Josef Kroupa je třicetiletý podnikatel, který zaujal nejednoho člověka svým blogem, na němž publikuje velmi motivující informace o svém pasivním příjmu. Ten začal budovat v první polovině loňského roku a už se dostal na zajímavá čísla. Jelikož je pasivní příjem žhavým tématem a řada lidí by si ten svůj také ráda vybudovala, vyzpovídali jsme Josefa a zeptali se, jak toho dosáhnout.
Inzerce
Josefe, pravidelně sleduji výsledky, které publikuješ na svém blogu. Všiml jsem si, že tvůj pasivní příjem rychle roste. Jak na tom teď jsi? Naštěstí stále rostu. Je to samozřejmě částečně způsobeno i nadcházející vánoční sezónou. Ale tím, že mám své portfolio projektů rozprostřené, sezónnost na mé příjmy nemá zásadní vliv.
Je to fantastické a myslím si, že nejednoho čtenáře by zajímalo, jak jsi toho dosáhl. Napovíš? Rád bych řekl, že to bylo pílí a pracovitostí… V mém případě to ale bylo tím, že jsem v počátcích rozjel mnohem více projektů, než jsem vůbec mohl zvládat. Postupem času se ukázalo, ve kterých projektech má smysl pokračovat jak z hlediska finančního, tak i z toho osobního – abych dělal na tom, co mě opravdu baví.
Pokud bych ale měl uvést jednu klíčovou vlastnost, která mi v online podnikání pomohla, tak by to určitě byla houževnatost. Několikrát jsem chtěl svého počínání zanechat a jít ve volném čase pracovat třeba na brigádu do obchodního centra. Na svých webech jsem první téměř dva roky pracoval skoro zadarmo, a kdybych měl svoji práci přepočítávat na hodinovou sazbu, i jako uklízeč bych si vydělal mnohem víc a za kratší dobu.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Co je tvým největším zdrojem příjmu? Aktuálně je mým největším zdrojem příjmu oblast affiliate. Zkouším všemožné provizní programy, a jakmile se mi v některém začne alespoň trošku dařit, snažím se z něj vytěžit maximum.
Mění se to nějak v závislosti na ročním období? Sezónnost díky rozložení struktury svých webů téměř nepozoruji. V době letních prázdnin, kdy mi padá návštěvnost ostatních webů, mi začnou růst návštěvnost i příjmy z travel webu, a tak jediným slabším měsícem pro mě bývá snad jen leden a těch několik málo dní po Vánocích, kdy lidé nejsou na Internetu.
Kolik provozuješ webových stránek? Provozuji necelé tři desítky webů. Tematicky to mám hodně různorodé. Kromě zmíněného travel webu provozuji jeden herní mini web, valnou většinu webů mám ale zaměřenou na ženská témata (oblečení, móda, krása).
Myslím si, že tě mohu nazvat odborníkem na affiliate, protože v říjnu jsi na něm vydělal krásných 26.994 Kč. Co je pro získání tak vysokého příjmu prostřednictvím affiliate důležité? Jak toho dosáhnout? Odborníkem bych se rozhodně nenazýval, od toho jsou tu jiní a mnohem povolanější. Měl jsem asi svým způsobem štěstí na výběr vhodných affiliate inzerentů. Když jsem si princip fungování vyzkoušel na jednom webu a viděl jsem, že to funguje, začal jsem stejného principu využívat i na ostatních webech. A díky bohu se mi to podařilo.
Můžeš nám ukázat nějaký svůj projekt, na němž skrze affiliate vyděláváš? Ryzí affil web o tričkách NejlepsiTricka.cz. Magazín o svatbách SvatebniAsistentka.cz, kde kombinuji affiliate s dalšími zdroji příjmů (AdSense, prodej odkazů a PR článků).
Co bys doporučil čtenářům, kteří se snaží přes affiliate vydělávat, ale jejich zisky stále nejsou tak vysoké, jak by si přáli? Rozhodně bych doporučoval vytrvat a příliš často nelaborovat se strukturou a rozložením prvků webu. Díky delší platnosti cookies a různým vratkám je totiž možné, že konverze vám partner schválí až po dvou měsících a vy mezitím, jelikož vám předchozí verze webu nekonvertovala, web předěláte…
Máš nějaké tipy, jak zvýšit svůj příjem z affiliate? A kde ses to vůbec naučil? Žádnéuniverzální doporučení bych asi nenašel. Ideální cestou se mi však zdá provozování úzce zaměřeného webu magazínového typu, např. na dámské spodní prádlo, na tento web psát pravidelně několik článků týdně a postupně získávat návštěvnost. Napojením na zajímavé affiliate programy pak lze získat bannery či textové odkazy, jejichž prostřednictvím je možné danou službu či výrobky propagovat.
Další možností je pak na daném webu sbírat emaily výměnou za nějaký zajímavý bonus. Např. slevy na nákupy, ebook zaměřený na danou tématiku, zasílání novinek na email. Pak už není problém jednou za čas odběratelům zaslat newsletter doplněný o vlastní affiliate odkazy a dále tak navyšovat své zisky.
Jaký affiliate program ti nejvíc vydělává a je nějaký, co tě naopak zklamal? Nejvíce mi vydělávají affiliate programy zaměřené na módu a produkty na hubnutí. Kde jsem byl hodně zklamán, byla oblast parfémů, kde provozovatelé postupně snižovali provize, až některé programy postupem času úplně skončily. Nedařilo se mi ani v travel affilu, kde to ale bylo způsobeno specifickým zaměřením daného webu (počasí v dané lokalitě).
Dalším tvým velkým zdrojem příjmu je Google AdSense, na němž jsi v říjnu vydělal 7.750 Kč. Buduješ nějaké MFA weby nebo kde reklamní plochy prodáváš? Od tvorby MFA webů jsem ustoupil už dávno. Nebavil mě moc formát webu o rozsahu několika málo stránek, který bych jednou vybudoval a již jej dále nerozšiřoval. V současnosti jsem se tak vrhl na budování webů magazínového typu, kde na dané téma publikuji několik článků týdně a buduji si tak základnu návštěvníků, se kterými můžu v budoucnosti dále pracovat.
Jak jsi takového čísla dosáhl? Zkoušel jsi třeba různé pozice pro reklamní plochy, používáš na to nějaké nástroje a podobně? S pozicemi jsem nejprve laboroval sám, postupně jsem hledal informace na zahraničních fórech. Asi nejvíce mi však pomohla prezentace Marka Maťovky o AdSense, vřele ji všem doporučuji ke zhlédnutí.
Dnes již umisťuji pouze jeden velký banner hned pod nadpis článku, jeden na konec článku a jeden do postranního menu.
Hodně jsem laboroval i s barevností reklam. Nakonec jsem se dostal do stavu, kdy mi nejvíce vydělávají reklamní bloky, které barevně ladí s obsahem celého webu a čtenáře příliš neobtěžují.
Na svém blogu jsi v zářijovém hodnocení napsal „linkbuilding opět velká nula“. Nedaří se ti v něm? Proč ne? Jak dlouho to zkoušíš? U mě je největší problém to, že jsem „One man show“ podnikatelem. Tedy až na texty, které si nechávám vypracovat.
V praxi to znamená, že si vše ostatní snažím dělat svépomocí. A v tomto právě narážím. Linkbuilding mě nebaví a mám v něm značné mezery. I z tohoto důvodu aktuálně hledám nějakého schopného linkbuildera.
Myslíš si, že není tak perspektivní jako třeba affiliate? V linkbuildingu vidím velký potenciál pro svůj budoucí růst. Přece jen mi převážná míra návštěvnosti mých webů plyne z vyhledávačů, a pokud by se mi podařilo získat relevantní zpětné odkazy, vzrostla by mi návštěvnost jak díky těmto odkazům, tak i díky návštěvnosti z vyhledávačů.
Všiml jsem si i postesku, že možná skončíš s psaním reportů o svém pasivním příjmu kvůli „kopírovačům“? Můžeš to rozvést? Některým ze svých čtenářů jsem byl v komentářích upozorněn, že publikování příjmů není šťastným „business modelem“, jelikož je jen otázkou času, kdy mě někdo začne kopírovat.
Do určité míry je v tomto tvrzení hodně pravdy. Tohoto rizika jsem si však plně vědom od začátku publikování svých příjmů a rozhodně s jejich publikováním nehodlám končit.
Blogovat o svých příjmech jsem začal kvůli zpětné vazbě ze strany ostatních online podnikavců a dále také pro svoje potřeby, kdy mám přehled a mohu jasně vidět, kde jsem byl třeba před rokem a jaké problémy jsem v té době řešil.
Posledním, možná však nejdůležitějším krokem, proč jsem začal o svých příjmech psát, bylo zviditelnění se v online komunitě. Protože podnikání je a vždy bude o kontaktech. Mně osobně se díky blogu i občasným návštěvám různých online seminářů, školení a srazů podařilo navázat spolupráci (a nebojím se říci, že i kamarádské vztahy) s velkým množstvím zajímavých lidí.
Kolik času ti budování tvého pasivního příjmu zabere? A jak dlouho ti trvalo, než jsi těchto čísel dosáhl? Svůj pasivní příjem jsem začal budovat ještě jako zaměstnanec, a tak jsem se mu věnoval až ve večerních hodinách, minimálně 6 hodin denně. Na svých projektech jsem samozřejmě usilovně pracoval i přes volné víkendy a o svátcích.
Nyní pracuji zhruba 4 – 6 hodin denně a víkendy a svátky se snažím držet volné.
A jaké máš cíle? Máš hranici, které bys chtěl dosáhnout? Cíl mám vcelku neskromný, leží na hranici 100.000 Kč plynoucích z „pasivního příjmu“. A kdy bych jej chtěl dosáhnout? Léto 2014 by bylo fajn (smích).
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Jak se buduje byznys affiliate sítě? | Lukáš Jabůrek (eHub)
Pánové, rád vysvětlím jak to se mnou a s mým „pasivním příjmem“ je. Na svých webech jsem v minulosti trávil mnoho času (téměř zadarmo) a postupně jsem se dostal až do fáze, kdy je má přítomnost téměř nedůležitá (hodně věcí deleguji) a tak věřím, že si můžu dovolit klidně na několik měsíců odjet pryč, na webech nepracovat, … a přesto mé příjmy porostou, či alespoň nezačnou padat.
Prostě a jednoduše, weby vydělávají i v případě mé nepřítomnosti… a tak se svým způsobem dá mluvit o určité formě pasivního příjmu.
Jen abys to špatně nepochopil. Nechci nijak hanit tvou práci ani tvůj úspěch. Naopak. Fandím ti a fandím každému. Jen je myslím špatně říkat tomu „pasivní příjmy“ kvůli tomu, aby si čtenáři nemysleli, že jsou to příjmy bez práce. To nejsou ani náhodou a to my, kteří se takto živíme, víme moc dobře. Jen máme občas nutkání říkat, že jsou to „snadné“ peníze. A všichni víme, že nejsou.
Potom by byl pasivní příjem jedině důchod. Za pasivní bych považoval takový příjem, kdy pracuji jednou – na začátku a peníze plynou nejlépe celý život.
Stejně jako Pepa ale nepracovat neumím, takže těch 4-6 hodin co tomu denně dává je pro zvýšení příjmů budoucích. Pasivních. :-) Nebo ne?
Ahoj, chci se tě zeptat, jak tyhle příjmy fakturuješ – jakou službu účtuješ a jak je těžké se s firmami dohodnout na obchodních podmínkách? Měl bych otázek možná víc, dá se s tebou komunikovat například po emailu?
Super článek. Souhlasím s tím, že se nejedná o pasivní příjmy. Už je tak nazýval i Michal Kubíček na svém projektu http://pasivniprijem.eu/ a trošku nešťastně. Vyvolává to totiž v lidech naděje, že se pro to nemusí moc udělat, musí a hodně.
Třeba já jsem začal o příjmech, které uvádí Josef blogovat na projektu 200000.cz. A jak postupně popisuju jednotlivé kroky, tak ze zpětné vazby je pak krásně vidět, že zmiňovaný „pasivní příjem“ je prostě o aktivitě.
Spíš by se to mělo nazývat „práce z domu“ (což asi ne každý má rád a ne každý si představi co má).
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Petr Jeník
Před 10 roky
Jirko – několikrát jsi psal o „Pasivním přímu“ – z odpovědí ale vyplývá, že se ani zdaleka o pasivní příjmy nejedná.
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 10 roky
Petr Jeník: Diskutováno na Facebooku. :-) Příště můžeš napsat jen na jedno místo, reaguji všude.
Odpovědět »
Josef Kroupa
Před 10 roky
Pánové, rád vysvětlím jak to se mnou a s mým „pasivním příjmem“ je. Na svých webech jsem v minulosti trávil mnoho času (téměř zadarmo) a postupně jsem se dostal až do fáze, kdy je má přítomnost téměř nedůležitá (hodně věcí deleguji) a tak věřím, že si můžu dovolit klidně na několik měsíců odjet pryč, na webech nepracovat, … a přesto mé příjmy porostou, či alespoň nezačnou padat.
Prostě a jednoduše, weby vydělávají i v případě mé nepřítomnosti… a tak se svým způsobem dá mluvit o určité formě pasivního příjmu.
Odpovědět »
Petr Jeník
Před 10 roky
Jen abys to špatně nepochopil. Nechci nijak hanit tvou práci ani tvůj úspěch. Naopak. Fandím ti a fandím každému. Jen je myslím špatně říkat tomu „pasivní příjmy“ kvůli tomu, aby si čtenáři nemysleli, že jsou to příjmy bez práce. To nejsou ani náhodou a to my, kteří se takto živíme, víme moc dobře. Jen máme občas nutkání říkat, že jsou to „snadné“ peníze. A všichni víme, že nejsou.
Odpovědět »
Honza
Před 10 roky
Potom by byl pasivní příjem jedině důchod. Za pasivní bych považoval takový příjem, kdy pracuji jednou – na začátku a peníze plynou nejlépe celý život.
Stejně jako Pepa ale nepracovat neumím, takže těch 4-6 hodin co tomu denně dává je pro zvýšení příjmů budoucích. Pasivních. :-) Nebo ne?
Odpovědět »
Josef Kroupa
Před 10 roky
Mám to přesně tak, jak píše Honza. Pracuju, protože jednak mě to baví a za druhé proto, aby mé příjmy pomalu rostly nebo alespoň v budoucnu nepadaly.
Odpovědět »
Thedog
Před 10 roky
Ahoj, chci se tě zeptat, jak tyhle příjmy fakturuješ – jakou službu účtuješ a jak je těžké se s firmami dohodnout na obchodních podmínkách? Měl bych otázek možná víc, dá se s tebou komunikovat například po emailu?
Odpovědět »
Klára
Před 10 roky
pasivní příjem lze mít i z burzy, pokud neriskujete na OTC, stačí vám k tomu 500 tisíc.
Odpovědět »
Jarek Mikeš
Před 9 roky
Super článek. Souhlasím s tím, že se nejedná o pasivní příjmy. Už je tak nazýval i Michal Kubíček na svém projektu http://pasivniprijem.eu/ a trošku nešťastně. Vyvolává to totiž v lidech naděje, že se pro to nemusí moc udělat, musí a hodně.
Třeba já jsem začal o příjmech, které uvádí Josef blogovat na projektu 200000.cz. A jak postupně popisuju jednotlivé kroky, tak ze zpětné vazby je pak krásně vidět, že zmiňovaný „pasivní příjem“ je prostě o aktivitě.
Spíš by se to mělo nazývat „práce z domu“ (což asi ne každý má rád a ne každý si představi co má).
Odpovědět »