PR článek si někteří lidé nesprávně vysvětlují jako PageRank článek. PR je však v tomto případě zkratka anglického výrazu Public relations, což v překladu označuje vztahy s veřejností.
PR články jsou skvělou formou linkbuildingu, díky nimž dokážete zlepšit pozice své stránky ve vyhledávačích, získat návštevnost, ale také si můžete zvýšit PageRank nebo S-rank. Hlavně z tohoto důvodu si někteří lidé myslí, že PR článek je zkratka pro PageRank článek. PR (Public relations) články jsou však populární dlouhé roky a jejich význam je daleko rozsáhlejší než jen v budování zpětných odkazů. Slouží také jako reklama, propagace firmy, nebo konkrétních služeb a produktů.
PR článek je psán většinou pozitivně, aby lidi zaujal. V článku jsou rozmístěny odkazy na vaši stránku. Většinou je počet odkazů maximálně 3 až 4. Článek by měl být psán tak, aby čtenář klikl na odkaz, pokud ho dané téma zajímá. Délka PR článku se pohybuje většinou v rozmezí okolo 1 normostrany, což je 1800 znaků včetně mezer. Odkazy by samozřejmě měly obsahovat klíčová slova nebo výrazy, na které se chcete zaměřit.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Je hned několik možností, kde se dá takový PR článek umístit. PR články můžete vložit do specializovaných PR webů nebo pomocí na to vytvořených systémů si můžete PR článek koupit a umístit na vámi vybraný web.
Existují katalogy PR článků, které byly vytvořeny právě za účelem publikování PR článků. Jedná se o jednu z nejběžnějších možností, jak vložit PR článek a získat tak zpětný odkaz. Vkládání do PR webů je většinou zdarma, ale najdou se i výjimky, kde si za vložení článku musíte zaplatit.
PR weby jsou založeny na podobném principu, jako je registrace do katalogů webových stránek, ale tyto weby vypadají více přirozeně, protože mají formu blogu, kde umístěte své články s odkazy. Neslouží však na propagaci, ale hlavně na získávání zpětných odkazů a vylepšování pozic ve vyhledávačích. Velký seznam PR webů najdete na seznamprwebu.cz.
PR článek si můžete i zakoupit. Některé weby, hlavně blogy, poskytují prostor na svém webu pro placené PR články. Existuje několik specializovaných systémů, které sdružují weby, které poskytují prostor pro PR články. Tam si můžete vybrat stránku, která vám nejvíce vyhovuje a zakoupit si PR článek.
Jde o stránky:
Weby, kam umístíte svoje články, však vybírejte s rozvahou a všímejte si například následujících skutečností:
Kam umisťujete PR články vy? A necháváte si články napsat, nebo si je píšete sami?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 7 hodinami
Před 7 hodinami
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Linki
Před 11 roky
V článku by mělo být také uvedeno, že používání PR webů je strategie za zenitem, Google se na tento typ obsahu zaměřuje a v současnosti se jedná o typickou ukázku tzv. jízdy na mrtvém koni. Zde http://404m.com/2012/07/04/jak-poznat-tucnaka-a-pandu/ například ukázka zkušeností jednoho majitele PR webu.
Odpovědět »
Vladimír Macko
Před 11 roky
Rád bych podotkl, že Google není jediný vyhledávač. Proto, že „používání PR webů je za zenitem“ platí hlavně pro Google, který to může penalizovat, protože ten by nejraději penalizovat vše, co není přirozené. Je však možné se zaměřovat i na jiné vyhledávače.
Odpovědět »
Linki
Před 11 roky
Vladimír Macko: pokud máte na mysli Seznam, není daleko doba, kdy bude s takovým typem obsahu také bojovat, ergo se jedná o pochybnou investici. Jiné vyhledávače hrají v tuzemsku zanedbatelnou roli.
Odpovědět »
Ráček
Před 11 roky
Je docela problém s tím, že nikdo nezná přesný algoritmus vyhledávačů … tzn. vše by mělo být k dobru pokud to nebude ve velikém množství. To je můj názor ovšem netřeba správný.
http://ultrafinance.cz
Odpovědět »
Linki
Před 11 roky
Ráček: není pravda, že vše je k dobru, jsou odkazy, které vám zajistí nemilou zprávu od Google v jejich službě Google Webmaster. Ta vás upozorní na nepřirozené odkazy, důsledky jsou pak jasné, pokles návštěvnosti z jednoho ze dvou dominantních vyhledávačů může způsobit i existenční problémy.
Sám jsem minimálně jeden takový web analyzoval pro klienta a jednoznačně se propadl v SERP, neboť jeho web stál pouze na mase odkazů z katalogů. Totéž se časem stane i PR článkům.
Odpovědět »
Ahmed
Před 11 roky
Norme1lned, nenorme1lned, to neřešedm. Před lety jsem prove1hal předležitost rgivstroeat dome9nu macich.cz, tuhle chybu nechci opakovat Různfdch dome9n me1m asi čtyřicet, takže těch pe1r Macichů mezi nimi nehraje zase takovou roli.
Odpovědět »
Martin Pěnička
Před 9 roky
Vzhledem k tomu, že vyhledávače změnily algoritmy, jde to hůře. Z tohoto důvodu jsem velké množství odkazů na patičce jsem musel posunout do jedné stránky. Mně se to stalo, pak jsem mi vrátil zpět pagerank.
Odpovědět »
Libor Prokeš
Před 7 roky
Dobrý den kam je podle Vás dobré vkládát zpětné odkazy? jedná se mi jestli je to jedno nebo je lepší tematiské weby ? Kdyby jste někdo měl typ tak se ozvěte.
http://www.autodoleva-prokes.cz
Odpovědět »