Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Kupujete web? Na co byste si měli dát pozor a co napsat do smlouvy?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 144 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Koupě webu zajímá asi nejednoho podnikatele na internetu. Může jít o zaběhnutý projekt, který “exituje” jeho zakladatel, nebo naopak nutnost pro nové podnikání. Jak ke smlouvě o koupi webu přistoupit?

Samozřejmostí je, že se převádí doménové jméno. To je však jen maličkost a základ celého převodu. Většinou se převádí i nehmotný majetek (brand, ochranná známka, databáze apod.). Transakce se však může dotknout i zaměstnanců a dalšího vybavení. To vše má své implikace.

Z právního hlediska je tedy vhodná např. smlouva o koupi závodu či jeho části. Obchodní závod je podle zákona organizovaný soubor jmění, který podnikatel vytvořil a který z jeho vůle slouží k provozování jeho činnosti. Má se za to, že závod automaticky tvoří vše, co zpravidla slouží k jeho provozu.Výhodou tedy je, že touto smlouvou se převede vše, co s webem nutně souvisí (včetně zaměstnaců).

V praxi je i tak lepší věci přesněji určit a jasné podmínky sjendat a vždy podepsat písemnou smlouvu. To se týká i konkrétních záruk za to, že je web tím, čím se zdá být a převádí se vše potřebné. Web bez ochranné známky může být problém. To je také nejčastější chybou, tedy kupování webu jako zajíce v pytli nebo bez důležitých součástí.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

U velkých transakcí proto doporučujeme postupnou platbu a třeba i ručení mateřské společnosti za konkrétní záruky ve smlouvě.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa s právními tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

ondrej-preuss-web

Co dělat, pokud vás zaměstnavatel propustil neoprávněně?

ondrej-preuss-web

Jak propustit zaměstnance, s jehož výsledky nejste spokojeni?

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Jan Novák

Před 5 roky

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně prodeje webové stránky. Na internetových tržištích jsou nabízeny webové stránky pouze na fakturu, kdy po uhrazení je převedeno doménové jméno a obsah. Je to možné tímto způsobem provést? Zajímá mě situace, kdy jde o menší webové stránky (informační web, magazín s pár články atp.) a cena je v řádu tisíců korun. Lze to řešit kombinací faktury a nějaké doprovodné e-mailové komunikace? Protože vypracování smlouvy u prodeje za 1 000-5 000 Kč by vše komplikovalo a především by bylo nesmyslně nákladné.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Inzerce