Jarek Mikeš začal na internetu pracovat už ve svých 17 letech jako zaměstnanec jedné rakouské firmy. Za čtyři roky se stal OSVČ, a zahájil tak svou podnikatelskou kariéru. Dnes je majitelem firmy WebSeller s.r.o., která provozuje stovky internetových stránek a eshopů. Kromě svého blogu napsal i vlastní ebook Začínáme internetový start-up, kde shrnul 51 zajímavých tipů.
Inzerce
O čem jeho kniha je?
„Ebook je určený pro všechny začátečníky, kteří ještě nemají představu o tom, co vše ve svém podnikání budou muset řešit a co je může jednou potkat,“ představuje svou knihu a stěžuje si na své klienty, kteří mnohdy neznají základní věci, jež by podle něj znát měli. „Třeba neví, co je to PPC reklama či konverze, a pak se diví výrazům, jako je sledování cílů, Google Analytics a další.“
Během patnácti let svého podnikání zpozoroval, že naprostá většina lidí je těchto a mnoha dalších pojmů neznalá. Knihou by tento problém chtěl vyřešit. „Budu ji dávat každému, s kým se pustím do nějaké zakázky. Nabude tak nových znalostí a třeba i vydělá více peněz.“
Knihu začal psát už v roce 2011 ve spolupráci s dnes největším českým nakladatelstvím. Trvalo mu to poměrně dlouho a práce se příliš nedařila. Vše se změnilo až jednoho dne. „Když jsem odjel na Želví ostrov do Thajska, zahodil jsem všechen dosavadní materiál a začal psát od nuly. Knihu jsem měl za tři týdny napsanou, a to i díky zkušenostem z předchozích let.“
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
„Nejsem žádný spisovatel, ale mám v hlavě spoustu nápadů a myšlenek, které někdy rád napíši. Snažím se psát tak, jak to jde pod ruku. Kdybych ale neměl korektory, byl by můj ebook hodně autentický,“ směje se Jarek a dodává, že knihu vydal v době, kdy trh s elektronickými knihami každým dnem roste. „Tablety a další čtecí zařízení se prodávají více než notebooky. Do roku 2015 se odhaduje nárůst v prodeji tabletů o více jak desítky procent.Díky tomu vzniká po četbě skrze tato zařízení větší poptávka, stejně jako povědomí o provizních systémech, jež mohou prodeji ebooku rovněž velmi napomoci.“
Jak vydat vlastní ebook?
V dnešní době není napsání vlastního ebooku nikterak složité. Stačí si sednout k počítači a psát, následně udělat korekci a vyexportovat výsledné dílo do PDF. I v naší sbírce si můžete stáhnout mnoho zajímavých elektronických knih od mnoha českých podnikatelů. Nejsložitější prací je kontrola a korekce výsledného textu. „Ta opravdu zabere hodně času a je poměrně nudná. Já musel svůj ebook číst stále dokola a vždy jsem našel něco, co bych nejraději změnil. Nakonec jsem se ale rozhodl vše nechat tak, jak to je.“
Korektor podle Jarka dokáže opravit jakýkoliv text, avšak pouze po jazykové stránce. Nikdy nedokáže opravit význam a myšlenku, jež se autor snaží říci. Výsledná práce ale může být velmi dobře ohodnocena. Jarkova kniha stojí bez koruny pětistovku. „Hodně lidí se mě ptalo, zda to není na ebook hodně. Ale není. Je hodně zaplatit 300 Kč v McDonaldu za Big Menu? Pokud budou kupci, cena bude taková, jaká má být. Myslím, že ten, kdo myslí online podnikání vážně, nebude pětistovku vůbec řešit.“
Kniha nebude jen v elektronické podobě, na konci léta by se do prodeje měla dostat i její papírová varianta. Doposud měla velmi dobré ohlasy i výsledky. „Na hodnocení prodeje je ještě relativně brzo, ale do affiliate programu se nám přihlásilo už několik partnerů, kteří knihu začali již šířit. Připravil jsem pro nejaktivnějšího affiliate partnera dokonce odměnu 100 000 Kč. Na to lidi reagují hodně pozitivně,“ dodává s úsměvem na tváři a už teď pracuje na nových věcech. „To se mi na podnikání líbí. Jakmile člověk udělá to své ‚poprvé‘, ty další jdou už jako po másle. Další knížky určitě připravuju, zjistil jsem, že mě psaní docela baví.“ Více nám zatím neřekl, my se však už teď můžeme těšit na další Jarkovy publikace, které možná budou ještě lepší než ta první. Držíme palce!
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
500 Kc, no vidim, ze se s psanim roztrhl pytel.V dobe, kdy spickovy marketing od americkeho guru, Kotlera, stoji 800 Kc, by si 50 postrehu koupil opravdu jenom blazen. Ja vim, ze cenu urcuje trh, ale toto mi prijde skoro drzost:) Prominte.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
venous
Před 10 roky
500 Kc, no vidim, ze se s psanim roztrhl pytel.V dobe, kdy spickovy marketing od americkeho guru, Kotlera, stoji 800 Kc, by si 50 postrehu koupil opravdu jenom blazen. Ja vim, ze cenu urcuje trh, ale toto mi prijde skoro drzost:) Prominte.
Odpovědět »