Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Kupujete web? Na co byste si měli dát pozor a co napsat do smlouvy?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 174 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Koupě webu zajímá asi nejednoho podnikatele na internetu. Může jít o zaběhnutý projekt, který “exituje” jeho zakladatel, nebo naopak nutnost pro nové podnikání. Jak ke smlouvě o koupi webu přistoupit?

Inzerce

Samozřejmostí je, že se převádí doménové jméno. To je však jen maličkost a základ celého převodu. Většinou se převádí i nehmotný majetek (brand, ochranná známka, databáze apod.). Transakce se však může dotknout i zaměstnanců a dalšího vybavení. To vše má své implikace.

Z právního hlediska je tedy vhodná např. smlouva o koupi závodu či jeho části. Obchodní závod je podle zákona organizovaný soubor jmění, který podnikatel vytvořil a který z jeho vůle slouží k provozování jeho činnosti. Má se za to, že závod automaticky tvoří vše, co zpravidla slouží k jeho provozu.Výhodou tedy je, že touto smlouvou se převede vše, co s webem nutně souvisí (včetně zaměstnaců).

V praxi je i tak lepší věci přesněji určit a jasné podmínky sjendat a vždy podepsat písemnou smlouvu. To se týká i konkrétních záruk za to, že je web tím, čím se zdá být a převádí se vše potřebné. Web bez ochranné známky může být problém. To je také nejčastější chybou, tedy kupování webu jako zajíce v pytli nebo bez důležitých součástí.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

U velkých transakcí proto doporučujeme postupnou platbu a třeba i ručení mateřské společnosti za konkrétní záruky ve smlouvě.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa s právními tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

ondrej-preuss-web

Co dělat, pokud vás zaměstnavatel propustil neoprávněně?

ondrej-preuss-web

Jak propustit zaměstnance, s jehož výsledky nejste spokojeni?

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Jan Novák

Před 5 roky

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně prodeje webové stránky. Na internetových tržištích jsou nabízeny webové stránky pouze na fakturu, kdy po uhrazení je převedeno doménové jméno a obsah. Je to možné tímto způsobem provést? Zajímá mě situace, kdy jde o menší webové stránky (informační web, magazín s pár články atp.) a cena je v řádu tisíců korun. Lze to řešit kombinací faktury a nějaké doprovodné e-mailové komunikace? Protože vypracování smlouvy u prodeje za 1 000-5 000 Kč by vše komplikovalo a především by bylo nesmyslně nákladné.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Inzerce