat, když jste zavaleni prací a nestíháte?

martin-matejka-web

Martin Matějka: Začátky podnikání na volné noze, vlastní ego, pracovní návyky

Právě vyšlo

petra-jelinkova-web

Rozjezd služby Rentalit, pronájem elektroniky, financování bankou | Petra Jelínková

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

ondrej-koudela-web

Krach firmy kvůli koronaviru, nový začátek | Ondřej Koudela

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání