Inzerce

Inzerce

Právní minimum, které by měl znát každý začínající podnikatel na internetu

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Komerční sděleníVideo Podnikání na internetu se ničím zásadním nevymyká běžnému podnikání. Zjednodušeně můžeme říci, že podnikatelem je každý, kdo soustavně vyvíjí výdělečnou činnost a dává při tom všanc své jméno, svou odpovědnost.

Inzerce

K podnikání je potřeba pořádat o živnost, anebo za tím účelem založit obchodní společnost. Dále je nezbytné se přihlásit k dani z příjmů a případně i k dalším daním a odvodům. Neradno je zapomínat i na registraci u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Kromě povinných registrací doporučujeme obstarat si i ochrannou známku, která bude právně symbolizovat celý internetový business.

Tím to však nekončí. K realizaci podnikatelské vize je potřeba objednat web, prostory či produkty. Jaké smlouvy doporučujeme uzavřít? Často se začíná s dohodou o mlčenlivosti. Tzv. NDA. se uzavírá za účelem prvotního zpřístupnění dat a informací, aby se vyloučilo jejich zneužití.

Při přípravě webu je důležité se chránit zejména před vadným a neřádným plněním např. ve smlouvě o dílo. Nezřídka se pak zapomíná na jasnou licenční smlouvu např. ke grafickému řešení či k jiným doplňkům. Pozor dávejte také na tzv. „vendor lock“, tedy situaci, kdy se zavazujete vše vázat třeba na konkrétní software a jste tak do budoucna odkázáni jen na jednoho dodavatele.

Série videí s právními radami pro internetové podnikatele je natočena společně s Dostupným advokátem.

Další právní tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-web

EET: Jak se týká on-line podnikatelů, freelancerů a agentur?

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

jan-lastuvka-web

Čínská e-commerce: Co se z ní můžeme naučit? | Jan Laštůvka

Právě vyšlo

Premium
jan-vlachynsky-web

Jan Vlachynský: Jak být dobrým šéfem?

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

adam-neuberger-web

Nákup kryptoměn: Jak na něj? | Adam Neuberger (Probinex)

Nejoblíbenější

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

Premium
david-spinar-web

David Špinar (Miton): Jak řídit firmu přes čísla a dělat lepší rozhodnutí?

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy