I když už samotný proces vzniku strategie má často blahodárný terapeutický efekt na vedení i tým firmy, nejdůležitější jsou přece jen výsledky. To, jak se výsledná práce otiskne do všech kontaktních míst, kde se se značkou potkávají lidé. Strategie značky totiž není šanon k založení ani zajímavé cvičení pro management, ale především nástroj pro vaše každodenní rozhodování.
Inzerce
Jestli to máte radši názorně, máme tu pro vás praktické tipy, jak tenhle nástroj využívat:
Poslání firmy
Co to je:
Základní stavební kámen strategie popisující důvody, proč vznikla vaše firma, o co usiluje, jakými prostředky, jaké potřeby zákazníkům naplňuje a jakými produkty nebo službami to dělá. Jasně, že v hlavě tohle všechno nosíte, ale uvidíte, že když se to hodí na papír získá to mnohem větší váhu.
K čemu ho využijete:
Texty o sobě
Čerpejte z poslání vždy, když potřebujete někde popsat svou firmu. Typicky na stránce “o nás” na webu nebo v medailoncích na sociálních sítích. Neopisujte ho však doslovně! Je to zásobárna myšlenek, které musíte přetavit do podoby stravitelnější pro lidi.
Strategická rozhodnutí Když vás nějaké čeká, nakoukněte do poslání a ujistěte se, že je s ním v souladu. Ať už se jedná o rozšíření portfolia produktů, vytvoření nové pozice v týmu nebo nákup výrobní techniky. Pomůže vám hlavně část vize a mise.
Prezentace nabídky
Opište, případně rozveďte, část poslání, které říkáme řešení. A máte to!
Rychlá prezentace firmy
Potřebujete zaujmout klienta nebo investora a máte na to minutu? Sáhněte po poslání v jedné větě. Ve správné strategii je popsáno tak, aby koncentrovaně vysvětlilo to hlavní, nadchlo a ještě podpořilo touhu zjistit více.
Popis v katalogu firem
Buďte jednotní na všech místech, kde potřebujete stručně a věcně vyjádřit, kým v rámci trhu vlastně jste. Použijte zařazení.
Krizová komunikace
Něco se nevyvedlo a zákazníci nebo zaměstnanci si stěžují na nedostatky vaší nabídky? Jste v pohodě, protože jste to promysleli předem v části výhody a nevýhody nabídky. Dokonce máte připravené i konkrétní argumenty, kterými výtky odvrátíte.
Definice značky
Co to je:
Tady už popisujeme značku samotnou. Stavíme na poslání a definujeme všechny hlavní části značky tak, abychom ji vymezili vůči konkurenci a našli její jedinečnost. Cílem je srozumitelně představit vašim zákazníkům i zaměstnancům, o čem vlastně vaše podnikání je.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Marketingové kampaně
Chcete přesvědčit zákazníky, aby se o vaši značku zajímali? Musíte vysvětlit, v čem jste jiní než záplava konkurence. Dobře vám k tomu poslouží hlavní odlišující myšlenka. Je to zároveň propojující motiv, který by měl propojovat většinu vašich marketingových výstupů.
Obsahová strategie
Ať už řešíte texty na blog, sociální sítě nebo i samotný web, budete potřebovat komunikační pilíře značky. Jsou to hlavní okruhy témat, o kterých značka nejen mluví, ale taky se podle nich chová.
Vizuální identita
Necháváte si navrhnout nové logo? Projeďte si seznam ideálních asociací, které by měla značka v lidech vyvolávat. Hned budete mít jasněji, která z variant je nejvhodnější.
Tip: Ideální asociace mají naprosto univerzální využití. Vytvořte si z nich checklist pro rychlou kontrolu všech marketingových výstupů.
Zákaznický servis
Pokud chcete vyladit zákaznickou zkušenost k dokonalosti, perfektní inspirací vám bude tzv. emočně-symbolický význam. Můžete tak efektivně ovlivňovat pocity, které by si zákazník z kontaktu s vaší značkou měl odnášet.
Nábor jako zážitek
Myslete i na zaměstnance, jsou dnes pro vás minimálně stejně důležitou cílovkou jako zákazníci. A díky emočně-symbolickému významu pro zaměstnance můžete udělat skvělý dojem už od prvního kontaktu s nimi.
Principy spolupráce
Co to je:
Sada pravidel, podle kterých chtějí lidé v týmu každý den fungovat. Mají jednoho patrona, který se stará o to, aby se používaly a pravidelně revidovaly.
K čemu je využijete:
Výběrové řízení
Poodhalte kandidátům principy spolupráce, které v práci dodržujete. Nestane se vám tak, že by nastoupil člověk, který bude výrazně narušovat firemní kulturu.
Zaučení nového člena týmu
Jak nováčkovi účinně a co nejrychleji předat, na čem skutečně záleží? Opět vám pomohou principy spolupráce. Díky nim na začátku na nic důležitého nezapomenete a detaily pak můžete vychytávat za chodu.
Denní rutina
Veďte tým k tomu, aby zapojoval principy (ať už výslovně nebo jen v duchu) do každého většího rozhodnutí. Ani u úkolů, ve kterých mají úplnou volnost se pak nestane, že výrazně “ujedou”.
Pravidla komunikace a tonalita
Co to je:
Především skvělý způsob, jak udržet komunikaci značky konzistentní a tím posílit její důvěryhodnost. Zaměřují se na správný zápis i výslovnost názvu, způsob, jakým značka oslovuje zákazníky a další pravidla jednotné komunikace a tonality.
K čemu je využijete:
Patička e-mailu
Na detailech záleží. Nastavte všem ve firmě jednotný podpis, abyste i v e-mailové komunikaci vystupovali jako jedna značka. Díky pravidlům komunikace budete vědět jak.
Komunikace na Facebooku
Pokud se vzájemně zastupujete v komunikaci s vašimi fanoušky, určitě neuškodí sjednotit si třeba oslovení nebo používání smajlíků a emojis. Pro zákazníky tak budete předvídatelní a srozumitelní.
Náborový inzerát
Jednotnou tonalitu komunikace je záhodno udržet i směrem k potenciálním zaměstnancům. Přirozeně tak zaujmete ty správné, pro které pak udržení tónu komunikace vaší značky nebude problém.
Slogan
Pokud jste značka nová a neznámá, nebo váš název ničím nenaznačuje obor vašeho působení, není od věci zvolit spíše popisnější slogan. Jeho dobrým základem bude takzvané zařazení směrem k zákazníkům.
Obsah na Instagram
Chcete mít mozaiku firemních příspěvků pěkně sladěnou, aby fanoušci vždy poznali ten váš? Vemte si jako podklad vizuální tonalitu značky. Ta zobrazuje a popisuje charakteristickou podobu vašich fotek a dalších vizuálů.
Pro každou ze zmiňovaných částí strategie jsme pro vás vybrali jen několik, spíše ilustrativních, využití. V praxi to ale vypadá tak, že mnoho z nich vám bude pomáhat dnes a denně, u malých i větších rozhodnutí ohledně budování vaší značky.
A jak si pro tato rozhodnutí připravit munici v podobě kvalitně zpracované strategie? To se dozvíte v rámci workshopu o tom Proč a jak budovat firemní značku v rámci Taste Academy.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.