Inzerce

Inzerce

Startup Klub #1: Byznys Yieldiga, expanze do zahraničí, seniorní zaměstnanci a B2B sales

Autor fotek: Jirka Chomát

Po úspěchu oblíbeného E-shop Klubu a povedeném spuštění Freelance Klubu přináším další komorní akci nabitou praktickým know-how pro podnikatele, a to konkrétně pro startupy. Ve spolupráci s Mitonem se 22. listopadu odehrál první Startup Klub.

Cílem Startup Klubu je spojit komunitu českých a slovenských startupů a vytvořit prostředí plné inspirativních lidí ze startupového prostředí. Startup Klub bude pravidelným komorním setkáním, jehož program se bude skládat z rozhovoru s představitelem některého ze startupů a z podrobné diskuze o jeho byznysu.

David Klečka z Yieldiga byl hlavním hostem prvního Startup Klubu. | Autor fotky: Jirka Chomát

Chci se tak pokusit zopakovat úspěch E-shop Klubu, který se konal již pětkrát a je dnes velmi doporučovanou akcí pro provozovatele internetových obchodů. Navazovat na něj bude jak Freelance Klub zaměřený na podnikatele na volné noze, tak i Startup Klub.

Poprvé s Davidem Klečkou

Když jsem připravoval první Startup Klub, chtěl jsem na něm představit výjimečného hosta. Ihned mě napadl David Klečka z Yieldiga, které má velmi dobře našlápnuto. Yieldigo je nástroj pro optimalizaci cen v retailu a nyní úspěšně expanduje do zahraničí. O historii startupu a jeho zákulisí jsem si s Davidem povídal i v našem videorozhovoru.

Povídali jsme si o byznysu Yieldiga a o všem, co se děje v jeho zákulisí. | Autor fotky: Jirka Chomát

Na Startup Klubu nebyla ani tak řeč o začátcích firmy jako o jejím aktuálním byznysu. Probrali jsme zejména tato témata:

  • Yieldigo cílí na velké nadnárodní řetězce. Jak se mu daří zvyšovat v jejich očích svou kredibilitu a získávat si jejich důvěru?
  • Proč je pro něj často překážkou to, že pochází z Česka, a proč jsme jako Češi v zahraničí podceňovaní?
  • Jak probíhá B2B sales Yieldiga a jak konkrétně navazuje vztahy se svými potenciálními klienty?
  • Jak se takový nástroj škáluje a jak probíhá jeho expanze do zahraničí?
  • Jelikož se jedná o velmi složitý produkt, je náročný i jeho vývoj. Jak se firma rozhoduje, jak bude nástroj rozšiřovat a jak reaguje na poptávky svých klientů?
  • Jedním z členů vedení firmy je i bývalý vysoce postavený TOP manažer velké nadnárodní firmy. Jak lze takové lidi získat do týmu a jaké jim nabídnout podmínky, aby souhlasili?
  • Jak motivovat lidi ve startupu a jak je správně odměňovat?
  • Pro podnikatele je důležitý i odpočinek. Jak se Davidovi daří udržovat worklife balance a může si něco takového vůbec startupista dovolit?

Diskuze nebyla postavena na rozhovoru mezi mnou a Davidem. Její průběh a směřování určovali sami účastníci, kteří mohli do rozhovoru přímo zasahovat, sdílet i svoje zkušenosti, nesouhlasit a na cokoliv se zeptat. Diskuze tak byla velmi otevřená a David přispěl mnoha zajímavými podněty k přemýšlení.

Setkání trvalo přes 4 hodiny a pokládat Davidovi otázky mohli úplně všichni. | Autor fotky: Jirka Chomát

Ohlasy na 1. Startup Klub:

„Jirkovi se povedlo vytvořit komorní setkání podnikatelů z okruhu hostů na MladýPodnikatel.cz. Potkáte zde známé tváře z podcastů, bude se mluvit otevřeně o tématech, které jinak neradi rozebírají na záznam. Nejedná se o přednášku, ale spíše o diskusi/workshop. Doporučuji těm, kteří se chtějí aktivněji zapojit do komunity okolo MladýPodnikatel.cz.“ – Martin Chytrý z mojeBillboardy

„Startupových akcí je alespoň v Praze hodně. Startup Klub má i přesto díky své formě a moderátorovi šanci stát se jednou z těch top. – Jiří Fabián z TopMonks & CZpodcast & PurposeFly

„Velmi otevřená diskuse s člověkem, který ví, co chce a jak toho dosáhnout. Řečník může být skvělým příkladem nejen v technických a manažerských dovednostech, ale i zajímavou inspirací v lidských vlastnostech. Doporučuji všem, co chtějí něco vybudovat, obzvláště, pokud se chtějí pustit do zahraničí. – Pavel Burša z BM Managementu

„Díky za 3 hodiny nabité zkušenostmi, které mě inspirují v mém byznysu i projektech, na kterých pracujeme!“ – Lukáš Obdržálek z Digital Ant

Co bude se Startup Klubem dál?

MladýPodnikatel.cz je jedním z nejvýraznějších českých médií pro startupy. Nabízí desítky videí a článků se startupovou tematikou, a to včetně rozhovorů se samotnými zakladateli startupů. V roce 2018 se mu také povedlo úspěšně expandovat z internetu do off-line prostředí rozjetím série setkání pro podnikatele různého zaměření.

Oslovení startupů a připravení kvalitního obsahu, který by jim pomohl v rozhodování o dalším směřování jejich firem, tak bylo nabíledni. Startup Klub bude určitě v roce 2019 pokračovat a pro své účastníky přinese spoustu zajímavých hostů a informací pro jejich podnikání.

Partnerem Startupu Klubu je investiční skupina Miton, v jejichž kancelářích se setkání uskutečnilo.

Členem Startup Klubu se můžete stát i vy. Stačí mi napsat na jiri@rostecky.cz a popsat mi Váš startup a zkušenosti, o které se můžete s ostatními členy podpořit.

Podívejte se na další fotky z akce:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

eliska-vyhnankova-web

5. Freelance Klub: Eliška Vyhnánková o podnikání, lektorství i vlastním marketingu

junior-eshop-klub-ketomix-web

2. Junior E-shop Klub: Jak rozjet nový e-shop, kdy hledat investora a jak na marketing

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

Právě vyšlo

petr-macek-web

Řízení cashflow firmy v době krize | Petr Macek (Caflou.cz)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

Nejoblíbenější

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

Tvorba eshopu

13 mýtů o provozování e-shopů, kterým věří začátečníci

email-web

8+3 nejčastější důvody, proč lidé odhlašují odběr z newsletteru

dav-lidi-fb

Jak získat e-maily fanoušků na Facebooku?

Linkbuilding

Jan Bělohradský: Jak může malý e-shop budovat zpětné odkazy?

Inzerce