Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Jarek Mikeš: Napsal jsem knihu pro všechny, kdo neví, co je v podnikání může potkat

Jarek Mikeš začal na internetu pracovat už ve svých 17 letech jako zaměstnanec jedné rakouské firmy. Za čtyři roky se stal OSVČ, a zahájil tak svou podnikatelskou kariéru. Dnes je majitelem firmy WebSeller s.r.o., která provozuje stovky internetových stránek a eshopů. Kromě svého blogu napsal i vlastní ebook Začínáme internetový start-up, kde shrnul 51 zajímavých tipů.

O čem jeho kniha je?

„Ebook je určený pro všechny začátečníky, kteří ještě nemají představu o tom, co vše ve svém podnikání budou muset řešit a co je může jednou potkat,“ představuje svou knihu a stěžuje si na své klienty, kteří mnohdy neznají základní věci, jež by podle něj znát měli. „Třeba neví, co je to PPC reklama či konverze, a pak se diví výrazům, jako je sledování cílů, Google Analytics a další.“

Během patnácti let svého podnikání zpozoroval, že naprostá většina lidí je těchto a mnoha dalších pojmů neznalá. Knihou by tento problém chtěl vyřešit. „Budu ji dávat každému, s kým se pustím do nějaké zakázky. Nabude tak nových znalostí a třeba i vydělá více peněz.“

Knihu začal psát už v roce 2011 ve spolupráci s dnes největším českým nakladatelstvím. Trvalo mu to poměrně dlouho a práce se příliš nedařila. Vše se změnilo až jednoho dne. „Když jsem odjel na Želví ostrov do Thajska, zahodil jsem všechen dosavadní materiál a začal psát od nuly. Knihu jsem měl za tři týdny napsanou, a to i díky zkušenostem z předchozích let.“

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

jarek-mikes-thajsko

„Nejsem žádný spisovatel, ale mám v hlavě spoustu nápadů a myšlenek, které někdy rád napíši. Snažím se psát tak, jak to jde pod ruku. Kdybych ale neměl korektory, byl by můj ebook hodně autentický,“ směje se Jarek a dodává, že knihu vydal v době, kdy trh s elektronickými knihami každým dnem roste. „Tablety a další čtecí zařízení se prodávají více než notebooky. Do roku 2015 se odhaduje nárůst v prodeji tabletů o více jak desítky procent. Díky tomu vzniká po četbě skrze tato zařízení větší poptávka, stejně jako povědomí o provizních systémech, jež mohou prodeji ebooku rovněž velmi napomoci.“

Jak vydat vlastní ebook?

V dnešní době není napsání vlastního ebooku nikterak složité. Stačí si sednout k počítači a psát, následně udělat korekci a vyexportovat výsledné dílo do PDF. I v naší sbírce si můžete stáhnout mnoho zajímavých elektronických knih od mnoha českých podnikatelů. Nejsložitější prací je kontrola a korekce výsledného textu. „Ta opravdu zabere hodně času a je poměrně nudná. Já musel svůj ebook číst stále dokola a vždy jsem našel něco, co bych nejraději změnil. Nakonec jsem se ale rozhodl vše nechat tak, jak to je.“

Korektor podle Jarka dokáže opravit jakýkoliv text, avšak pouze po jazykové stránce. Nikdy nedokáže opravit význam a myšlenku, jež se autor snaží říci. Výsledná práce ale může být velmi dobře ohodnocena. Jarkova kniha stojí bez koruny pětistovku. „Hodně lidí se mě ptalo, zda to není na ebook hodně. Ale není. Je hodně zaplatit 300 Kč v McDonaldu za Big Menu? Pokud budou kupci, cena bude taková, jaká má být. Myslím, že ten, kdo myslí online podnikání vážně, nebude pětistovku vůbec řešit.“

Kniha nebude jen v elektronické podobě, na konci léta by se do prodeje měla dostat i její papírová varianta. Doposud měla velmi dobré ohlasy i výsledky. „Na hodnocení prodeje je ještě relativně brzo, ale do affiliate programu se nám přihlásilo už několik partnerů, kteří knihu začali již šířit. Připravil jsem pro nejaktivnějšího affiliate partnera dokonce odměnu 100 000 Kč. Na to lidi reagují hodně pozitivně,“ dodává s úsměvem na tváři a už teď pracuje na nových věcech. „To se mi na podnikání líbí. Jakmile člověk udělá to své ‚poprvé‘, ty další jdou už jako po  másle. Další knížky určitě připravuju, zjistil jsem, že mě psaní docela baví.“ Více nám zatím neřekl, my se však už teď můžeme těšit na další Jarkovy publikace, které možná budou ještě lepší než ta první. Držíme palce!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
samuela-davidova-web

Práce na dálku v praxi. Česká Remote Girl o životním stylu budoucnosti | Samuela Davidova

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

venous

Před 9 roky

500 Kc, no vidim, ze se s psanim roztrhl pytel.V dobe, kdy spickovy marketing od americkeho guru, Kotlera, stoji 800 Kc, by si 50 postrehu koupil opravdu jenom blazen. Ja vim, ze cenu urcuje trh, ale toto mi prijde skoro drzost:) Prominte.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

Premium
diana-radl-rogerova-web

Jak vybírat nejlepší zaměstnance do firmy? | Diana Rádl Rogerová (Deloitte)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Premium
zdenek-mihalco-web

25 let Nadace Via. Jak se řídí a buduje svůj majetek? | Zdeněk Mihalco

Inzerce