Inzerce

Právní minimum, které by měl znát každý začínající podnikatel na internetu

Komerční sděleníVideo Podnikání na internetu se ničím zásadním nevymyká běžnému podnikání. Zjednodušeně můžeme říci, že podnikatelem je každý, kdo soustavně vyvíjí výdělečnou činnost a dává při tom všanc své jméno, svou odpovědnost.

Inzerce

K podnikání je potřeba pořádat o živnost, anebo za tím účelem založit obchodní společnost. Dále je nezbytné se přihlásit k dani z příjmů a případně i k dalším daním a odvodům. Neradno je zapomínat i na registraci u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Kromě povinných registrací doporučujeme obstarat si i ochrannou známku, která bude právně symbolizovat celý internetový business.

Tím to však nekončí. K realizaci podnikatelské vize je potřeba objednat web, prostory či produkty. Jaké smlouvy doporučujeme uzavřít? Často se začíná s dohodou o mlčenlivosti. Tzv. NDA. se uzavírá za účelem prvotního zpřístupnění dat a informací, aby se vyloučilo jejich zneužití.

Při přípravě webu je důležité se chránit zejména před vadným a neřádným plněním např. ve smlouvě o dílo. Nezřídka se pak zapomíná na jasnou licenční smlouvu např. ke grafickému řešení či k jiným doplňkům. Pozor dávejte také na tzv. „vendor lock“, tedy situaci, kdy se zavazujete vše vázat třeba na konkrétní software a jste tak do budoucna odkázáni jen na jednoho dodavatele.

Série videí s právními radami pro internetové podnikatele je natočena společně s Dostupným advokátem.

Další právní tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-web

EET: Jak se týká on-line podnikatelů, freelancerů a agentur?

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

jan-lastuvka-web

Čínská e-commerce: Co se z ní můžeme naučit? | Jan Laštůvka

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek