Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Kdy (ne)smíte zveřejnit cizí e-mail, SMS nebo zprávu na chatu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 159 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Představte si to. Přijde vám e-mail, rozzlobí vás a vy ho ze samého rozhořčení vložíte na Facebook nebo k sobě na web. Totéž se vám může stát se zprávou třeba v Messengeru nebo SMS. Kdy zveřejněním jejího obsahu riskujete problém a kdy můžete být klidní?

Inzerce

Hodně lidí si neuvědomuje, že zveřejněním cizích zpráv, které byly určeny jen jim samotným, mohou zasáhnout do soukromí adresáta. Ten celou záležitost poté může předat svým právníkům a ze zveřejnění jedné zprávy se stane dlouhý proces, který může stát spoustu úsilí i peněz.

Protože ve svém okolím vidím spoustu lidí, které něco takového nikdy nenapadne a libovolně sdílí soukromé zprávy bez souhlasu jejich autora, rozhodl jsem se využít spolupráce s Dostupným advokátem, se kterým připravujeme tuto právní poradnu, a téma s ním vyjasnit.

Co byste měli vědět?

Pokud chcete užít např. e-mail v obchodním sporu jako argument pro svou pravdu, musíte se nejprve zamyslet nad tím, kde jste k němu vlastně přišli. Nezákonné prolamování se do soukromých e-mailových schránek a zveřejňování jejich obsahu je samozřejmě protiprávní a dokonce jde o zásah do ústavou garantovaných práv. Ačkoliv to zní jako samozřejmost, ani to si řada lidí v komplikovaných situacích neuvědomí.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Odlišná je situace u e-mailů či jiných zpráv, které byly adresovány a doručeny přímo vám. Takové zprávy je často možné využít jako důkaz v soudním či jiném řízení nebo je dokonce zveřejnit.

Důležité je však neporušit pravidlo, že nikdo nesmí zasáhnout do soukromí jiného, nemá-li k tomu zákonný důvod. Zejména nelze bez svolení člověka narušit jeho soukromé prostory, sledovat jeho soukromý život nebo pořizovat o tom zvukový nebo obrazový záznam, využívat takové či jiné záznamy pořízené o soukromém životě člověka třetí osobou, nebo takové záznamy o jeho soukromém životě šířit. Ve stejném rozsahu jsou chráněny i soukromé písemnosti osobní povahy, tedy i emaily.

Striktně obchodní e-mail či záznam hovoru se tak dá užít bez rizika. V případě sporu by o zásahu do soukromí či osobních údajů rozhodoval soud, který to vždy pečlivě proporcionálně váží.

Bližší informace najdete na této stránce.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další bezplatné tipy od advokáta:

Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: garrifrotto

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-web

Právní minimum, které by měl znát každý začínající podnikatel na internetu

ondrej-preuss-web

EET: Jak se týká on-line podnikatelů, freelancerů a agentur?

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

Právě vyšlo

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

Pavel Tlapák Sledovat @paveltlapak

Před 6 roky

Hezký den.

Jak je to v případě pozitivní zprávy, kterou chci zveřejnit jako referenci?

Odpovědět »

Pavel Procházka

Před 3 roky

Dotaz, mimo mou pracovní dobu jsem napsal kolegyni ve firmě, že je hrozná potvora, jelikož jsem se dozvěděl informace, co mohli poškodit jinou pracovnici. Ta dotyčná, které jsem to psal, tak tu zprávu z mesengeru poslala vedení. Měla na to právo bez mého souhlasu?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Inzerce