Inzerce

Inzerce

Pronajímáte si nové firemní kanceláře? Dejte si pozor na časté chyby ve smlouvách

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Představme si situaci, kdy si potřebuji pronajmout nové firemní prostory. Třeba kanceláře. Co si mám dát do smlouvy? Co nejčastěji podnikatelé v takových smlouvách podceňují?

Inzerce

Málokterý podnikatel si je vědom toho, jaká je zákonná úprava nájemní smlouvy nebytových prostor. I staré smlouvy se totiž povinně řídí tzv. novým občanským zákoníkem. Ten na jednu stranu umožňuje stranám značnou volnost, na druhé straně může díky tomu nájemní vztah nejednoho začínajícího podnikatele zaskočit.

Ve smlouvě je potřeba se zaměřit na její trvání. Není výhodné ji uzavřít na příliš dlouhou dobu určitou. Pak není vztah flexibilní a může se stát, že se stane smlouva (a požadovaný nájem) železnou koulí táhnoucí podnikatele neúprosně na dno. Kompromisním řešením může být smlouva na delší dobu, ale s několika milníky, kdy ji lze ukončit (např. po roce a po třech letech účinnosti).

Dále se doporučuji soustředit na dohodou o úpravách a rekonstrukcích nových prostor. Ať na konci není potřeba doplácet za uvedení do předešlého stavu horentní částku.

Chytré je si sjednat možnost prostor podnajmout, např. spolupracujícímu freelancerovi či dceřiné společnosti, ať ho můžete maximálně využít.

Pronajímatel má naopak zájem na klauzuli o zvyšování nájmu či na “kauci”, tedy jistotě složené na začátku vztahu.

S konkrétními otázkami a požadavky doporučuji oslovit právníka, protože každá smlouva je trochu jiná a každý má trochu jiné zájmy a nároky.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa s právními tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Nákup kryptoměn: Jak na něj? | Adam Neuberger (Probinex)

igor-strecko-web

Konsolidace na webhostingovém trhu | Igor Strečko (Webglobe)

michal-vojak-web

Product Discovery: Neutrácejte peníze na nápady bez smyslu | Michal Voják (DesignDev)

Právě vyšlo

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

Nejoblíbenější

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Premium
michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz