Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Kupujete web? Na co byste si měli dát pozor a co napsat do smlouvy?

Přehrát celý rozhovor

Inzerce

Inzerce

Koupě webu zajímá asi nejednoho podnikatele na internetu. Může jít o zaběhnutý projekt, který “exituje” jeho zakladatel, nebo naopak nutnost pro nové podnikání. Jak ke smlouvě o koupi webu přistoupit?

Inzerce

Samozřejmostí je, že se převádí doménové jméno. To je však jen maličkost a základ celého převodu. Většinou se převádí i nehmotný majetek (brand, ochranná známka, databáze apod.). Transakce se však může dotknout i zaměstnanců a dalšího vybavení. To vše má své implikace.

Z právního hlediska je tedy vhodná např. smlouva o koupi závodu či jeho části. Obchodní závod je podle zákona organizovaný soubor jmění, který podnikatel vytvořil a který z jeho vůle slouží k provozování jeho činnosti. Má se za to, že závod automaticky tvoří vše, co zpravidla slouží k jeho provozu.Výhodou tedy je, že touto smlouvou se převede vše, co s webem nutně souvisí (včetně zaměstnaců).

V praxi je i tak lepší věci přesněji určit a jasné podmínky sjendat a vždy podepsat písemnou smlouvu. To se týká i konkrétních záruk za to, že je web tím, čím se zdá být a převádí se vše potřebné. Web bez ochranné známky může být problém. To je také nejčastější chybou, tedy kupování webu jako zajíce v pytli nebo bez důležitých součástí.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

U velkých transakcí proto doporučujeme postupnou platbu a třeba i ručení mateřské společnosti za konkrétní záruky ve smlouvě.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa s právními tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

ondrej-preuss-web

Ondřej Preuss: Náhrada škody od státu, otevření prodejen, financování firem

ondrej-preuss-cookies-web

Cookies a GDPR: Jak je nastavit a co je potřeba udělat?

ondrej-preuss-web

Co dělat, pokud vás zaměstnavatel propustil neoprávněně?

ondrej-preuss-web

Jak propustit zaměstnance, s jehož výsledky nejste spokojeni?

ondrej-preuss-web

Jakou smlouvu uzavřít s copywriterem?

ondrej-preuss-neplatici-web

Nechtějí mi zaplatit odměnu za mou práci. Co s tím?

ondrej-preuss-gdpr-oz-web

GDPR: Co to je oprávněný zájem k užívání osobních údajů?

Komentáře

Jan Novák

Před 6 roky

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně prodeje webové stránky. Na internetových tržištích jsou nabízeny webové stránky pouze na fakturu, kdy po uhrazení je převedeno doménové jméno a obsah. Je to možné tímto způsobem provést? Zajímá mě situace, kdy jde o menší webové stránky (informační web, magazín s pár články atp.) a cena je v řádu tisíců korun. Lze to řešit kombinací faktury a nějaké doprovodné e-mailové komunikace? Protože vypracování smlouvy u prodeje za 1 000-5 000 Kč by vše komplikovalo a především by bylo nesmyslně nákladné.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
martin-fuks-web

V představenstvu Seznamu byl pár dní, pak se pozvracel na schodech a změnil svůj život | Martin Fuks

Inzerce