Inspirace pro vaše podnikání a marketing

PR články: Využijte je k budování zpětných odkazů a zvyšte své pozice ve vyhledávačích

Článek je již starší, a proto může obsahovat chybné informace.

PR článek si někteří lidé nesprávně vysvětlují jako PageRank článek. PR je však v tomto případě zkratka anglického výrazu Public relations, což v překladu označuje vztahy s veřejností.

PR články jsou skvělou formou linkbuildingu, díky nimž dokážete zlepšit pozice své stránky ve vyhledávačích, získat návštevnost, ale také si můžete zvýšit PageRank nebo S-rank. Hlavně z tohoto důvodu si někteří lidé myslí, že PR článek je zkratka pro PageRank článek. PR (Public relations) články jsou však populární dlouhé roky a jejich význam je daleko rozsáhlejší než jen v budování zpětných odkazů. Slouží také jako reklama, propagace firmy, nebo konkrétních služeb a produktů.

PR článek je psán většinou pozitivně, aby lidi zaujal. V článku jsou rozmístěny odkazy na vaši stránku. Většinou je počet odkazů maximálně 3 až 4. Článek by měl být psán tak, aby čtenář klikl na odkaz, pokud ho dané téma zajímá. Délka PR článku se pohybuje většinou v rozmezí okolo 1 normostrany, což je 1800 znaků včetně mezer. Odkazy by samozřejmě měly obsahovat klíčová slova nebo výrazy, na které se chcete zaměřit.

Kam vložit PR články?

Je hned několik možností, kde se dá takový PR článek umístit. PR články můžete vložit do specializovaných PR webů nebo pomocí na to vytvořených systémů si můžete PR článek koupit a umístit na vámi vybraný web.

PR weby

Existují katalogy PR článků, které byly vytvořeny právě za účelem publikování PR článků. Jedná se o jednu z nejběžnějších možností, jak vložit PR článek a získat tak zpětný odkaz. Vkládání do PR webů je většinou zdarma, ale najdou se i výjimky, kde si za vložení článku musíte zaplatit.

PR weby jsou založeny na podobném principu, jako je registrace do katalogů webových stránek, ale tyto weby vypadají více přirozeně, protože mají formu blogu, kde umístěte své články s odkazy. Neslouží však na propagaci, ale hlavně na získávání zpětných odkazů a vylepšování pozic ve vyhledávačích. Velký seznam PR webů najdete na seznamprwebu.cz.

Koupě PR článku

PR článek si můžete i zakoupit. Některé weby, hlavně blogy, poskytují prostor na svém webu pro placené PR články. Existuje několik specializovaných systémů, které sdružují weby, které poskytují prostor pro PR články. Tam si můžete vybrat stránku, která vám nejvíce vyhovuje a zakoupit si PR článek.

Jde o stránky:

Podle čeho si vybrat web:

Weby, kam umístíte svoje články, však vybírejte s rozvahou a všímejte si například následujících skutečností:

  • návštěvnost webu – pokud má stránka vyšší návštěvnost, pomocí PR článku můžete získat více reálných zákazníků – čím vyšší návštěvnost stránky, tím lépe pro vaši stránku,
  • PageRank, S-rank – vybírejte si stránky, které mají nějaké ty ranky, aby mohly část z nich předat vašemu webu. Pokud stránka nebude mít ranky, ale bude mít vysokou návštěvnost, je zde rovněž dobré umístit článek, a to z hlediska propagace,
  • počet externích odkazů – čím je na stránce více externích odkazů, tím je méně zajímavá,
  • cena za článek – cena za článek by neměla být přehnaná,
  • zaměření webu – web, kde chcete umístit PR článek, by měl být se stejnou nebo podobnou tematikou jako vaše stránka.

Kam umisťujete PR články vy? A necháváte si články napsat, nebo si je píšete sami?

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Komentáře čtenářů: 8

  1. Linki

    -

    V článku by mělo být také uvedeno, že používání PR webů je strategie za zenitem, Google se na tento typ obsahu zaměřuje a v současnosti se jedná o typickou ukázku tzv. jízdy na mrtvém koni. Zde http://404m.com/2012/07/04/jak-poznat-tucnaka-a-pandu/ například ukázka zkušeností jednoho majitele PR webu.

    Odpovědět
    • Vladimír Macko

      -

      Rád bych podotkl, že Google není jediný vyhledávač. Proto, že „používání PR webů je za zenitem“ platí hlavně pro Google, který to může penalizovat, protože ten by nejraději penalizovat vše, co není přirozené. Je však možné se zaměřovat i na jiné vyhledávače.

      Odpovědět
  2. Linki

    -

    Vladimír Macko: pokud máte na mysli Seznam, není daleko doba, kdy bude s takovým typem obsahu také bojovat, ergo se jedná o pochybnou investici. Jiné vyhledávače hrají v tuzemsku zanedbatelnou roli.

    Odpovědět
  3. Ráček

    -

    Je docela problém s tím, že nikdo nezná přesný algoritmus vyhledávačů … tzn. vše by mělo být k dobru pokud to nebude ve velikém množství. To je můj názor ovšem netřeba správný.
    http://ultrafinance.cz

    Odpovědět
    • Linki

      -

      Ráček: není pravda, že vše je k dobru, jsou odkazy, které vám zajistí nemilou zprávu od Google v jejich službě Google Webmaster. Ta vás upozorní na nepřirozené odkazy, důsledky jsou pak jasné, pokles návštěvnosti z jednoho ze dvou dominantních vyhledávačů může způsobit i existenční problémy.
      Sám jsem minimálně jeden takový web analyzoval pro klienta a jednoznačně se propadl v SERP, neboť jeho web stál pouze na mase odkazů z katalogů. Totéž se časem stane i PR článkům.

      Odpovědět
  4. Ahmed

    -

    Norme1lned, nenorme1lned, to neřešedm. Před lety jsem prove1hal předležitost rgivstroeat dome9nu macich.cz, tuhle chybu nechci opakovat Různfdch dome9n me1m asi čtyřicet, takže těch pe1r Macichů mezi nimi nehraje zase takovou roli.

    Odpovědět
  5. Martin Pěnička

    -

    Vzhledem k tomu, že vyhledávače změnily algoritmy, jde to hůře. Z tohoto důvodu jsem velké množství odkazů na patičce jsem musel posunout do jedné stránky. Mně se to stalo, pak jsem mi vrátil zpět pagerank.

    Odpovědět
  6. Libor Prokeš

    -

    Dobrý den kam je podle Vás dobré vkládát zpětné odkazy? jedná se mi jestli je to jedno nebo je lepší tematiské weby ? Kdyby jste někdo měl typ tak se ozvěte.
    http://www.autodoleva-prokes.cz

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu