Trápí vás, jak získat nové zákazníky? Nevysílejte zběsile reklamy na všechny strany ani nepobíhejte v kostýmu párku v rohlíku po ulici. Raději oslovujte potenciální zákazníky v jednotlivých fázích nákupu. Myslete při vytváření marketingové strategie na See Think Do Care model a vybudujete si cestu k zákazníkovu srdci pomalými krůčky. Prozradíme vám, jak (nejen) v obsahovém marketingu použít tuto strategii co nejúčinněji.
See Think Do Care, zkráceně S-T-D-C, je obchodní strategie, která zohledňuje všechny fáze obchodního rozhodování. Díky ní dokážete prodávat zákazníkům ještě předtím, než vás vůbec budou znát.
Pomůže vám také myslet na všechny zákazníky napříč celým obchodním procesem a vyvářet pro ně adekvátní obsah. Tím připravíte přirozenou cestu, po které vaši zákazníci budou pozvolna kráčet a promění se v platící nakupující.
Podívejte se na všechny rozhodovací fáze, kterými klienti procházejí, a jaký typ obsahu je pro ně vhodný v kontextu online marketingu.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Do fáze See spadá nejširší skupina lidí. Jedná se totiž prakticky o všechny uživatele internetu vyhledávající věci, které je zajímají. Tito lidé ještě pravděpodobně vůbec neuvažují o nákupu nějakého zboží nebo služby, ale vlastně se zajímají o to, co nabízíte.
Například ženy vyhledávající nové recepty na vaření. Čtou si rady a tipy, jak udělat pokrmy chutnější, inspirují se kulinářskými nápady apod. Pokud prodáváte bio potraviny nebo třeba pomůcky na vaření, můžete tento segment zákazníků snadno oslovit blogovými články, příspěvky na sítích nebo videi, jejichž primárním účelem není prodat. Z obsahu není poznat, že se jedná o reklamu, je to jen zajímavost, rada nebo tip, které vaše potenciální zákazníky pravděpodobně zaujmou.
Nejlepší je v této fázi obsahový marketing (může být i propagovaný například na sociálních sítích) s důrazem na dobré SEO (optimalizaci pro vyhledávací nástroje) a organickou návštěvnost.
V této fázi už uživatelé uvažují, že by si koupili něco, co by jim mohlo usnadnitnějakou činnost či vyřešit problém – abychom se drželi zvoleného příkladu, třeba usnadnit vaření. V této fázi byste měli zákazníkům předložit vhodné argumenty, jak jim vaření usnadní nebo vylepší typ produktu, který nabízíte. Třeba článek zabývající se X důvody, proč je kameninová pánev nejlepší na to či ono.
Zákazník pak začne uvažovat o tom, že by si vlastně pánev rád pořídil, protože by se tím vyřešil jeho problém s častým připalováním jídla a komplikovaným čištěním.
Zde se stejně jako v předchozím bodě hodí především obsahový marketing v synergii se SEO. Můžete ho ale doplnit i vhodnou nativní reklamou, e-mail marketingem nebo PPC reklamou.
Zde už zákazník ví, že tento typ výrobku nebo služby – v našem případě kameninovou pánev – prostě chce. Vaším úkolem je přesvědčit ho, aby si zboží koupil právě od vás, a ne od jiného výrobce či prodejce.
Pokud už prošel vámi připravenými fázemi See a Think, je možné, že si automaticky s nákupem spojí právě vaši společnost, protože přece u vás četl recept na ty skvělé palačinky na nepřilnavé pánvi. Ale dost možná se s vaší značkou ještě nesetkal a vy ho tedy chcete přesvědčit, že jste ti nejlepší.
Pokud prodáváte zboží jako jiné e-shopy, můžete mu nabídnout výhodu – jako je doprava zdarma, věrnostní program nebo prodloužené vrácení zboží bez udání důvodu – kterou u konkurence nenajde. V případě, že nabízíte zcela unikátní produkt, musíte zákazníka přesvědčit o jeho výhodách a dokázat, v čem tkví jeho jedinečnost. Funguje i ukázat firemní hodnoty, se kterými se cílová skupina ztotožní a upřednostní vás díky nim před konkurencí.
V tom vám už spíše pomůže výkonnostní marketing jako PPC reklamy, klasické videoreklamy a SEO, které vám zajistí lepší pozici ve vyhledávači, a tím zvýší pravděpodobnost, že zákazník natrefí právě na váš produkt.
Získat nového zákazníka je 7× těžší než si udržet stávajícího. Proto nepodceňte ani fázi Care. Zde už u vás zákazníci nakoupili, ale vy s nimi chcete dál budovat dobré vztahy a připomínat se jim, aby u vás příště nakoupili znovu. Vynasnažte se, aby vyřízení objednávky proběhlo co nejlépe, abyste se zákazníkem celou dobu vhodně komunikovali a tuto komunikaci udržujte i po ukončení prodeje.
Využijte třeba e-mail marketing a zasílejte rady a tipy, které byste použili i ve fázi See nebo Think. Upozorňujte své zákazníky na zajímavé slevové akce, sezónní produkty nebo novinky. Zákazníci už ve vás mají důvěru a nebudou s nákupem tolik váhat.
Při tvorbě obsahové (ale i výkonnostní) strategie tedy vždy myslete na See Think Do Care model a snažte se v něm mít zastoupený obsah pro zákazníky ve všech jednotlivých fázích. Takto co nejkomplexněji pokryjete celou cílovou skupinu a zvýšíte tím pravděpodobnost, že u vás zákazníci nakoupí. Ať už prodáváte pánve, párky v rohlíku nebo lety balónem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 dnem
Před 1 dnem
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce