Inzerce

Smlouva o dílo: Kdy se vám ji vyplatí použít?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty

Snad každý, kdo podniká, se dříve či později setká s pojmem smlouva o dílo. Co to však je za smlouvu? K čemu slouží a jak ji nejlépe využít?

Inzerce

Zákon poměrně suše uvádí, že smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje na svůj náklad a nebezpečí provést pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu.

Dílem se přitom rozumí zhotovení určité věci (např. i webové stránky či aplikace do mobilu), nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem (např. programování).

Právníci se vyžívají v odlišování kupní smlouvy a smlouvy o dílo. Na toto téma alespoň poznamenáme, že problém v odlišení kupní smlouvy a smlouvy o dílo nastává zejména v případě smluv o dodání věci, která ještě nebyla vyrobena. Tu můžete totiž koupit nebo nechat zhotovit. Smlouva o dílo to řeší zejména pokud je “dílem” hlavně činnost a ne jen přeprodej nebo pokud se věc vyrábí z materiálu dodaného objednatelem.

Důležité je, že smlouva o dílo přesně určuje odpovědnost jednotlivých strana a umožňuje i řešení otázky více prací, u které často dojde na nejvíce svárů.

V případě provádění díla s nehmotným výsledkem se u díla použije tzv. zásada účelovosti. To znamená, že zhotovitel dílo poskytl objednateli k účelu vyplývajícímu ze smlouvy a je tedy důležité účel vymezit a pak případné nefunkční dílo nepřevzít či reklamovat.

Kvalitní a aktuální smlouvu o dílo můžete získat na našich stránkách.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing zákaznické podpory e-shopu: Jak probíhá v praxi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání

Pro předplatitele
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

Pro předplatitele
michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek