Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Richard Galovič: Jak se podniká s historickou značkou Favorit?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 190 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Kola značky Favorit si svou největší slávu zažily v dobách socialismu. Mnohokrát jsem se dočetl, že byly velkým snem tehdejší mládeže, ale že na nich jezdily i tehdejší cyklistické hvězdy. Slovenský podnikatel Richard Galovič značku začal obnovovat. Jak to dělá a co takový byznys obnáší? To bylo tématem našeho rozhovoru.

Historie značky a mediální prostor zadarmo. To jsou jen některé z „bonusů“, které Richard Galovič zakoupením značky získal. Za její obnovou je ale mnoho velmi náročných příprav, analýz a hlavně návrhů nových kol, které se neprodávají za zrovna malé peníze.

V rozhovoru jsme si povídali třeba o tom, proč celá značka tak upadla, jak se ji dá obnovit a jak vznikaly návrhy prvních kol, které dnes Favorit prodává. Rozhovor si můžete přehrát i v našem podcastu o podnikání.

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč Richard Galovič zakoupil zrovna značku Favorit?
  • V čem viděl na trhu největší potenciál?
  • Kolik ho tato akvizice stála?
  • Jak vznikaly prototypy prvních kol?
  • Jak se dnes Favorit prodává a jak se mu daří?
  • Jak nad byznysem Richard Galovič přemýšlí?

Na našem webu najdete spoustu rozhovorů o začátcích podnikání, ale třeba i o osobním rozvoji. Vyzpovídali jsme pro vás stovky podnikatelů a dalších osobností. Všechny rozhovory najdete v této rubrice.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Další podnikatelé, kteří tu s vámi sdílí své know-how:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Jiří Rostecký

5 nejpodceňovanějších oblastí českých e-shopů

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

kohut-duda-web

Logistika e-shopů: Jak jsme na tom v Česku? | Marek Duda a Tomáš Kohút

Právě vyšlo

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

Mirek

Před 5 roky

Richarda Galoviče jsem potkal když s Favoritem začínál. Tehdy mi vyprávěl velmi optimistické vize o tom kolik kol prodají a že nechce prodávat jen kola, ale vytvořit love brand kam budou patřit doplňky, kavárny a bude to takový ekosystém jako má třeba Apple. Už tehdy jsem měl pochybnosti zda se v u nás na SK najde dostatek zákazníků. Jak to po letech dopadlo víme. Z ekonomického hlediska mi to přijde jako obří fail. Nalilo se do toho minimálně 120M a obrat bude max 50M. Na začátku o zahraničí vůbec nehovořil a ono to má svojí logiku. Favorit venku nikdo nezná. Ano, něco málo se do zahraničí prodalo. Ale to byl jiný trh a jiná doba. Existovala pouze silniční kola a z pohledu kontextu co byl u nás bylo bráno za úspěch jakýkoliv prodej ikdyž na dotyčným trhu se mohlo jednat v podstatě o margináli. Tak či onak přeji Favoritu světlé zítřky, bylo by škoda kdyby opět zaniknul.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Inzerce