Inzerce

Inzerce

Můj výběr 10 rozhovorů roku 2017, které si nenechte ujít

Za rok 2017 jsem na Mladém podnikateli vydal 128 videorozhovorů. Povídal jsem si v nich s úspěšnými byznysmeny, začínajícími podnikateli, miliardáři, milionáři, zakladateli neziskovek, zaměstnanci, freelancery, novináři, marketéry, politiky a se spoustou dalších.

Z těch 128 videorozhovorů bych vám doporučil každý, protože všechny mají své kouzlou a ve všech se hosté podělili o svoje cenné zkušenosti. Najdete mezi nimi i lidi oceněné státním vyznamenáním, jména ze žebříčku nejbohatších Čechů, ale vlastně i lidi, kteří pomáhají zachraňovat životy.

Víte o tom, že rozhovory můžeme poslouchat i na cestách nebo třeba při cvičení? Stáhněte si je ve formě podcastu (audio nahrávky). Odkaz na MP3 najdete vždy nad videem, nebo můžete odebírat kanál na iTunes.

Často se mě ptáte, jaké rozhovory považuji za nejlepší. Na tuto otázku ale nikdy neznám odpověď, protože skutečně každý rozhovor je něčím unikátní. Napadlo mě ale vybrat 10 videorozhovorů, které mají podle mě značný přesah a mohou inspirovat úplně každého bez ohledu na jeho věk, na to, co dělá, jak je úspěšný a jaké má plány do budoucna.

Není to výběr nejlepších rozhovorů. Je to výběr rozhovorů, které mají přesah a které vám mohou změnit život.

1. Pavlína Louženská: Hnát se za něčím je strašně zábavný

Rozhovor s Pavlínou je nesmrtelný. Bavili jsme se v něm o tom, jak zvládnout život i kariéru, když vám nefunguje zdraví, jak přemýšlet nad svým dalším osobním rozvojem a co udělat pro to, abyste se v práci prosadili.

Věřím, že toto je jeden z rozhovorů, který může svým divákům změnit život. A podle některých ohlasů, které jsem na něj získal, se tak už i stalo.


2. Filip Horký (Seznam Zprávy): Proč by měl být někdo spokojený s tím, že je nejlepší v Česku?

S Filipem jsem natáčel v době, kdy končil v DVTV a přecházel do Seznam Zpráv. Téma jeho profesního rozvoje pro něj tak bylo velmi aktuální. V rozhovoru se sám hodně ptal (konec konců, je to skvělý moderátor). Třeba na to, proč bychom se měli smířit s tím, že jsme nejlepší (jen) v Česku, a zda děláme něco víc než ostatní.


3. Tomáš Prouza: Politika v praxi, budoucnost české e-commerce, příležitosti pro podnikatele

Politiku na Mladém podnikateli příliš často nenajdete. Osobně mě ale mrzí, že politiky v Česku vnímáme především jako egomaniaky, co si potřebují něco dokazovat a nejspíš si chtějí i nakrást.

S poradcem tehdejšího premiéra Bohuslava Sobotky Tomášem Prouzou jsem si povídal o tom, jaká je politika v praxi, jak se v ní prosazují změny a co člověk musí udělat pro to, aby v ní dosáhl úspěchu. Věřím, že toto video může změnit pohled mnoha lidí na politiku, ale současně jim může předat i tipy do podnikání.

O tom, jaký je život v politice a jak se do ní můžete zapojit i vy, jsem si povídal i v rozhovoru s novinářem Jindřichem Šídlem.


4. Kateřina Wich a rok 2017 Radosti dětem: Získávání partnerů, spolehlivý tým a rekordní počet dětí

S Kateřinou Wich z neziskového projektu Radost dětem jsem natáčel dvakrát. V prvním rozhovoru jsme si povídali o tom, jak pomáhá nemocným dětem a jak se vede taková neziskovka. V posledním nedávném rozhovoru jsme probírali třeba to, jak snadné je podat někomu pomocnou ruku a jak málo stačí, abyste udělali něco dobrého. A to je informace, kterou je dobré šířit.

Natáčením to často nekončí. Mezi mnou a Radostí dětem vzniklo letos silné partnerství, které vyústilo třeba tím, že se Mladý podnikatel stal jedním z partnerů dobročinné akce Vánoční odpoledne. | Zdroj fotky: Archiv Radosti dětem

5. Vladimír Mařík: Průmysl 4.0 v e-commerce, bezpečnost technologií, budoucnost práce

Pokud vás zajímá budoucnost, určitě jste už slyšeli o Průmyslu 4.0. Jenomže, co to ve skutečnosti znamená, jak se na něj firmy v praxi připravují a co z toho vyplývá pro vás? Profesor Vladimír Mařík je ředitelem Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT v Praze a v Česku najdete jen velmi málo lidí, kteří o tomto tématu dokáží mluvit tak podrobně jako on.

A zásadní je podle mě i jeho predikce, že budoucnost hledání inovací (a tím pádem tedy i startupů) není v dalších mobilních aplikacích, ale v průmyslu, ve kterém také leží obrovské peníze.

Budoucnost je časté téma, kterým se v rozhovorech věnujeme. Vyzkoušejte třeba rozhovor o budoucnosti e-commerce s Filipem Dřímalkou nebo rozhovor s Martinem Kotkem o tom, jak svět změní virtuální realita.


6. Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

My možná vidíme nová videa na Seznamu. Jenomže za nimi je toho mnohem víc. Třeba vize média budoucnosti a tak trochu revoluce v českém mediálním trhu. Jak se něco takového staví, jaký obsah Seznam Zprávám funguje a jak se skládá tým, který má tu budoucnost vytvářet? O tom mluvil šéfredaktor Seznam Zpráv Jakub Unger.


7. Josef Havelka: Message v reklamě není důležitá. Nejdřív potřebujete pozornost

Většina marketérů a reklamních mágů se v reklamách snaží tlačit, proč jsou jejich firmy nejlepší a co zákazníkům nabízí. Jenomže tím podle Josefa Havelky předbíhají. Nejdříve si musí získat pozornost, a to třeba tak, jako to dokázala reklama „Bobika“, na které se Havelka podílel.

Rozhovor s jedním z největších expertů na reklamu v Česku může mnoha marketérům otevřít oči a přivést je na nové myšlenky. A video má současně přesah i do oblasti osobního rozvoje a do toho, že pro Havelku už dneska vlastně reklama není tím nejdůležitějším.

Pod videem s Josefem Havelkou najdete i seznam reklam, kterého ho samotného inspirují. A ve videu zase najdete skvělý přeřek s kůzletem.

8. Petr Kučera: Jak se buduje zámek Nové Hrady?

Ať už podnikáte v čemkoliv, je to vždycky o tom samém. O spokojených zákaznících a tom, že na nich dokážete vydělat peníze. Na rozhovoru s Petrem Kučerou není ani tak zajímavé, co konkrétně ve svém zámku Nové Hrady dělá, ale s jakou filosofií k tomu přistupuje, co se při tom naučil a v čem se od něj můžete inspirovat i vy.

Ve všech těch 128 videorozhovorech nejčastěji vystupovali právě podnikatelé. Poslechněte si třeba rozhovor se spoluzakladatelem Avastu Pavlem Baudišemzakladatelem Brand Embassy Vítem Horkým nebo e-shopařem Peterem Hajdučkem z Footshopu.


9. Radek Hrachovec: Jak dělat retenční marketing e-shopu?

Proč se honit stále za novými zákazníky, když můžete pracovat i s těmi, které už máte? Letos jsem si všiml, že se spousta e-shopů začala retenčním marketingem podrobněji zabývat (a jsem rád, že k tomu přispělo i toto video), ale pro ty, co stále neví, jak začít, je tady právě rozhovor s Radkem Hrachovcem.

Na českém internetu nenajdete více bezplatného know-how pro budování e-shopů a dalších firem z e-commerce. Poslechněte si třeba Tomáše ČupraSimonku KijonkovouPetru PlemlovouRuslana SkopalaMartina Molčana a další.


10. Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

Tohle video nemá jiný cíl, než někomu pomoci pochopit uvažování investorů a pomoci mu k úspěšnému získání investice a rozjetí nového byznysu. Syn slovenského prezidenta a partner investičního fondu Credo Ventures Andrej Kiska v něm předal spoustu doporučení a tipů, jak investora oslovit a jak investici získat.

Jak vás změní investice ve výši jednoho milionu dolarů, vám zase může povyprávět Vojtěch Ciml ze SlidesLive.com.


Co bude dál?

První videorozhovor zde vyšel v dubnu 2015. Za tu dobu jsem získal spoustu cenných zkušeností a pevně věřím, že se mi daří kvalitu rozhovorů neustále zvyšovat. Tyto zkušenosti jsou základem pro natáčení dalších videí, kterými chci Vám – divákům a posluchačům Mladého podnikatele – předávat inspiraci a know-how zkušených odborníků a úspěšných osobností.

Cíl je jednoduchý. Každé video vás má někam posunout. Musí vám změnit život, udělat ho lepším, pomoci vám dosáhnout vašich cílů. Pokud podnikáte, musí podpořit růst vaší firmy. Pokud podnikat chcete začít, musí vám začátky usnadnit. Pokud jste zaměstnaní, studujete nebo děláte něco jiného, musí vám pomoci s vaším dalším osobním i kariérním rozvojem.

Již teď mám připravena či domluvena natáčení prvních videorozhovorů roku 2018. Najdete v nich spoustu inspirativních osobností, které by měly být slyšet a od kterých bychom se měly učit.

Sledujte nové videorozhovory v této rubrice. Odebírejte RSS kanálLajkujte Facebookfollowujte Twittersledujte mě na LinkedInu. Pokud nestíháte koukat na videa, nalaďte si podcast na iTunes. A neváhejte mi napsat jakoukoliv myšlenku, která vás při tom napadne.

Děkuji Vám a ať se Vám v roce 2018 daří.

Jaký jsem měl rok 2017 já a co jsem se v něm naučil? Přečtěte si můj článek na blogu.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

adam-zbiejczuk-web

Kde pracovat: Korporát, agentura, nebo podnikání na volné noze | Adam Zbiejczuk

radek-sakac-web

Radek Sakáč (inSPORTline.cz): Budoucnost e-commerce, dopady marketplaces, personalizace e-shopu

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

Právě vyšlo

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

marek-nepozitek-web

Marek Nepožitek (Nestlé): Marketing Nescafé Dolce Gusto, byznys v FMCG, práce v korporátu

daniel-gottwald-web

Daniel Gottwald: Co Google hodnotí na vašich webových stránkách?

ondrej-preuss-bezzivnosti-web

Musí mít copywriteři a jiní specialisté živnostenské oprávnění? Nemusí…

Inzerce