Nenech si ujít další videa:
Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:
„Já nejsem z doby startupů. Za nás se firmy zakládaly proto, aby člověk mohl svobodně něco dělat a aby vydělal peníze,“ začíná Tomáš Potěšil rozhovor, ve kterém odhalil, jak postupoval při prodeji své firmy B2B Group, jak ji na změnu vlastníka musel připravit a jak (ne)zvádl následnou integraci.
Tomáš Potěšil založil digitální agenturu B2B Group v roce 2000. Po 15 letech ji celou prodal francouzské skupině Publicis a dnes se zpětně ohlíží za tím, co se v rámci prodeje firmy povedlo, co už nikoliv a jak probíhala integrace B2B Group do Publicisu.
Co se v rozhovoru dozvíte?
- Proč Tomáš firmu po 15 letech prodal a co si od prodeje sliboval?
- Jak přemýšlel nad potenciálními kupci firmy?
- Co zájemcům o B2B Group nejvíce vadilo a jak musel Tomáš firmu změnit?
- Proč prodal 100% podíl a ne jen část?
- Jak probíhala jednání o prodeji firmy a co všechno obnášela?
- Jak se stanovuje cena prodávané firmy?
- Co si Tomáš nechal zanést do smluv o prodeji firmy?
- Jak probíhala integrace B2B Group do Publicisu?
- Co by Tomáš poradil těm, co také přemýšlí o prodeji své firmy?
Vladimír Klaus
-Sice nemám žádnou firmu k prodeji, ale tohle byl vážně výborný rozhovor!!! Opět díky moc oběma za zajímavý vhled do takto specifické věci. Jediné, co mi chybělo, byl dotaz, zda a proč (ne)zůstávat ve firmě, která mě koupí a za jakých podmínek. A s tím související – jak cena souvisí s tím, zda ve firmě zůstanu (na jaké pozici) či nikoliv.
Tomáš Potěšil
-Zdravím Vladimíre, obvykle obě strany mají zájem na úspěšné integraci, já jsem zůstal 3 roky, je to i většinou podpořeno postupným vyplácením prodejní ceny. TP