Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tomáš Potěšil: Jak připravit firmu na změnu vlastníka?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

„Já nejsem z doby startupů. Za nás se firmy zakládaly proto, aby člověk mohl svobodně něco dělat a aby vydělal peníze,“ začíná Tomáš Potěšil rozhovor, ve kterém odhalil, jak postupoval při prodeji své firmy B2B Group, jak ji na změnu vlastníka musel připravit a jak (ne)zvádl následnou integraci.

Tomáš Potěšil založil digitální agenturu B2B Group v roce 2000. Po 15 letech ji celou prodal francouzské skupině Publicis a dnes se zpětně ohlíží za tím, co se v rámci prodeje firmy povedlo, co už nikoliv a jak probíhala integrace B2B Group do Publicisu.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč Tomáš firmu po 15 letech prodal a co si od prodeje sliboval?
  • Jak přemýšlel nad potenciálními kupci firmy?
  • Co zájemcům o B2B Group nejvíce vadilo a jak musel Tomáš firmu změnit?
  • Proč prodal 100% podíl a ne jen část?
  • Jak probíhala jednání o prodeji firmy a co všechno obnášela?
  • Jak se stanovuje cena prodávané firmy?
  • Co si Tomáš nechal zanést do smluv o prodeji firmy?
  • Jak probíhala integrace B2B Group do Publicisu?
  • Co by Tomáš poradil těm, co také přemýšlí o prodeji své firmy?

Další tipy pro podnikatele:

Inzerce

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 7 roky

Sice nemám žádnou firmu k prodeji, ale tohle byl vážně výborný rozhovor!!! Opět díky moc oběma za zajímavý vhled do takto specifické věci. Jediné, co mi chybělo, byl dotaz, zda a proč (ne)zůstávat ve firmě, která mě koupí a za jakých podmínek. A s tím související – jak cena souvisí s tím, zda ve firmě zůstanu (na jaké pozici) či nikoliv.

Odpovědět »

Tomáš Potěšil

Před 6 roky

Zdravím Vladimíre, obvykle obě strany mají zájem na úspěšné integraci, já jsem zůstal 3 roky, je to i většinou podpořeno postupným vyplácením prodejní ceny. TP

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)