Trápí vás, jak získat nové zákazníky? Nevysílejte zběsile reklamy na všechny strany ani nepobíhejte v kostýmu párku v rohlíku po ulici. Raději oslovujte potenciální zákazníky v jednotlivých fázích nákupu. Myslete při vytváření marketingové strategie na See Think Do Care model a vybudujete si cestu k zákazníkovu srdci pomalými krůčky. Prozradíme vám, jak (nejen) v obsahovém marketingu použít tuto strategii co nejúčinněji.
Inzerce
Co je See Think Do Care model?
See Think Do Care, zkráceně S-T-D-C, je obchodní strategie, která zohledňuje všechny fáze obchodního rozhodování. Díky ní dokážete prodávat zákazníkům ještě předtím, než vás vůbec budou znát.
Pomůže vám také myslet na všechny zákazníky napříč celým obchodním procesem a vyvářet pro ně adekvátní obsah. Tím připravíte přirozenou cestu, po které vaši zákazníci budou pozvolna kráčet a promění se v platící nakupující.
Podívejte se na všechny rozhodovací fáze, kterými klienti procházejí, a jaký typ obsahu je pro ně vhodný v kontextu online marketingu.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Do fáze See spadá nejširší skupina lidí. Jedná se totiž prakticky o všechny uživatele internetu vyhledávající věci, které je zajímají. Tito lidé ještě pravděpodobně vůbec neuvažují o nákupu nějakého zboží nebo služby, ale vlastně se zajímají o to, co nabízíte.
Například ženy vyhledávající nové recepty na vaření. Čtou si rady a tipy, jak udělat pokrmy chutnější, inspirují se kulinářskými nápady apod. Pokud prodáváte bio potraviny nebo třeba pomůcky na vaření, můžete tento segment zákazníků snadno oslovit blogovými články, příspěvky na sítích nebo videi, jejichž primárním účelem není prodat. Z obsahu není poznat, že se jedná o reklamu, je to jen zajímavost, rada nebo tip, které vaše potenciální zákazníky pravděpodobně zaujmou.
Nejlepší je v této fázi obsahový marketing (může být i propagovaný například na sociálních sítích) s důrazem na dobré SEO (optimalizaci pro vyhledávací nástroje) a organickou návštěvnost.
Think – už ví, že něco chtějí
V této fázi už uživatelé uvažují, že by si koupili něco, co by jim mohlo usnadnitnějakou činnost či vyřešit problém – abychom se drželi zvoleného příkladu, třeba usnadnit vaření. V této fázi byste měli zákazníkům předložit vhodné argumenty, jak jim vaření usnadní nebo vylepší typ produktu, který nabízíte. Třeba článek zabývající se X důvody, proč je kameninová pánev nejlepší na to či ono.
Zákazník pak začne uvažovat o tom, že by si vlastně pánev rád pořídil, protože by se tím vyřešil jeho problém s častým připalováním jídla a komplikovaným čištěním.
Zde se stejně jako v předchozím bodě hodí především obsahový marketing v synergii se SEO. Můžete ho ale doplnit i vhodnou nativní reklamou, e-mail marketingem nebo PPC reklamou.
Do – potřebují zjistit, že to chtějí od vás
Zde už zákazník ví, že tento typ výrobku nebo služby – v našem případě kameninovou pánev – prostě chce. Vaším úkolem je přesvědčit ho, aby si zboží koupil právě od vás, a ne od jiného výrobce či prodejce.
Pokud už prošel vámi připravenými fázemi See a Think, je možné, že si automaticky s nákupem spojí právě vaši společnost, protože přece u vás četl recept na ty skvělé palačinky na nepřilnavé pánvi. Ale dost možná se s vaší značkou ještě nesetkal a vy ho tedy chcete přesvědčit, že jste ti nejlepší.
Pokud prodáváte zboží jako jiné e-shopy, můžete mu nabídnout výhodu – jako je doprava zdarma, věrnostní program nebo prodloužené vrácení zboží bez udání důvodu – kterou u konkurence nenajde. V případě, že nabízíte zcela unikátní produkt, musíte zákazníka přesvědčit o jeho výhodách a dokázat, v čem tkví jeho jedinečnost. Funguje i ukázat firemní hodnoty, se kterými se cílová skupina ztotožní a upřednostní vás díky nim před konkurencí.
V tom vám už spíše pomůže výkonnostní marketing jako PPC reklamy, klasické videoreklamy a SEO, které vám zajistí lepší pozici ve vyhledávači, a tím zvýší pravděpodobnost, že zákazník natrefí právě na váš produkt.
Care – zase se k vám vrátí
Získat nového zákazníka je 7× těžší než si udržet stávajícího. Proto nepodceňte ani fázi Care. Zde už u vás zákazníci nakoupili, ale vy s nimi chcete dál budovat dobré vztahy a připomínat se jim, aby u vás příště nakoupili znovu. Vynasnažte se, aby vyřízení objednávky proběhlo co nejlépe, abyste se zákazníkem celou dobu vhodně komunikovali a tuto komunikaci udržujte i po ukončení prodeje.
Využijte třeba e-mail marketing a zasílejte rady a tipy, které byste použili i ve fázi See nebo Think. Upozorňujte své zákazníky na zajímavé slevové akce, sezónní produkty nebo novinky. Zákazníci už ve vás mají důvěru a nebudou s nákupem tolik váhat.
Využívejte všechny fáze
Při tvorbě obsahové (ale i výkonnostní) strategie tedy vždy myslete na See Think Do Care model a snažte se v něm mít zastoupený obsah pro zákazníky ve všech jednotlivých fázích. Takto co nejkomplexněji pokryjete celou cílovou skupinu a zvýšíte tím pravděpodobnost, že u vás zákazníci nakoupí. Ať už prodáváte pánve, párky v rohlíku nebo lety balónem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.