Inzerce

Smlouva o dílo: Kdy se vám ji vyplatí použít?

Snad každý, kdo podniká, se dříve či později setká s pojmem smlouva o dílo. Co to však je za smlouvu? K čemu slouží a jak ji nejlépe využít?

Inzerce

Zákon poměrně suše uvádí, že smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje na svůj náklad a nebezpečí provést pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu.

Dílem se přitom rozumí zhotovení určité věci (např. i webové stránky či aplikace do mobilu), nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem (např. programování).

Právníci se vyžívají v odlišování kupní smlouvy a smlouvy o dílo. Na toto téma alespoň poznamenáme, že problém v odlišení kupní smlouvy a smlouvy o dílo nastává zejména v případě smluv o dodání věci, která ještě nebyla vyrobena. Tu můžete totiž koupit nebo nechat zhotovit. Smlouva o dílo to řeší zejména pokud je “dílem” hlavně činnost a ne jen přeprodej nebo pokud se věc vyrábí z materiálu dodaného objednatelem.

Důležité je, že smlouva o dílo přesně určuje odpovědnost jednotlivých strana a umožňuje i řešení otázky více prací, u které často dojde na nejvíce svárů.

V případě provádění díla s nehmotným výsledkem se u díla použije tzv. zásada účelovosti. To znamená, že zhotovitel dílo poskytl objednateli k účelu vyplývajícímu ze smlouvy a je tedy důležité účel vymezit a pak případné nefunkční dílo nepřevzít či reklamovat.

Kvalitní a aktuální smlouvu o dílo můžete získat na našich stránkách.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy