Inzerce

Inzerce

Smlouva o dílo: Kdy se vám ji vyplatí použít?

Snad každý, kdo podniká, se dříve či později setká s pojmem smlouva o dílo. Co to však je za smlouvu? K čemu slouží a jak ji nejlépe využít?

Inzerce

Zákon poměrně suše uvádí, že smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje na svůj náklad a nebezpečí provést pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu.

Dílem se přitom rozumí zhotovení určité věci (např. i webové stránky či aplikace do mobilu), nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem (např. programování).

Právníci se vyžívají v odlišování kupní smlouvy a smlouvy o dílo. Na toto téma alespoň poznamenáme, že problém v odlišení kupní smlouvy a smlouvy o dílo nastává zejména v případě smluv o dodání věci, která ještě nebyla vyrobena. Tu můžete totiž koupit nebo nechat zhotovit. Smlouva o dílo to řeší zejména pokud je “dílem” hlavně činnost a ne jen přeprodej nebo pokud se věc vyrábí z materiálu dodaného objednatelem.

Důležité je, že smlouva o dílo přesně určuje odpovědnost jednotlivých strana a umožňuje i řešení otázky více prací, u které často dojde na nejvíce svárů.

V případě provádění díla s nehmotným výsledkem se u díla použije tzv. zásada účelovosti. To znamená, že zhotovitel dílo poskytl objednateli k účelu vyplývajícímu ze smlouvy a je tedy důležité účel vymezit a pak případné nefunkční dílo nepřevzít či reklamovat.

Kvalitní a aktuální smlouvu o dílo můžete získat na našich stránkách.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

petr-pilin-web

IT ve firmách: Kdy se vyplatí investovat do cloudu? | Petr Pilin (iPodnik)

Právě vyšlo

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

patrik-babinec-web

Růst e-shopu v době covidu a predikce do budoucna | Patrik Babinec (Skladon.cz)

stable-web

Prodej firmy očima zaměstnance | Lukáš Nesměrák a Petr Šmída (Stable.cz)

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

Inzerce