Inzerce

Tomáš Potěšil: Jak připravit firmu na změnu vlastníka?

„Já nejsem z doby startupů. Za nás se firmy zakládaly proto, aby člověk mohl svobodně něco dělat a aby vydělal peníze,“ začíná Tomáš Potěšil rozhovor, ve kterém odhalil, jak postupoval při prodeji své firmy B2B Group, jak ji na změnu vlastníka musel připravit a jak (ne)zvádl následnou integraci.

Tomáš Potěšil založil digitální agenturu B2B Group v roce 2000. Po 15 letech ji celou prodal francouzské skupině Publicis a dnes se zpětně ohlíží za tím, co se v rámci prodeje firmy povedlo, co už nikoliv a jak probíhala integrace B2B Group do Publicisu.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč Tomáš firmu po 15 letech prodal a co si od prodeje sliboval?
  • Jak přemýšlel nad potenciálními kupci firmy?
  • Co zájemcům o B2B Group nejvíce vadilo a jak musel Tomáš firmu změnit?
  • Proč prodal 100% podíl a ne jen část?
  • Jak probíhala jednání o prodeji firmy a co všechno obnášela?
  • Jak se stanovuje cena prodávané firmy?
  • Co si Tomáš nechal zanést do smluv o prodeji firmy?
  • Jak probíhala integrace B2B Group do Publicisu?
  • Co by Tomáš poradil těm, co také přemýšlí o prodeji své firmy?

Další tipy pro podnikatele:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

lukas-havlasek-web

Lukáš Havlásek (Shopsys): Řízení firmy, tvorba strategie, finanční plány

daniel-gamrot-web

Daniel Gamrot: Co udělat, když jste zavaleni prací a nestíháte?

martin-matejka-web

Martin Matějka: Začátky podnikání na volné noze, vlastní ego, pracovní návyky

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 4 roky

Sice nemám žádnou firmu k prodeji, ale tohle byl vážně výborný rozhovor!!! Opět díky moc oběma za zajímavý vhled do takto specifické věci. Jediné, co mi chybělo, byl dotaz, zda a proč (ne)zůstávat ve firmě, která mě koupí a za jakých podmínek. A s tím související – jak cena souvisí s tím, zda ve firmě zůstanu (na jaké pozici) či nikoliv.

Odpovědět »

Tomáš Potěšil

Před 3 roky

Zdravím Vladimíre, obvykle obě strany mají zájem na úspěšné integraci, já jsem zůstal 3 roky, je to i většinou podpořeno postupným vyplácením prodejní ceny. TP

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe