Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

SEO tipy a triky pro začátečníky v roce 2018

inzerce
Před 6 roky

Optimalizace stránek pro vyhledávače, známější pod zkratkou SEO, je běh na dlouhou trať. Doby, kdy pro slušné umístění ve vyhledávačích stačilo nacpat do textu hromadu klíčových slov a sehnat spoustu odkazů z leckdy pochybných zdrojů, je dávno pryč.

Vyhledávače jsou mnohem chytřejší než před několika lety. Jsou vybaveny prvky umělé inteligence, a používají technologie strojového učení.

Dnešní SEO je proto mnohem složitější proces, který vyžaduje pečlivou přípravu. Tvorba webových stránek by proto měla probíhat od začátku s ohledem na SEO. Volbou správné strategie si usnadníme celý proces optimalizace, a zbavíme se budoucích překážek na cestě k úspěchu.

SEO tipy a triky pro On-Page optimalizaci (optimalizaci webu zevnitř)

Inzerce

Do kategorie On-Page můžeme zařadit faktory ovlivňující výkon stránky ve vyhledávačích, které jsou přímo spjaty s jejím obsahem. Například:

  • Správné používání HTML značek. Vyhledávač díky tomu pozná, které části stránky jsou důležité
  • Kvalitní struktura kódu
  • Validita kódu
  • Kvalita obsahu
  • Správné prolinkování webu.
  • Správná struktura URL adres
  • Správné používání tagů „title“, „description“ a nadpisů
  • Používání správných klíčových slov

a mnoho dalších. Pečlivým vyladěním on-page faktorů, můžete zlepšit hodnocení stránky, které se příznivě podepíše na umístění ve výsledcích vyhledávání.

Vytvořte unikátní titulek pro každou stánku vašeho webu

Mít na všech stránkách webu stejný, nebo velmi podobný titulek je velká chyba, která rozhodně budování organické návštěvnosti neprospěje. Vytvořit pro každou stránku na webu originální a čtivý titulek je samozřejmě obtížné, obzvláště v případě e-commerce webů, ale rozhodně to za tu námahu stojí.

Vkládejte do titulků „long tail“ klíčová slova

Řekněme, že chcete stránku optimalizovat na frázi „bílé tričko“. Optimalizace na podobnou frázi je však těžší, než optimalizace na frázi „levné bavlněné bílé tričko“ Na tuto „long tail“ frázi se dostanete nahoru mnohem rychleji, a časem se začnete umisťovat i na původní frázi.

Pracujte se synonymy

Vložte své hlavní klíčové slovo do tagu H1. Ale v ostatních nadpisech H2 a H3 se snažte použít synonyma, aby stránka nevypadala přeoptimalizovaná.

Publikujte delší články

Některé SEO studie ukazují, že existuje souvislost mezi délkou obsahu a umístěním ve vyhledávači. Neznamená to však publikovat dlouhé texty za každou cenu. Důležitý je hlavně přínos pro návštěvníky. Přesto může publikování článků s 1000 a více slovy pomoci vašemu umístění.

Používejte v textu LSI klíčová slova

Zkratka LSI znamená v tomto případě „Latent Semantic Indexing“. Jde o to, že byste měli používat v textu synonyma a tematicky podobné výrazy k vašemu hlavnímu klíčovému slovu. Umožníte tak vyhledávačům lépe pochopit, o čem stránka ve skutečnosti je.

Používejte obrázky

Uživatelé často nedočtou text do konce, protože jim připadá příliš nudný. Proložení textu obrázky přitáhne jejich pozornost zpět.

Používejte v tagu „title“ modifikátory klíčových slov

Modifikátory jsou slova, které lidé často připojují na začátek nebo konec svého vyhledávacího dotazu. Například někdo, kdo hledá zahradní gril, napíše do vyhledávače „nejlepší plynový zahradní gril levně“. Časté modifikátory klíčových slov jsou:

  • Levně (levný, levná…)
  • Sleva
  • Akce
  • Nejlepší
  • Recenze
  • Současný rok, tedy 2018

Použijte klíčové slovo v prvním odstavci textu

Jedná se o poměrně starou SEO techniku, která už možná nemá takový význam jako v minulosti. Každopádně však není na škodu, a i pro návštěvníky je dobré, když se hned na začátku ujistí, že jsou na správném místě.

Vložte do textu linky na autoritativní zdroje

Linky na autoritativní zdroje pomohou zvýšit důvěryhodnost vašeho textu. Pomůže vám to zlepšit pozice ve vyhledávání? Google tuto informaci zatím nepotvrdil, ale výzkumy ukazují, že linky na autoritativní zdroje mohou skutečně pomoci.

Používejte správnou architekturu webu

Návštěvník by měl dosáhnout vnitřních stránek webu na co nejmenší počet kliknutí. Volte proto takové uspořádání, abyste měli co nejméně vnořených kategorií. Získáte tím kratší URL, které se bude lépe pamatovat, a usnadníte tím robotům procházení a indexaci webu.

Jak najít nejlepší klíčová slova pro váš projekt

Důležitou součástí on-page SEO je správný výběr klíčových slov. Výzkum klíčových slov vám umožní zjistit, co vaši potenciální zákazníci hledají. Dá vám možnost optimalizovat obsah tak, abyste návštěvníkům nabídli přesně to, co potřebují.

Správný výběr klíčových slov

Mnozí webmasteři vybírají klíčová slova pro své projekty pouze na základě statistik o počtu hledání a konkurenčnosti. To je však chyba. Mnohem důležitějším ukazatelem kvality klíčových slov, je obchodní potenciál. Některá klíčová slova prostě přinášejí mnohem více konverzí. Budovat SEO na výrazy, které sice přivedou návštěvníky, ale nepřinesou vám dostatek peněz v konverzích, je zbytečné plýtvání prostředky.

Jak poznat klíčová slova s obchodním potenciálem?

Pokud používáte pro hledání nových klíčových slov nástroje od Google Adwords nebo Sklik, soustřeďte se na to, jaká je průměrná cena za kliknutí. Čím vyšší je průměrná cena, tím vyšší má slovní spojení komerční potenciál.

Najděte nová klíčová slova

Kde hledat stále nová klíčová slova pro svůj obsah? Skvělým zdrojem jsou knihy na Amazonu. Najděte na Amazonu nejpopulárnější knihy, které se týkají vašeho oboru. Poté si prohlédněte seznam kapitol. Název každé kapitoly je potenciální nové klíčové slovo. Následně prožeňte tyto výrazy plánovačem klíčových slov, a zjistěte jejich hledanost a komerční potenciál.

Zdrojem nových klíčových slov mohou být i konference

Dalším podobným zdrojem nových klíčových slov jsou programy konferencí. Na konferencích se probírají témata a informace, za které jsou lidé ochotni platit velké peníze. Každá položka v programu konference může být klíčové slovo s vysokým potenciálem, které lze využít v SEO.

Související vyhledávací dotazy

Do vyhledávacího políčka Google napište nějaké vysoce konkurenční klíčové slovo. Například „ubytování v Praze„. Zároveň se vám zobrazí související vyhledávací dotazy, například „ubytování v Praze levně“. Související klíčová slova můžete ještě vylepšit použitím znaku „_“ na místo, kde chcete dotaz rozšířit. Pokud napíšete „ubytování _ v Praze“, zobrazí se vám i výrazy typu „ubytování pro cizince v Praze“. Tato SEO technika je sice již starší, ale pořád skvěle funguje.

Off-Page SEO tipy

Jedním z hlavních SEO kritérií, pomocí kterého vyhledávače posuzují stránky, jsou off-page faktory. Jak z názvu vyplývá, jde o faktory, které nemůžeme přímo ovlivnit, například:

  • Zpětné odkazy na vaše stránky
  • Důvěryhodnost a autorita
  • Historie webu
  • Sociální signály (Sdílení na sociálních sítích, lajky)

Vyhněte se nekvalitním zpětným odkazům

Mnoho začínajících projektů dělá osudovou chybu, a při získávání zpětných linků nehledí příliš na kvalitu. Hlavně když je jich hodně, a je to levné. Bohužel pro ně, vyhledávače umí podobné linky detekovat a penalizace stránky na sebe nenechá dlouho čekat. Kterým typům odkazů se rozhodně vyhnout?

  • Odkazy z nerelevantních stránek. Relevance je pro hodnocení Google velice důležitá. Odkazům ze stránek, které nemají s vaším obsahem nic společného, přikládají vyhledávače pouze malou váhu.
  • Kupované odkazy z PBN (Private blog network). Privátní sítě, vytvořené za účelem prodeje odkazů, byly před několika lety velice populární. Odkazy z těchto zdrojů mohou sice někdy fungovat i dnes, ale riziko penalizace je příliš veliké.
  • Odkazy ze stránek s velkým počtem odchozích odkazů. Čím více odkazů je na stránce, tím menší váhu jim Google přikládá.
  • Odkazy z takzvaných PR stránek. Jde o další v minulosti velmi oblíbenou praktiku, která už dnes prakticky nefunguje. Pokud na vás odkazuje web se spoustou vzájemně nesouvisejícího obsahu, s minimální návštěvností, nemůže to vašemu webu přinést nic pozitivního.
  • Automaticky vytvořené linky. Další „black hat“ SEO taktika, nad kterou se zavřela voda již před lety. Odkazům, vytvářeným za pomoci automatizovaných nástrojů, byste se měli vyhýbat jako moru.

Získejte kvalitní zpětné linky z autoritativních stránek

Odkazy z autoritativních stránek jsou pro vyhledávače jedním z nejvýznamnějších signálů, podle kterých posuzují kvalitu vaší stránky. Najděte weby, které jsou autoritou ve vašem oboru, a snažte se získat odkaz například výměnou za spolupráci. Budování dobrých mezilidských vztahů je v získávání kvalitních odkazů velice důležité.

Guest posty

Mnoho kvalitních a autoritativních webů vám umožní takzvaný Guest posting. Zveřejní na svých stránkách váš článek, ve kterém můžete umístit odkaz.

Broken link building

Na stránkách velkých, autoritativních webů, se může nacházet mnoho odkazů na stránky, které již neexistují. Prohledejte web, ze kterého chcete získat odkaz pomocí programu Xenu nebo Screaming Frog, a najděte odkazy, které hlásí chybu 404. Poté na svém webu vytvořte kvalitní náhradu, upozorněte webmastera na nefunkční link, a nabídněte mu svoji stránku jako alternativu.

Kvalitní zpětný odkaz vám přivede návštěvníky

Jedním z hlavních kritérií pro získání zpětného odkazu by měli být návštěvníci, kteří skrz něj přijdou. Odkaz, na který nikdo nekliká je zbytečný a tak ho také vyhledávače berou. To je také důvod, proč odkazy z patiček, nebo PR webů bez návštěvnosti, nemají téměř žádnou váhu.

Právě teď už víte více než většina všech online podnikatelů o tom, na co byste se měli zaměřit s vaším SEO v roce 2018!

Čím dříve se na úpravy vaší strategie vrhnete, tím lépe! Začít je potřeba ihned… počítejte s tím, že se vlna výsledků dostaví nejdříve v řádech měsíců.

Vrhněte se na to!

Že jste nějaké zmíněné metody už stihli zavést? Neváhejte se s námi v komentářích podělit, jak ve vašem případě zafungovaly!

Potřebovali byste se na něco zeptat? I v tomto případě nám neváhejte zanechat komentář! V naší online marketingové agentuře Topranker.cz jsme vám ochotni s čímkoli poradit!

Zdroj obrázků: Topranker.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)

jaroslav-pokorny-web

Účetnictví e-shopu: Jak nad ním přemýšlet? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)