Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Rozjíždění nového byznysu, dokončování důležitého projektu nebo sezóna v plném proudu. Jsou chvíle, které každému podnikateli nedají spát. Opravdu je však rozumné spánek zanedbávat?
Pokud si myslíte, že základem úspěšného podnikání je píle, vzdělávání, inovace a štěstí, J. Jeffrey Gish z katedry Managementu Univerzity centrální Floridy vás vyvede z omylu. Dle jeho poslední studie je nejpodstatnější právě spánek.
„Kvalitní spánek potřebujeme všichni, pro podnikatele je však obzvláště důležitý,“ uvádí Gish. „Podnikatelé, kteří si myslí, že spánek je až za odměnu po úspěchu, se ve skutečnosti od onoho úspěchu jen vzdalují.“
„Kdy však najít na spánek čas?“ ptají se živnostníci. Jejich pracovní doba obvykle přesahuje obecně doporučovaných 8 hodin. Dle průzkumu serveru Podnikatel.cz z roku 2012 až 51 % živnostníků uvedlo, že pracují 10 až 12 hodin denně. Naopak jen 28 % respondentů pracuje průměrně 7 až 9 hodin.
Inzerce | Chci tu být také
Ani novější průzkum Roberta Vlacha (Na volné noze) z roku 2016 nepřinesl lepší výsledky. Do 40 hodin týdně pracuje pouze 52 % živnostníků, zbylých 48 % svůj pracovní týden obvykle protahuje o 9 a více hodin. Téměř 10 % uvedlo, že pracuje přes 60 hodin týdně.
Údaje navíc reflektují pouze běžný den podnikatele. Pokud se sejde větší množství zakázek, pracovní den se prodlouží i na 16 hodin, často bez ohledu na to, zda je víkend.
Čas na spánek si však nakonec musíte najít, z biologického hlediska je pro vás nepostradatelný – bohužel, bohudík. Při spánku dochází k celkovému zpomalení a uvolnění těla, přičemž dochází k jeho regeneraci a nabírají se síly.
Kvalitní spánek tak poznáte zejména ve vaší fyzické i psychické kondici. Pokud spíte příliš málo či špatně, hrozí vám zejména zrychlení procesu stárnutí, případně kardiovaskulární onemocnění, poruchy paměti, cukrovka či obezita. Také vaše psychika je ohrožena nesoustředěností, podrážděností, smutkem, úzkostmi a depresemi.
A právě všechny tyto fyzické i psychické důsledky nekvalitního spánku se odrazí ve vaší pracovní výkonnosti. Nadměrná psychická zátěž, stres a oddalování spánku vám může přivodit například akutní či chronickou insomnii, která nejen sníží váš výkon, ale bude vás omezovat v prakticky jakékoliv činnosti. Insomnie neboli nespavost se projevuje problémy s usínáním, častým nočním probouzením a brzkým ranním vstáváním.
Pokud těmito symptomy trpíte, případně vám spánek znesnadňuje cokoliv jiného, objednejte si konzultaci ve spánkové laboratoři. Lékaři zde za pomocí speciální technik dokáží diagnostikovat velké množství spánkových poruch, které vás mohou trápit, a navrhnou vám vhodné řešení.
Za vhodným řešením nehledejte pouze léky, zřejmě budete muset změnit také zaběhlý režim. Pozdní svačinky, šálek kávy před spaním nebo prohlížení e-mailů v posteli? Na všechno tohle rovnou zapomeňte. Přečtěte si desatero pravidel správné spánkové hygieny, které vás přímo ukolébá ke spánku:
Zásady spánkové hygieny vám mohou pomoci při řešení problémů se spánkem, nicméně dodržovat byste je měli i v období, kdy vás nespavost netrápí. Slouží jako prevence proti poruchám spánku a pomůžou vám budit se plní energie. A na jaké další zásady pro dobrý spánek se zaměřit jako podnikatel?
Podnikatelé často říkají, že jejich den prakticky nikdy nekončí. Díky telefonům, které je hned upozorní na nový telefonát, zprávu či e-mail, jsou prakticky stále k dispozici.
A právě toto napětí vám může spánek stěžovat. Dopřejte si proto chvíli klidu a veškerou elektroniku, jako jsou mobily, notebooky a tablety, z ložnice odneste. Myslete na ověřené pravidlo – ráno moudřejší večera.
Ke klidnému spánku jednoznačně přispívá také prostředí, ve kterém usínáte. Udržujte ložnici vzdušnou a nejlépe bezprašnou. Barvy ložnice volte tlumené, spíše chladné odstíny.
Dopřejte si kvalitní postel s polohovatelným roštem. Nepodceňte také vhodnou matraci, anatomické zdravotní polštáře a příjemné přikrývky, které vám pomohou usnout a zbytečně se v noci neprobouzet.
S pocity vyčerpání, klidnějším usínáním i vyčištěním hlavy vám může pomoci meditace. Přibližně 10 minut cvičení mysli denně by vám mělo pomoci uvolnit stres a snížit míru vyčerpanosti. Meditace je také skvělou prevencí před syndromem vyhoření.
Na blogu o zdraví s názvem Tuhý Kořínek nedávno vyšly výsledky malého spánkového průzkumu. Několik desítek freelancerů bylo dotázáno, jak se jim spí a jaké mají spánkové rituály. Jak spí se svěřili odborníci jako Pavel Ungr, Daniel Gamrot nebo Robert Vlach. A co z průzkumu vyšlo?
Podívejte se na podrobné výsledky spánkového průzkumu.
Studujte nejen obor, ve kterém podnikáte, ale a rozvíjejte se ve všech směrech, které vám pomohou ke kvalitnímu životu a spánku.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 týdnem
Před 3 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |