Inzerce

Jarek Mikeš: Napsal jsem knihu pro všechny, kdo neví, co je v podnikání může potkat

Jarek Mikeš začal na internetu pracovat už ve svých 17 letech jako zaměstnanec jedné rakouské firmy. Za čtyři roky se stal OSVČ, a zahájil tak svou podnikatelskou kariéru. Dnes je majitelem firmy WebSeller s.r.o., která provozuje stovky internetových stránek a eshopů. Kromě svého blogu napsal i vlastní ebook Začínáme internetový start-up, kde shrnul 51 zajímavých tipů.

Inzerce

O čem jeho kniha je?

„Ebook je určený pro všechny začátečníky, kteří ještě nemají představu o tom, co vše ve svém podnikání budou muset řešit a co je může jednou potkat,“ představuje svou knihu a stěžuje si na své klienty, kteří mnohdy neznají základní věci, jež by podle něj znát měli. „Třeba neví, co je to PPC reklama či konverze, a pak se diví výrazům, jako je sledování cílů, Google Analytics a další.“

Během patnácti let svého podnikání zpozoroval, že naprostá většina lidí je těchto a mnoha dalších pojmů neznalá. Knihou by tento problém chtěl vyřešit. „Budu ji dávat každému, s kým se pustím do nějaké zakázky. Nabude tak nových znalostí a třeba i vydělá více peněz.“

Knihu začal psát už v roce 2011 ve spolupráci s dnes největším českým nakladatelstvím. Trvalo mu to poměrně dlouho a práce se příliš nedařila. Vše se změnilo až jednoho dne. „Když jsem odjel na Želví ostrov do Thajska, zahodil jsem všechen dosavadní materiál a začal psát od nuly. Knihu jsem měl za tři týdny napsanou, a to i díky zkušenostem z předchozích let.“

jarek-mikes-thajsko

„Nejsem žádný spisovatel, ale mám v hlavě spoustu nápadů a myšlenek, které někdy rád napíši. Snažím se psát tak, jak to jde pod ruku. Kdybych ale neměl korektory, byl by můj ebook hodně autentický,“ směje se Jarek a dodává, že knihu vydal v době, kdy trh s elektronickými knihami každým dnem roste. „Tablety a další čtecí zařízení se prodávají více než notebooky. Do roku 2015 se odhaduje nárůst v prodeji tabletů o více jak desítky procent. Díky tomu vzniká po četbě skrze tato zařízení větší poptávka, stejně jako povědomí o provizních systémech, jež mohou prodeji ebooku rovněž velmi napomoci.“

Jak vydat vlastní ebook?

V dnešní době není napsání vlastního ebooku nikterak složité. Stačí si sednout k počítači a psát, následně udělat korekci a vyexportovat výsledné dílo do PDF. I v naší sbírce si můžete stáhnout mnoho zajímavých elektronických knih od mnoha českých podnikatelů. Nejsložitější prací je kontrola a korekce výsledného textu. „Ta opravdu zabere hodně času a je poměrně nudná. Já musel svůj ebook číst stále dokola a vždy jsem našel něco, co bych nejraději změnil. Nakonec jsem se ale rozhodl vše nechat tak, jak to je.“

Korektor podle Jarka dokáže opravit jakýkoliv text, avšak pouze po jazykové stránce. Nikdy nedokáže opravit význam a myšlenku, jež se autor snaží říci. Výsledná práce ale může být velmi dobře ohodnocena. Jarkova kniha stojí bez koruny pětistovku. „Hodně lidí se mě ptalo, zda to není na ebook hodně. Ale není. Je hodně zaplatit 300 Kč v McDonaldu za Big Menu? Pokud budou kupci, cena bude taková, jaká má být. Myslím, že ten, kdo myslí online podnikání vážně, nebude pětistovku vůbec řešit.“

Kniha nebude jen v elektronické podobě, na konci léta by se do prodeje měla dostat i její papírová varianta. Doposud měla velmi dobré ohlasy i výsledky. „Na hodnocení prodeje je ještě relativně brzo, ale do affiliate programu se nám přihlásilo už několik partnerů, kteří knihu začali již šířit. Připravil jsem pro nejaktivnějšího affiliate partnera dokonce odměnu 100 000 Kč. Na to lidi reagují hodně pozitivně,“ dodává s úsměvem na tváři a už teď pracuje na nových věcech. „To se mi na podnikání líbí. Jakmile člověk udělá to své ‚poprvé‘, ty další jdou už jako po  másle. Další knížky určitě připravuju, zjistil jsem, že mě psaní docela baví.“ Více nám zatím neřekl, my se však už teď můžeme těšit na další Jarkovy publikace, které možná budou ještě lepší než ta první. Držíme palce!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

tomas-novacek-web

Revoluční produkt a hledání investora | Tomáš Nováček (Qoolers)

proficio-web

Jak řídit e-shop skutečně efektivně a na základě dat?

marek-odehnal-web

Investice do nemovitostí: Jak začít a kdy se vyplatí? | Marek Odehnal

Právě vyšlo

pavel-schiller-web

Procesní řízení v malé firmě | Pavel Schiller (ASN Plus)

tomas-baranek-web

Jak se efektivně vzdělávat a číst knihy? | Tomáš Baránek (Jan Melvil)

michal-mensik-web

Růst firmy DoDo: Miliardový obrat během 4 let | Michal Menšík

Nejoblíbenější

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

Komentáře

venous

Před 8 roky

500 Kc, no vidim, ze se s psanim roztrhl pytel.V dobe, kdy spickovy marketing od americkeho guru, Kotlera, stoji 800 Kc, by si 50 postrehu koupil opravdu jenom blazen. Ja vim, ze cenu urcuje trh, ale toto mi prijde skoro drzost:) Prominte.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání