Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Kdy (ne)smíte zveřejnit cizí e-mail, SMS nebo zprávu na chatu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 99 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Představte si to. Přijde vám e-mail, rozzlobí vás a vy ho ze samého rozhořčení vložíte na Facebook nebo k sobě na web. Totéž se vám může stát se zprávou třeba v Messengeru nebo SMS. Kdy zveřejněním jejího obsahu riskujete problém a kdy můžete být klidní?

Hodně lidí si neuvědomuje, že zveřejněním cizích zpráv, které byly určeny jen jim samotným, mohou zasáhnout do soukromí adresáta. Ten celou záležitost poté může předat svým právníkům a ze zveřejnění jedné zprávy se stane dlouhý proces, který může stát spoustu úsilí i peněz.

Protože ve svém okolím vidím spoustu lidí, které něco takového nikdy nenapadne a libovolně sdílí soukromé zprávy bez souhlasu jejich autora, rozhodl jsem se využít spolupráce s Dostupným advokátem, se kterým připravujeme tuto právní poradnu, a téma s ním vyjasnit.

Co byste měli vědět?

Pokud chcete užít např. e-mail v obchodním sporu jako argument pro svou pravdu, musíte se nejprve zamyslet nad tím, kde jste k němu vlastně přišli. Nezákonné prolamování se do soukromých e-mailových schránek a zveřejňování jejich obsahu je samozřejmě protiprávní a dokonce jde o zásah do ústavou garantovaných práv. Ačkoliv to zní jako samozřejmost, ani to si řada lidí v komplikovaných situacích neuvědomí.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Odlišná je situace u e-mailů či jiných zpráv, které byly adresovány a doručeny přímo vám. Takové zprávy je často možné využít jako důkaz v soudním či jiném řízení nebo je dokonce zveřejnit.

Důležité je však neporušit pravidlo, že nikdo nesmí zasáhnout do soukromí jiného, nemá-li k tomu zákonný důvod. Zejména nelze bez svolení člověka narušit jeho soukromé prostory, sledovat jeho soukromý život nebo pořizovat o tom zvukový nebo obrazový záznam, využívat takové či jiné záznamy pořízené o soukromém životě člověka třetí osobou, nebo takové záznamy o jeho soukromém životě šířit. Ve stejném rozsahu jsou chráněny i soukromé písemnosti osobní povahy, tedy i emaily.

Striktně obchodní e-mail či záznam hovoru se tak dá užít bez rizika. V případě sporu by o zásahu do soukromí či osobních údajů rozhodoval soud, který to vždy pečlivě proporcionálně váží.

Bližší informace najdete na této stránce.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další bezplatné tipy od advokáta:

Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: garrifrotto

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-web

Právní minimum, které by měl znát každý začínající podnikatel na internetu

ondrej-preuss-web

EET: Jak se týká on-line podnikatelů, freelancerů a agentur?

viktor-mejzlik-web

Trh s realitami. Vrací se do normálu? | Viktor Mejzlík (GarantovanýNájem.cz)

Právě vyšlo

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

Pavel Tlapák Sledovat @paveltlapak

Před 5 roky

Hezký den.

Jak je to v případě pozitivní zprávy, kterou chci zveřejnit jako referenci?

Odpovědět »

Pavel Procházka

Před 2 roky

Dotaz, mimo mou pracovní dobu jsem napsal kolegyni ve firmě, že je hrozná potvora, jelikož jsem se dozvěděl informace, co mohli poškodit jinou pracovnici. Ta dotyčná, které jsem to psal, tak tu zprávu z mesengeru poslala vedení. Měla na to právo bez mého souhlasu?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Premium
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Inzerce