Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Kdy se hodí strategie značky

I když už samotný proces vzniku strategie má často blahodárný terapeutický efekt na vedení i tým firmy, nejdůležitější jsou přece jen výsledky. To, jak se výsledná práce otiskne do všech kontaktních míst, kde se se značkou potkávají lidé. Strategie značky totiž není šanon k založení ani zajímavé cvičení pro management, ale především nástroj pro vaše každodenní rozhodování.

Jestli to máte radši názorně, máme tu pro vás praktické tipy, jak tenhle nástroj využívat:

Poslání firmy

Co to je:

Základní stavební kámen strategie popisující důvody, proč vznikla vaše firma, o co usiluje, jakými prostředky, jaké potřeby zákazníkům naplňuje a jakými produkty nebo službami to dělá. Jasně, že v hlavě tohle všechno nosíte, ale uvidíte, že když se to hodí na papír získá to mnohem větší váhu.

K čemu ho využijete:

  • Texty o sobě
    Čerpejte z poslání vždy, když potřebujete někde popsat svou firmu. Typicky na stránce “o nás” na webu nebo v medailoncích na sociálních sítích. Neopisujte ho však doslovně! Je to zásobárna myšlenek, které musíte přetavit do podoby stravitelnější pro lidi.
  • Strategická rozhodnutí
    Když vás nějaké čeká, nakoukněte do poslání a ujistěte se, že je s ním v souladu. Ať už se jedná o rozšíření portfolia produktů, vytvoření nové pozice v týmu nebo nákup výrobní techniky. Pomůže vám hlavně část vize a mise.
  • Prezentace nabídky
    Opište, případně rozveďte, část poslání, které říkáme řešení. A máte to!
  • Rychlá prezentace firmy
    Potřebujete zaujmout klienta nebo investora a máte na to minutu? Sáhněte po poslání v jedné větě. Ve správné strategii je popsáno tak, aby koncentrovaně vysvětlilo to hlavní, nadchlo a ještě podpořilo touhu zjistit více.
  • Popis v katalogu firem
    Buďte jednotní na všech místech, kde potřebujete stručně a věcně vyjádřit, kým v rámci trhu vlastně jste. Použijte zařazení.
  • Krizová komunikace
    Něco se nevyvedlo a zákazníci nebo zaměstnanci si stěžují na nedostatky vaší nabídky? Jste v pohodě, protože jste to promysleli předem v části výhody a nevýhody nabídky. Dokonce máte připravené i konkrétní argumenty, kterými výtky odvrátíte.

Definice značky

Co to je:

Tady už popisujeme značku samotnou. Stavíme na poslání a definujeme všechny hlavní části značky tak, abychom ji vymezili vůči konkurenci a našli její jedinečnost. Cílem je srozumitelně představit vašim zákazníkům i zaměstnancům, o čem vlastně vaše podnikání je.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

K čemu ji využijete:

  • Marketingové kampaně
    Chcete přesvědčit zákazníky, aby se o vaši značku zajímali? Musíte vysvětlit, v čem jste jiní než záplava konkurence. Dobře vám k tomu poslouží hlavní odlišující myšlenka. Je to zároveň propojující motiv, který by měl propojovat většinu vašich marketingových výstupů.
  • Obsahová strategie
    Ať už řešíte texty na blog, sociální sítě nebo i samotný web, budete potřebovat komunikační pilíře značky. Jsou to hlavní okruhy témat, o kterých značka nejen mluví, ale taky se podle nich chová.
  • Vizuální identita
    Necháváte si navrhnout nové logo? Projeďte si seznam ideálních asociací, které by měla značka v lidech vyvolávat. Hned budete mít jasněji, která z variant je nejvhodnější.
    Tip: Ideální asociace mají naprosto univerzální využití. Vytvořte si z nich checklist pro rychlou kontrolu všech marketingových výstupů.
  • Zákaznický servis
    Pokud chcete vyladit zákaznickou zkušenost k dokonalosti, perfektní inspirací vám bude tzv. emočně-symbolický význam. Můžete tak efektivně ovlivňovat pocity, které by si zákazník z kontaktu s vaší značkou měl odnášet.
  • Nábor jako zážitek
    Myslete i na zaměstnance, jsou dnes pro vás minimálně stejně důležitou cílovkou jako zákazníci. A díky emočně-symbolickému významu pro zaměstnance můžete udělat skvělý dojem už od prvního kontaktu s nimi.

Principy spolupráce

Co to je:

Sada pravidel, podle kterých chtějí lidé v týmu každý den fungovat. Mají jednoho patrona, který se stará o to, aby se používaly a pravidelně revidovaly.

K čemu je využijete:

  • Výběrové řízení
    Poodhalte kandidátům principy spolupráce, které v práci dodržujete. Nestane se vám tak, že by nastoupil člověk, který bude výrazně narušovat firemní kulturu.
  • Zaučení nového člena týmu
    Jak nováčkovi účinně a co nejrychleji předat, na čem skutečně záleží? Opět vám pomohou principy spolupráce. Díky nim na začátku na nic důležitého nezapomenete a detaily pak můžete vychytávat za chodu.
  • Denní rutina
    Veďte tým k tomu, aby zapojoval principy (ať už výslovně nebo jen v duchu) do každého většího rozhodnutí. Ani u úkolů, ve kterých mají úplnou volnost se pak nestane, že výrazně “ujedou”.

Pravidla komunikace a tonalita

Co to je:

Především skvělý způsob, jak udržet komunikaci značky konzistentní a tím posílit její důvěryhodnost. Zaměřují se na správný zápis i výslovnost názvu, způsob, jakým značka oslovuje zákazníky a další pravidla jednotné komunikace a tonality.

K čemu je využijete:

  • Patička e-mailu
    Na detailech záleží. Nastavte všem ve firmě jednotný podpis, abyste i v e-mailové komunikaci vystupovali jako jedna značka. Díky pravidlům komunikace budete vědět jak.
  • Komunikace na Facebooku
    Pokud se vzájemně zastupujete v komunikaci s vašimi fanoušky, určitě neuškodí sjednotit si třeba oslovení nebo používání smajlíků a emojis. Pro zákazníky tak budete předvídatelní a srozumitelní.
  • Náborový inzerát
    Jednotnou tonalitu komunikace je záhodno udržet i směrem k potenciálním zaměstnancům. Přirozeně tak zaujmete ty správné, pro které pak udržení tónu komunikace vaší značky nebude problém.
  • Slogan
    Pokud jste značka nová a neznámá, nebo váš název ničím nenaznačuje obor vašeho působení, není od věci zvolit spíše popisnější slogan. Jeho dobrým základem bude takzvané zařazení směrem k zákazníkům.
  • Obsah na Instagram
    Chcete mít mozaiku firemních příspěvků pěkně sladěnou, aby fanoušci vždy poznali ten váš? Vemte si jako podklad vizuální tonalitu značky. Ta zobrazuje a popisuje charakteristickou podobu vašich fotek a dalších vizuálů.

Pro každou ze zmiňovaných částí strategie jsme pro vás vybrali jen několik, spíše ilustrativních, využití. V praxi to ale vypadá tak, že mnoho z nich vám bude pomáhat dnes a denně, u malých i větších rozhodnutí ohledně budování vaší značky.

A jak si pro tato rozhodnutí připravit munici v podobě kvalitně zpracované strategie? To se dozvíte v rámci workshopu o tom Proč a jak budovat firemní značku v rámci Taste Academy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

kristyna-flutkova-web

Postřehy z (ne)prokletého GDPR aneb Je to opravdu takový strašák?

nicola-vrba-web

Jak zkrotit facebookovou reklamu, aby vydělávala?

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Inzerce